پاورپوینت معماری کتابخانه عمومی استکهلم 

پاورپوینت معماری کتابخانه عمومی استکهلم 

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 124 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کتابخانه عمومی استکهلم

پاورپوینت معماری کتابخانه عمومی استکهلم  ppt در 48 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

کتابخانه عمومی استکهلم

کتابخانه عمومی استکهلم سوئدی: Stockholms stadsbibliotek یا Stadsbiblioteket) یک کتابخانه عمومی در استکهلم، سوئد، است که توسط معمار سوئدیGunnar Asplund طراحی شدهو یکی از قابل توجه‌ترین ساختمان‌های این شهر است. اسم کتابخانه امروزه هم برای خود کتابخانه اصلی و همچنین به عنوان سیستم کتابخانه شهرداری استکهلم استفاده می شود.

 

تاریخچه کتابخانه عمومی استکهلم

کتابخانه عمومی استکهلم از سال ۱۶۶۱ شروع به جمع آوری منابع چاپی سوئدی و یا در مورد سوئد نموده است. ریشه تاریخی این کتابخانه به قرن ۱۶ زمان پادشاهی گوستاو وازا برمی گردد. این پادشاه به جمع آوری کتاب در موضوعات مختلف از جمله تاریخ، علم، کلام، و همچنین نقشه پرداخت. مجموعه های اریک چهاردهم، یوهان سوم و چارلز نهم در مجموعه جداگانه ای در قصر معروف کرون به عنوان سه تاج نگهداری می شود. برخی منابع از خارج خریداری شده است و برخی پس از اصلاحات پروتستان از صومعه سوئدی ثبت و ضبط گردید.  پادشاه گوستاووس Adolphus بخش هایی از مجموعه کتابخانه سلطنتی را در سال ۱۶۲۰ جدا نمود، کتابهایی که پایه و اساس کتابخانه دانشگاه اوپسالا شد.

 

معماری کتابخانه عمومی استکهلم

به وسیلهٔ یک کمیته که Asplund خودش هم از سال ۱۹۱۸ عضوی از ان بود مطرح شده بود، یک نقشه طراحی و پیشنهاد شد در سال ۱۹۲۲ و ساخت و ساز در سال ۱۹۲۴اغاز شد. تا حدودی با الهام از Barrière Saint-Martin (Rotonde de la Villette) توسط کلود نیکولاس لودو Asplund ایدهٔ قبلی آن که یک گنبد با همراهی یک ساختمان مدور که سیلندر‌های بلند ان فضای خارجی را عظمت بسیاری می‌دهد را رها کرد. در مسیر برنامه‌ریزی ان، او عناصر شیوه‌های معماری کلاسیک را با انتزاعی‌ترین اشکال هندسی کاهش داد، در اکثر قسمت‌ها حذف دکور معمارانه ان. کتابخانه عمومی استکهلم سوئد اولین کتابخانه عمومی برای اعمال اصل قفسه‌های باز که در آن بازدید کنندگان امکان دسترسی به کتاب و بدون نیاز به درخواست کارکنان کتابخانه برای کمک را داشتند، به یک مفهوم که Asplund ان را در طول ساخت و ساز کتابخانه در ایالات متحده مطالعه کرد. تمام مبلمان در تمام اتاق‌ها برای موقعیت‌ها و اهداف خاص خودشان طراحی شده بود. رسماً در ۳۱ مارس ۱۹۲۸ در حضور شاهزاده Eugenبه دلیل محدودیت‌های مالی کتابخانه شاخه غربی ان هنوز از دست رفته بود که تنها در سال ۱۹۳۲برای کامل کردن تقریبی زمینهٔ دایره‌ای اطراف ساختمان از سالن مطالعهٔ اصلی اضافه شد. کتابخانه عمومی استکهلم یکی از مهمترین کارهای Asplund است و نشان دهندهٔ تغییر تدریج از کلاسیکگرایی به کارکردگرایی.

 

مجموعه کتابخانه عمومی استکهلم

مجموعه کتابخانه شامل بیش از سه میلیون کتاب و مجلات و در حدود ۱۰۰۰ متر از فضای کتابخانه به قفسه نشریات سوئدی اختصاص دارد که هر سال در حال رشد است.

 

 

فهرست

خانه عمومی استکهلم

معماری

موقعیّت: سوئد، استکهلم

تاریخچه کتابخانه ملی

ساختمان

مجموعه کتابخانه

دارایی

پیشنهاد گسترش آینده

سامانه اطلاعات کتابخانه ای سوئد

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کتابخانه عمومی استکهلم

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 48 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری کتابخانه عمومی استکهلم 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید