پاورپوینت معرفی جامعه ی زینب

پاورپوینت معرفی جامعه ی زینب

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 81 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 13 سپتامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی جامعه زینب

پاورپوینت معرفی جامعه ی زینب شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

در بحبوحه‌ی جنگ تحمیلی به‌منظور یاری‌رسانی به خانواده‌ی شهدا، ایثارگران، رزمندگان و علی‌الخصوص به‌منظور روحیه‌بخشی و حمایت عاطفی از مادران و همسران این عزیزان، جمعی از زنان مومن و متعهد که در حومه‌ی مرکزی و اطراف بازار تهران سکونت داشتند گرد هم آمدند تا این وظیفه‌ی خطیر را به انجام رسانند. این حرکت ابتدا بدون تشکیلات منظم توسط برخی از خواهران از جمله خانم‌ها مریم زعفرانی بهروزی، زهرا عباسقلی (عباسی) و شمسی معتضدی (هیأت موسس جامعه‌ی زینب) آغاز شد و اولویت اول ایشان رسیدگی به امور خانواده‌ی معظم شهدا بود.

اکثر خانم‌هایی که با این نهاد در ارتباط بودند علاقه‌مند به فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودند، اما به‌دلیل جنگ و وضعیت خاص آن زمان کمتر به این مسائل پرداخته شد. در سال 1365 با همکاری آیت‌الله یزدی و موافقت امام خمینی(ره) به‌منظور حمایت مالی از این تشکیلات از محل درآمد سهم امام، جامعه‌ی زینب(س) به‌صورت یک تشکیلات منسجم و منظم تشکیل و مشغول به کار شد و با افزایش فعالیت‌های سیاسی در تاریخ 20/8/1370 این حزب به‌طور رسمی از وزارت کشور، اجازه‌ی فعالیت دریافت نمود.

پایگاه اجتماعی این حزب را می‌توان زنان خیر و نیکوکار، همسران اصناف و کسبه‌ی متدین بازار تهران و برخی از همسران رجال سیاسی کشور و همچنین خواهران طلبه و فارغ‌التحصیل حوزه‌ی علمیه و دانشگاه و خانم‌های عادی دانست.

برخی از اعضای فعال آن عبارتند از:

مریم زعفرانی بهروزی، زهرا عباسقلی (عباسی)، شمسی معتضدی، منیره نوبخت، نفیسه فیاض‌بخش، نیلی سجادی، حسینی، شاکری، مرضیه وحید دستجردی، پروین سلیمی، مقدم، رضایی، میردامادی، سلحشور، موسوی، اعظم نوش‌گل، ناهید اعظمی، رام‌پناهی، معصومه رضایی نظری.

در سال ۸۷ در کنگره‌ی هشتم این گروه، پانزده عضو شورای مرکزی جامعه‌ی زینب(س) شامل مریم بهروزی، زهرا عباسی، شمسی معتضدی، مریم محمودزاده، توران ولی‌مراد، زهرا چوپانی، معصومه رضایی، الهه مولایی، اعظم حاج‌عباسی، فائزه امجدیان، طاهره رحیمی، آزاده عرب‌نژاد، فرشته غلامی، صدیقه فیروزی و عفت شریفی انتخاب شدند.

اهداف جامعه‌ی زینب (س)

در مرامنامه اهداف جامعه‌ی زینب به شرح ذیل آمده است:

  1. 1. تحصیل رضایت خدا از طریق تجمع خواهران مسلمان به‌منظور پیگیری اهداف انبیاء.
  2. 2. پاسداری از خط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی.
  3. 3. گسترش فرهنگ خالص اسلامی و زدودن انحراف‌ها و التقاط‌های دینی و فرهنگ‌های وارداتی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با شبیخون فرهنگی.
  4. 4. کوشش در رشد و تعالی علمی، اخلاقی، معنوی و تأمین نیازهای آنان و پرورش عناصری زینب‌گونه.
  5. 5. اهتمام روزافزون در امر مسلمین از طریق آگاهی دادن و تحقیق و برنامه‌ریزی منظم بر اساس اصول فقاهتی و رهنمودهای حضرت امام و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان.
  6. 6. تقویت بنیه‌ی اعتقادی زنان نسبت به رسالت خانوادگی و اجتماعی خویش و تلاش در جهت تعمیق فرهنگی، سیاسی بانوان جهت حضور آگاهانه و فعال در صحنه‌های مختلف.
  7. 7. فراهم نمودن زمینه‌های بروز استعدادهای بالقوه‌ی خواهران و استفاده از نیروهای بالفعل در زمینه‌های مختلف.
  8. 8. جامعه‌ی زینب(س) و افراد وابسته به آن التزام خود به قانون اساسی جمهوری اسلامی را اعلام می‌دارند.
  9. طرح‌ها و برنامه‌ها و سایر اقداماتی که در این مرامنامه پیش‌بینی شده چنانچه با وظایف وزارت‌خانه یا سازمان دولتی در ارتباط باشد پس از کسب اجازه با وزارت‌خانه یا سازمان دولتی فوق به اجرا درخواهد آمد.

فهرست مطالب

مقدمه

اهداف جامعه‌ی زینب(س)

فعالیت‌های جامعه‌ی زینب(س)

گرایش، مواضع و دیدگاه‌های سیاسی جامعه‌ی زینب(س)

مواضع و دیدگاه‌های فرهنگی جامعه‌ی زینب(س)

عنوان : پاورپوینت معرفی جامعه ی زینب (س)

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی جامعه ی زینب (س)

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید