پاورپوینت مدیریت کارهای انباشته در تحلیل کسب وکار در 50 اسلاید در پاییز 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
کارهای انباشته در سازمان
در دوران حاضر که کوچکسازی هدف بسیاری از مجموعههای صنعتی است، چیدمان کارکنان سازمان نگهداشت چقدر مناسب است؟ اگرچه سازمانها در سالیان گذشته فرمولهای متفاوتی برای جذب کارکنان را آزمودهاند، ولی تنها راه موفق و ماندگار، جذب و چیدمان کارکنان واحد نگهداشت براساس مقدار کار انباشته (ناتمام) است. طبق اصول مدیریت کارهای انباشته کار انباشته واحد نگهداشت مقدار کاری است که در حال حاضر باید توسط واحد نگهداشت انجام شود. این مقدار کار با واحد ساعت اندازهگیری میشود.
نگهداشت دریک سازمان
1- حفظ سلامت کارکنان در راستای نگهداشت نیروی انسانی
حفظ سلامت کارکنان یکی از اقدامات مهم در نگهداشت نیروی انسانی محسوب میشود. برای این منظور، مقررات خاصی تنظیم شدهاند که این قوانین باید با جدیت رعایت شوند. علاوه بر این، برای حفظ و نگهداشت نیروی انسانی باید هنگامی که فرد جدیدی در شرکت استخدام میشود، ابتدا مورد معاینه پزشکی قرار گیرد تا از آمادگی جسمانی وی برای انجام وظایفش اطمینان حاصل شود.
در این شرایط، اگر اوضاع جسمی یا روحی کارمند جدید مناسب تشخیص داده نشود، نباید به او فرصت استخدام داده شود؛ در غیر این صورت مسئلهی نرخ ریزش کارمندان و استخدام کارمندان جدید شدت گرفته و مشکلات دیگری در محیط کار به وجود میآید. رعایت مناسب بهداشت در محیط کارخانه و همچنین محل استراحت کارکنان باید جدی گرفته شود.
برای جلوگیری از یکنواختی در محیط کار زمانهای استراحت مناسب، امکانات تفریحی و فرهنگی، بیمارستان یا داروخانه نیز باید در کارخانه یا محل استراحت کارمندان به طور جداگانه مد نظر قرار داده شود. همه این موارد باعث حفظ سلامت کارکنان و نگهداشت نیروی انسانی میشود، روحیه کاری آنان را بالا میبرد و احساس رضایت از کار در آنان به وجود میآورد.
2- حفظ ایمنی کارکنان در جهت نگهداشت نیروی انسانی
این مورد نیز یکی از اقدامات مهم در راستای نگهداشت نیروی انسانی بهشمار میآید. برای حفظ ایمنی کارکنان هم مقرراتی در قانون کار آمده است. این قوانین باید توسط کارفرما در محیط کار پیادهسازی شوند. ایمنی محیط کار با بازرسی مناسب کارخانه، ماشینآلات، محل کار، ایمنی در برابر آتش، جایگاه لوازم کمکهای اولیه و برگزاری برنامههای آموزشی حفظ ایمنی محقق میشوند.
همه افراد شاغل در کارخانه باید علل حوادث ناشی از کار و راههای پیشگیری از آن را بدانند. همچنین اگر در شرکتی حادثهای رخ ندهد، کارکنان زیادی برای کار کردن در چنین شرکتی به رقابت برای به دست آوردن شغل مورد نظرشان اقدام میکنند.
راهکارهای مناسب جهت انباشته نشدن مسئولیتها وکارها
چهار قدم برای مقابله با بیمسئولیتی کارمندان معرفی میشود
1- قدم اول: مدیریت کارمندان
قدم اول برای مقابله با این نوع افراد، بررسی دقیقی از نوع مدیریت خود لازم است. به عنوان مثال، اگر مدیر یک مجموعه دانش و مهارت لازم برای مدیریت کارکنان را نداشته باشد و علاوه بر این، انضباط و مسئولیتپذیری نیز در او کمتر باشد، ممکن است این موضوع منجر به بوجود آوردن بیانضباطی و بیمسئولیتی در کارمندان شود. همچنین، اگر مدیر در اداره کارکنان کمبودهایی داشته باشد،
نیز ممکن است بیمسئولیتی کارمندان را افزایش دهد. بنابراین، در ابتدا باید به دقت بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل از کجا ناشی میشود. برای درک این موضوع، جلساتی با کارمندان خود برگزار کنید و با لحنی دوستانه و مؤدبانه با آنها صحبت کنید و علت بیانضباطی و بیمسئولیتی این افراد را بپرسید. با این حال، در نظر داشته باشید که مشکل از سوی شما نباشد و مدیریت شما کمبودهایی نداشته باشد که باعث بیانضباطی یا بیمسئولیتی کارمندان شود.
2- قدم دوم: ارزیابی عملکرد کارکنان
ارزیابی عملکرد کارمندان، یک مسئله بسیار مهم و حیاتی است که نیازمند توجه ویژه میباشد. در این مرحله، عملکرد کارمندان با دقت بررسی و ارزیابی میشود.
برای برقراری عدالت در سنجش و ارزیابی عملکرد، مهم است که این فرآیند به صورت دو طرفه و دوستانه انجام شود. به این ترتیب، هم مدیران قادر خواهند بود کارمندان خود را ارزیابی کنند و هم کارمندان قادر خواهند بود
فهرست:
کارهای انباشته در سازمان
نگهداشت دریک سازمان
مدیریت زمان
محاسبه کار انباشته شده در سازمان
راهکارهای مناسب جهت انباشته نشدن مسئولیتها وکارها
مدیریت کارت امتیازی متوازن در تحلیل کسب وکار(سازمان ها)
معیارهای موجود در کارت امتیازی متوازن
چهارمنظر سیستم کارت امتیازی
اجزای اصلی کارت امتیازی متوازن
عنوان: پاورپوینت مدیریت کارهای انباشته در تحلیل کسب وکار
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 50 اسلاید
تصویر پیش نمایش: