پاورپوینت مسجد جامع تهران

پاورپوینت مسجد جامع تهران

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 131 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 15 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مسجد جامع تهران

پاورپوینت مسجد جامع تهران ppt در 41 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مسجد جامع تهران

در محله بازار و در نزدیک مسجد امام، بنایی قرار دارد که به آن مسجد جامع تهران می‌گویند و فاصله میان آن دو را نیز بین‌الحرمین می‌خوانند. درباره زمان احداث این مسجد، اطلاع دقیقی در دست نیست، اما گویا ساخت بخشی از آن به دوره شاه عباس دوم صفوی بازمی‌گردد و سازنده آن نیز فردی به نام رضی‌الدین بوده است. پس از پایتخت شدن تهران در دوره قاجاریه، بنای این مسجد هم مرمت شد و توسعه یافت. معماری مسجد جامع به سبک ابتدای دوره اسلامی است. برای رفتن به این مسجد می‌توانید از مسیرچارسوق بزرگ بهره بگیرید.

 

 

تاریخچه شبستان های مسجد

آثار ملی ای که در مسجد جامع وجود دارد و به ثبت رسیده است، به دوران آل بویه، قاجار، صفویه و… معماری های اسلامی درش به کار رفته بازمی گردد و یکی از شاخص های مهم معماری اسلامی به شمار می رود. اکثر بنای ظاهری شبستان، به سبک معماری ابتدای اسلام است، مثلا شبستان آیت الله شاه آبادی چهار ایوانه و یک محراب دارد که محراب توسط 6 بادگیر یزدی به بام وصل می شود و این شبستان که حدود 400 متر بنا دارد، بدون کولر و بخاری معتدل می شود. شبستان عتیق حدود 700 متر، شبستان گرم خانه حدود 350 متر، شبستان زیرزمین حدود 300 متر، شبستان ایوان حدود 200 متر و شبستان چهل ستون – همان گونه که آمد – حدود 2000 متر بنا دارد. بنای بیرونی که شبستان ها را به هم متصل کرده است حدود 60 سال قبل مرمت، کاشی کاری و بازسازی شده است.

 

 

اولین مسجد جامع تهران

قبل از انقلاب مسجد جامع بازار، تنها مسجد جامع تهران بوده است، اما پس از فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر قرار گرفتن تهران در زمره ی بلاد کبیره، مساجد متعددی در شهر تهران ساخته شد، مثل جامع جمهوری، مسجد جامع افسریه، مسجد جامع نارمک، مسجد جامع پونک، مسجد جامع ضرابخانه، مسجد جامع چیذر، مسجد جامع شمیران و… ولی هنوز به دلیل این که این مسجد در بافت اصلی تهران و نه شهرستان های آن قرار دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

سابقه ساخت مسجد جامع کهن‌تر ازشهر تهران

 برای احداث این بنا تاریخ دقیقی را نمی‌توان نام برد زیرا در کتاب‌ها و نوشته‌های تاریخی موجود اشاره مستندی در این زمینه‌ به میان نیامده است ولی آن‌چه مسلم است بدنه‌های آن در مراحل مختلفی شکل گرفته‌اند. قدیمی‌ترین سند موجود در این رابطه نقشه گیریشمن فرانسوی است که در سال 1275 هجری قمری از تهران تهیه شده است. در نقشه مذکور بنای مسجد جامع تقریباً به همین صورت فعلی آمده است و می‌توان نتیجه گرفت که 130 سال پیش [158 سال فعلی] همه شبستانهای فعلی ساخته شده بودند.

 

 

عنوان: پاورپوینت مسجد جامع تهران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 41 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلاید های پاورپوینت

پاورپوینت مسجد جامع تهران

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید