پاورپوینت معماری بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان بارسلونا

پاورپوینت معماری بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان بارسلونا

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 125 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان بارسلونا

پاورپوینت معماری بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان بارسلونا ppt در 43 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

مجتمع حضرت رسول(ص) در واقع یک بیمارستان وقفی است که  مرحوم مهدی باتمان قلیچ  در سال 1343 این زمین را به عنوان بیمارستان حضرت رسول(ص) وقف و عملیات ساختمانی آن را شروع نمود . این بیمارستان از ابتدا با اهداف آموزشی و برای وزارت علوم آنموقع طراحی و اجرا گردید ولیکن بعد از انتزاع علوم پزشکی از وزارت علوم به دانشگاه علوم پزشکی ایران تحویل شد . البته در سال‌های بعد سه بیمارستان حضرت امیرالمومنین، سیدالشهدا و حضرت محمد(ص)  در همان محوطه  به تدریج  راه اندازی شد تا اینکه بالاخره در سال 1371  این مجموعه رسما به نام مجتمع بیمارستانی حضرت رسول (ص) نامگذاری گردید .

 

 

تاریخچه بیمارستان رسول اکرم  

این بیمارستان در سال ۱۳۴۳ در زمینی که وقف مهدی باتمان قلیچ بود احداث شد؛ بخش آموزش بیمارستان از ابتدای شروع بهره‌برداری از بیمارستان فعال بود؛ و با جدا شدن آموزش علوم پزشکی از وزارت علوم زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران شد. تا سال ۱۳۷۱ سه ساختمان حضرت امیرالمؤمنین و سیدالشهدا و حضرت محمد در بیمارستان ساخته شد؛ و به مجتمع رسول اکرم تبدیل شد. این مجموعه بهداشتی درمانی آموزشی هم‌اکنون یکی از مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

 

 

امکانات بیمارستان رسول اکرم 

از امکانات فیزیکی بیمارستان رسول اکرم می‌توان به ۱۷ بخش پاراکلینیک و ۵۵ درمانگاه تخصصی و ۲۹ بخش بستری به همراه ۷۰۰ تحت درمانی اشاره کرد. از لحاظ طیف خدمات درمانی و تنوع کلینیک‌ها، شاید بتوان گفت که رسول اکرم جامع‌ترین مجتمع درمانی کشور محسوب می‌شود. در بخش آموزش و درمان هم ۱۸۰ عضو هیئت علمی و ۴۰ دستیار فلوشیپ و ۳۷۰ دستیار پزشکی به همراه ۱۲۰۰ پرستار مشغول به کار هستند.

این بیمارستان بیشترین تعداد مصدومان حوادث را از طریق اورژانس پذیرش می‌کند به طوری که در ماه بیش از ۳۸۰۰ مریض اورژانس پذیرش می‌کند؛ و به عنوان اولین مرکز تخصصی اورژانس شناخته می‌شود.

بیمارستان بارسلونا

بیمارستان سنت پائول یا سنت پائو، موزه‌ای زیبا با نمایی مدرن در شهر بارسلون است و توانسته در لیست میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد.

 

 

تاریخچه بیمارستان بارسلونا

ماجرا به سال 1348 میلادی و زمانی برمی‌گردد که طاعون سیاه در بارسلون راه پیدا کرد و یک سوم جمعیت این شهر را به کام مرگ کشاند. تلفات ناشی از این بیماری باعث شد تا مردم، اهمیت و احتیاج به یک سیستم خدمات بهداشتی سازمان‌یافته را بیشتر از همیشه احساس کنند. در اوایل قرن 15 میلادی، بیمارستان صلیب مقدس در محله‌ی «آل راوال» (El Raval) تأسیس شد و هدف این بود که هر 6 بیمارستان موجود در شهر بارسلون را در یک مجتمع و زیر یک سقف گرد هم بیاورند. ساختمان اولیه‌ی این بیمارستان در محله‌ی سابقش، یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک شهری به حساب می‌آید و امروزه، دانشکده‌ی پزشکی و کتابخانه‌ی کاتالان را در برمی‌گیرد.

 

 

معماری بیمارستان بارسلونا

این بیمارستان که معماری شاهکاری زیباست در بین سال های ۱۹۰۲ تا ۱۹۳۰ توسط معمار معروف «لوئیز دومینک مونتانر» ساخته شد و بنایی ویژه بود که خیلی زود توانست به بالاترین استانداردهای پزشکی برسد. بیمارستان از یک بلوک کلی و تقریبا ۳۰ ساختمان دیگر تشکیل شده که این سختمان ها از راه های زیرزمینی به هم راه دارند. وقتی از ورودی اصلی وارد این بیمارستان می شوید بخش پذیرش آن شبیه کلیسایی کوچکی است که برروی پشت بامش گنبدی بزرگ قرار دارد. شباهت این بیمارستان به کلیسا اتفاقی نبود و رسم و رسوم مسیحی را نشان می داد. در پشت ساختمان اداریش، ساختمان اتاق های جراحی وجود دارد که از راه تونل های زیرزمینی با ساختمان های دیگر در ارتباط است . در انتهای فضای این بیمارستان، ساختمانی قرار دارد که پسر لوئیز دومینک آن را ساخته و از سه بخش تشکیل شده که پلی پشت بامی آن ها را به هم وصل می کند و آشپزخانه، داروخانه و اتاق خواب های پرستاران در اینجا قرار دارد.

 

 

فهرست

تاریخچه

امکانات

موقعیت

تصویر سایت پلان

تصویر پلان زیرزمین

طبقه همکف

راه های ارتباطی طبقه همکف

طبقه اول

راه ارتباطی طبقه اول

اداری

درمانگاه

اورژانس

آزمایشگاه

رادیولوژی

آشپزخونه

طبقه اول

اداری

بستری

نوزادان

زایشگاه

ICU-CCU

جراحی

پشتیبانی و خدمات اتاق عمل

مقدمه بیمارستان بارسلونا

تاریخچه بیمارستان بارسلونا

موزه سنت پائول

معماری بیمارستان بارسلونا

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان بارسلونا

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 43 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بیمارستان رسول اکرم و بیمارستان بارسلونا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید