پاورپوینت مدیریت کسب و کار چیست؟

پاورپوینت مدیریت کسب و کار چیست؟

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 13 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 22 آگوست 2024

به روز رسانی در: 22 آگوست 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مدیریت کسب و کار چیست؟

پاورپوینت مدیریت کسب و کار چیست؟ در 52 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

 

 

بخشی ازمتن:

وظایف کلی و اصلی مدیر کسب و کار چیست؟

مدیر کسب و کار الزاما همان بنیانگذار نیست و ممکن است در برخی از سازمان‌ها فردی با تجربه به عنوان مدیر کسب و کار استخدام شود و وظایف مهم و رهبری شرکت را بر عهده بگیرد. به عنوان مثال، بنیانگذاران شرکت دیجیکالا چندین سال است که مدیریت کسب و کار را کنار گذاشته‌اند و فردی باتجربه را به عنوان مدیر این سازمان مهم استخدام کرده‌اند. وظایف اصلی و کلی مدیریت کسب و کار عبارت است از:

 

1- برنامه‌ریزی استراتژیک

تعیین اهداف و استراتژی‌های بلند مدت برای هدایت سازمان به سمت موفقیت. تقریبا می‌توان گفت که اولین و مهم‌ترین وظیفه مدیر کسب و کار این است که دید و نگرش استراتژیک داشته باشد و برای آینده شرکت برنامه‌ریزی کلان و بلند-مدت کند.

 

2- چینش ساختار سازمانی

طراحی سلسله مراتب و تقسیم کار در سازمان برای تسهیل هماهنگی و ارتباطات. در واقع، مدیر کسب و کار باید افراد و کارمندان سازمان را از بالا تا پایین بچیند و سازماندهی کند تا هر کدام وظایف مشخصشان را بر عهده بگیرند.

 

3- مدیریت منابع انسانی

استخدام، آموزش، ایجاد انگیزه و مدیریت کارکنان برای به حداکثر رساندن بهره وری و مشارکت آن‌ها در سازمان هم یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت کسب و کار به عنوان رهبر سازمان است. از نظر منابع انسانی و رهبری آن، مدیر کسب و کار مثل یک مربی فوتبال است که تمام اعضای تیم را مدیریت می‌کند و چشم تمام بازیکنان به دست و اشاره اوست.

 

انواع بخش‌های مدیریت کسب و کار چیست؟

برای این که بدانید انواع بخش‌های مدیریت کسب و کار چیست، توصیه می‌کنیم که وظایف مدیر که در پاراگراف‌های پیشین بیان کردیم فکر کنید. انواع بخش‌های مدیریت کسب و کار دقیقا با انواع وظایف مهم مدیر کسب و کار هم‌پوشانی دارد که در ادامه هر کدام را بررسی کرده‌ایم:

 

1- مدیریت مالی

مدیریت مالی در تلاش است تا تعادلی بین سود و ریسک ایجاد کند تا سود و افزایش آن را را برای کسب و کار تضمین کند. مدیریت مالی به مدیران کسب و کار نیاز دارد که وظیفه برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی با سرمایه‌گذاری، بانکداری، بیمه و سایر جنبه‌های مالی کسب و کار را بر عهده داشته باشند. سه عنصر کلیدی مدیریت مالی عبارت است از: برنامه‌ریزی، کنترل و تصمیم‌گیری.

 

2- مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی (HR) با استخدام، آموزش و حفظ و نگهداشت کارمندان سر و کار دارد. مسئولیت مدیر کسب و کار فقط مدیریت بخش منابع انسانی، استخدام، حفظ و جذب کارکنان جدید نیست. مدیران منابع انسانی هم به همان اندازه مسئول این موارد است زیرا مدیریت کارمندان بر رشد آینده یک سازمان تأثیر می‌گذارد.

 

3- مدیریت عملیاتی

مدیریت عملیات به مدیران کسب و کار نیاز دارد تا نظارت کنند که آیا تمام بخش‌های یک سازمان به طور کارآمد عمل می‌کنند و روی ریل بهره وری قرار دارند یا نه. برای این کار، مدیر کسب و کار باید با بخش‌های متعددی سر و کار داشته باشد و بهترین استراتژی‌ها و فرایند‌های تجاری را تدوین کند. تیم‌های عملیاتی باید از کسب، توسعه و استفاده مناسب از منابع مورد نیاز کسب و کار اطمینان حاصل کنند.

 

رشته MBA مخفف چیست؟

دوره یا رشته MBA با وجود رونق دهه‌های اخیر آن، رشته‌ای نسبتاً قدیمی است و با تغییراتی در شکل، سرفصل‌ها و چارت درسی، بیش از صد سال قدمت دارد. MBA مخفف Master of Business Administration و به معنی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار است و گاهی در نوشته‌های فارسی آن را به صورت «ام بی‌ای» هم می‌نویسند. در واقع، رشته MBA یا دوره‌های خصوصی آن، مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش مدیریت کسب و کار است

که می‌توانید در دانشگاه‌های مختلف در مراکز آموزشی و دوره‌های خصوصی یاد بگیرید. این رشته مباحثی مانند رهبری و رفتار سازمانی، تصمیم‌گیری، مهارت ارتباطی و استراتژی و… را پوشش و به شما یاد می‌دهد. در سراسر دنیا و در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف، بسیاری از افرادی که در رشته‌های دیگر تحصیل کرده‌اند، برای یادگیری مهارت مدیریت کسب و کار به ثبت نام در دوره یا رشته MBA رو می‌آورند.

و…….

 

 

فهرست:

مدیریت کسب و کار چیست؟

وظایف کلی و اصلی مدیر کسب و کار چیست؟

انواع بخش‌های مدیریت کسب و کار چیست؟

رشته MBA مخفف چیست؟

انواع مدیریت کسب و کار؟

مهارت‌هایی که هر مدیر کسب و کار باید داشته باشد

مدیر کسب و کار دقیقا کیست؟

اصول مدیریت کسب و کار چیست؟

هدف رشته مدیریت کسب و کار

 

 

عنوان: پاورپوینت مدیریت کسب و کار چیست؟

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 52 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید