پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک

پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک

دسته بندی:

قیمت: 39000 تومان

تعداد نمایش: 14 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 آگوست 2024

به روز رسانی در: 18 آگوست 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک

پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک در 62 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

 

 

بخشی از متن:

مراحل اجرایی و پیاده‌سازی کارآفرینی در بنگاههای اقتصادی

1- انتخاب و تصمیم‌ گیری: می‌خواهم کارآفرین بشوم

یکی از مراحل مهم در فرایند کارآفرینی، تصمیم گیری و انتخاب است. جایی که ما به خود می‌گوییم: «من می‌خواهم کارآفرین بشوم و مسیر کارآفرینی را طی کنم.» البته قاعدتاً چنین اتفاق‌هایی به صورت لحظه‌ای روی نمی‌دهند و طی یک روند، شکل می‌گیرند. اما اغلب، یک اتفاقِ محرک یا Trigger Event وجود دارد که ضربه‌ی نهایی را می‌زند. به این مثال‌ها توجه کنید:

 

الف) مشکل مالی در زندگی (که من آن‌ را به شرایط نامطلوب شغل خود نسبت می‌دهم)

ب) برخورد نامناسب مدیر ارشد با من

پ) مخالفت شرکت با ایده و طرحی که من آن را بسیار منطقی و مفید می‌دانم (حس می‌کنم شرکت میل به تغییر و بهبود ندارد)

 

ت) فشار کاری بسیار زیاد و این حس که اگر قرار است تا این حد فشار تحمل کنم، چرا منافع آن را خودم در قالب کارآفرینی کسب نکنم؟

2- در جستجوی ایده و فرصت

ایده یابی و جستجوی فرصت، یکی دیگر از مراحل کارآفرینی است.

 

می‌دانیم که هر جرقه‌ی ذهنی، یک ایده‌ی ارزشمند نیست و هر ایده‌ی ارزشمند، الزاماً یک فرصت کارآفرینی نخواهد بود. ارزیابی‌های اولیه در این مرحله، می‌توانند بسیار مهم باشند؛ چون به ما کمک می‌کنند که از میان ایده‌های مختلف، گزینه‌ای را انتخاب کنیم که شانس موفقیت بالاتری دارد. توانایی تشخیص فرصت‌ها آن‌قدر در کارآفرینی مهم است که گاهی اوقات در تعریف کارآفرین، به این نکته اشاره می‌کنند که تفاوت اصلی کارآفرین با دیگران در این است که چشم‌ او، به یافتن و دیدنِ فرصت‌ها حساس است.

 

مدیریت و کنترل پروژه در کسب‌وکارهای کوچک

اکثر سازمان‌ها در کارها و کسب درآمد خود بر روی پروژه‌های بزرگ و کوچک تکیه می‌کنند. به بیان ساده، مدیریت پروژه تلاشی است موقت، که برای تولید محصول، خدمت یا رسیدن به نتیجه‌ای منحصربه‌فرد انجام می‌شود. داشتن یک هدف، شروع کردن از یک نقطه و رسیدن به یک نتیجه در زمان مشخص، موضوعاتی است که مدیران پروژه را به برنامه‌ریزی وا می‌دارد. مدیریت پروژه های کوچک هم چالش‌های خاص خود را دارد و در پرو‌ژه‌های کوچک هم باید از بهترین شیوه‌های مدیریت پروژه بهره‌مند شد

 

و آنها را به هدف رساند. صرف نظر از اندازه پروژه، مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است و در واقع مدیریت پروژه، همان روشی است که برای مدیر موفقیت پروژه استفاده می‌کند. برای موفقیت، مدیر پروژه باید پروژه کوچک را هم مدیریت و هم رهبری کند. مدیریت پروژه های کوچک و بزرگ، به زمان، تلاش و نظم نیاز دارد. تفاوت بین مدیریت پروژه‌های بزرگتر و کوچکتر نه تنها در زمان، تلاش و نظم است، بلکه در فرایند و ابزارها است. حتی گاهی مدیران مجرب نیز در مدیریت پروژه‌های کوچک با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند به راحتی از آنها عبور کنند. اکثر روش‌های مدیریت پروژه، که برای پروژه‌های بزرگ طراحی شده‌اند،

 

متناسب با نیازهای پروژه‌های کوچک طراحی نشدند و خب نمی‌توان آنها را در این پروژه‌ها استفاده کرد. برای به دست آوردن حداکثر مزایا، آنچه مورد نیاز است، روشی مدیریتی است که به طور خاص برای پروژه‌های کوچک طراحی شده است که شامل فرایندها، نرم افزارهای مدیریت پروژه و تکنیک‌های مدیریت پروژه مقیاس پذیر و سازگار با این پروژه‌ها است.

 

رهبری نیز در مدیریت پروژه های کوچک بسیار مهم است. اغلب مدیران پروژه‌های کوچک مجبورند بیشتر نفوذ داشته باشند تا اقتدار و با این ویژگی تیم را رهبری کنند. در این روند مدیر پروژه نقش مهمی در مدیریت مؤثر دارد. بارها گفته شده است که مدیران کارها را به درستی انجام می‌دهند و رهبران نیز کارهای درست را انجام می‌دهند. این ترکیب اثربخش، چیزی است که یک مدیر پروژه خوب را می‌سازد

 

پروژه چیست ؟‌ مدیریت و کنترل پروژه به چه معناست ؟

یک پروژه مجموعه‌ای از فعالیت هاست که برای دستیابی به منظور یا هدف خاصی انجام می‌گیرد . پروژه‌ها شامل فعالیت هایی هستند که باید در تاریخهای معین ، با هزینه‌هایی معین و کیفیت تعیین‌شده‌ای به انجام رسند ؛ لازمه موفقیت هر پروژه ، دستیابی توام به هر سه عامل زمان ، هزینه و کیفیت معین است

 

و خارج شدن هر یک از سه عامل مذکور از حدود تعیین شده ، می‌تواند به انجام پروژه‌ای ناموفق و غیراقتصادی منجر شود . کنترل پروژه جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها و فرایندهای تحلیلی در جهت پیش‌بینی و تأثیر سازنده بر زمان اجرا و هزینه پروژه، از طریق ارسال اطلاعات در قالب‌هایی است که به مدیریت و تصمیم‌گیری مؤثر کمک کنند.

 

 

فهرست:

مراحل اجرایی و پیاده‌سازی کارآفرینی در بنگاههای اقتصادی

مدیریت و کنترل پروژه در کسب‌وکارهای کوچک

پروژه چیست ؟‌ مدیریت و کنترل پروژه به چه معناست ؟

تعریف مدیریت پروژه:

تعریف کنترل پروژه:

حوزه‌های دانش مدیریت پروژه کدامند؟

یک مدیر پروژه باید دارای چه توانمندی هایی باشد؟

فازهای انجام پروژه کدامند؟

 

عنوان: پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 62 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت مدیریت کسب و کار کوچک

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید