پاورپوینت مدیریت توسعه کسب و کار در 34 اسلاید در پاییز 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
تعریف رشد و توسعه
رشد (Growth) در لغت عبارت است از هرگونه افزایش در حد میزان یک چیز. در بیان اقتصادی، رشد را به صورت افزایش شاخصهای کمی اقتصاد نظیر تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه از دورهای به دوره دیگر تعریف میکنند. توسعه (Development) دارای مفهوم گستردهتری میباشد.
رشد متضمن معنای بسیط زیرساخت اقتصادی است ولی توسعه علاوه برآن، مستلزم شکوفایی همه ابعاد حیات انسانی است. توسعه در معنای زیستی به معنای گسترش و شکوفایی میباشد و از دیدگاه اجتماعی، رشدی هماهنگ و موزون در همه ابعاد مادی، روانی و معنوی را میرساند. توسعه فرایندی تعاملی است
تعریف توسعه مدیریت
مدیریت توسعه Development management فرایند برنامهریزی استراتژیک، مدیریت و کنترل پروژه از ابتدا تا انتهای چرخه تولید محصول و ارائه خدمت است. از سال ۱۹۵۰، توسعه مدیریت یا توسعه اجرایی برجستهترین حوزه مدیریت پرسنل یا منابع انسانی بوده است که «انقلاب مدیریت» نیز نامیده میشود. توسعه مدیریت یک فرآیند سیستماتیک برای آموزش و رشد مدیریت است
که به وسیله آن افراد با کسب دانش، مهارت، بینش و نگرش به مدیریت مؤثر مدیران، کارکنان و کل سازمان کمک میکنند. بنابراین توسعه مدیریت، به معنای هر فعالیت برنامهریزی شده یا هدایت شدهای است که توسط یک مدیر انجام میشود تا به کارکنان کمک کند تا به صورت آگاهانه بتوانند وظایف و مسئولیتهای مدیریتی خود را به شایستگی انجام دهند. برای کسب آموزش در حوزه توسعه مدیریت دو راه وجود دارد که به شرح زیر هستند:
1- شرکت فعال و هوشمندانه در دورههای رسمی آموزش توسعه مدیریت
2- یادگیری فنون مدیریت از طریق تجارب واقعی شغلی در محیط کار
از منظر سازمان، سازمانهای عصر حاضر، نقشها و مأموریتهایی فراتر از گذشته به عهده دارند. در محیطی اقتصادی و اجتماعی، مسئولیت و وظایف جدیدی خواسته یا ناخواسته بر دوش آنهاست.
وظایف یک مدیر توسعه چیست؟
یک مدیر توسعه کسب و کار به سازمان در جذب منابع درآمدی و رشد بیشتر کمک میکند. این فرد باید تلاش کند تا در ابتدا با سازمان و ظرفیتهای آن به خوبی آشنا شده و از منابع در دسترس به طور جزئی و دقیق آگاه باشد. این منابع عبارتند از:
1- منابع انسانی
2- منابع فیزیکی و تجیهزات
3- منابع مالی
پس از تهیه لیست کاملی از منابع و بررسی آنها لازم است تا مدیریت توسعه کسب و کار با همکاری تیم به ارائه پیشنهاد و راهحلهایی در جهت تقویت سازمان بپردازد. این پیشنهادها باید بر سودآوری بیشتر، جذب سرمایهگذاری و رضایت بازار تمرکز داشته باشند. همچنین مدیر توسعه کسب و کار لازم است که به صورت فردی وظایف زیر را نیز در حوزه مسئولیتی خود پوشش دهد:
1- هدفگذاری برای آینده شرکت
2- سیستمسازی برای رسیدن به اهداف
و…….
فهرست:
تعریف رشد و توسعه
تعریف توسعه مدیریت
ماهیت و اهمیت توسعه مدیریت
افقهای آینده مفاهیم توسعه و مدیریت
نظام اداری توسعه
مدیریت توسعه کسب و کار چیست؟
مدل مدیریت توسعه چگونه است ؟
مفهوم مدیریت توسعه
توسعه خارجی کسب و کار
توسعه داخلی کسب و کار
وظایف یک مدیر توسعه چیست؟
مهمترین ویژگیها و تخصصهای فردی در مدیریت
عنوان: پاورپوینت مدیریت توسعه کسب و کار
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 34 اسلاید
تصویر پیش نمایش: