پاورپوینت معماری بازار جهرم

پاورپوینت معماری بازار جهرم

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 201 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار جهرم

پاورپوینت معماری بازار جهرم ppt در 50 اسلاید زیبا  تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

 یکی از بازارهای سنتی و تاریخی مشهور ایران، مربوط به اواخر دوره زندیه در شهر جهرم است. بازار از نوع بازارهای صلیبی است که یک چهارسوق در وسط آن وجود دارد. این بازار از ارزنده‌ترین و بهترین نمونه‌های معماری دوره زندیه محسوب می‌شود «حاج محمد حسین خان جهرمی» حاکم جهرم و فسا در سال ۱۲۵۰ هجری قمری این بنا را با چند کاروانسرا، تیمچه، مسجد و حمام متصل به آن، طی ۶ سال ساخت و در دوره‌های بعد، این بنا توسعه یافت. از این بنا به‌عنوان خواهر دوقلوی بازار وکیل شیراز نام برده می‌شود.

کتیبه‌ ها در بازار جهرم

گنبد بازار جهرم بر روی ساقهٔ گنبد چارسوق اشعاری در مورد تاریخ ساخت بازار، به خط نستعلیق بر روی کاشی نگاشته شده‌است. چهار سوق که دارای طاقیضربی است، بر روی یک هشتی قرار دارد. در چهار سمت هشتی بر روی دیوار سه کتیبه سنگی و یک کتبه گچی وجود دارد. این کتیبه‌ها در دوره‌های مختلف در حکم صدور فرمانی بوده‌اند که برای اطلاع عموم در این محل نصب می‌شده‌اند.

فهرست

بازار جهرم

کتیبه ها

جستارهای وابسته

بازار قیصریه لار

بازار قیصریه از نظر آرتور پوپ

بازار قیصریه در فارسنامه ناصری

بازار قیصریه در درحال حاضر

سرمشقی برای ساختن بازارهای قدیمی

کتیبه سنگی سردر جنوبی بازار

نوسازی بازار جهرم

بازار جهرم

معرفی بازار سنتی شهر جهرم

عنوان: پاورپوینت معماری بازار جهرم

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار جهرم

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید