پاورپوینت زندگینامه علی اکبر دهخدا

پاورپوینت زندگینامه علی اکبر دهخدا

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 143 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 اکتبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت زندگینامه علی اکبر دهخدا

پاورپوینت زندگینامه علی اکبر دهخدا شامل 22 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

علی اکبر دهخدا چهره ای آشنا برای اهالی شعر و ادب پارسی است. این ادیب و لغت شناس، سیاستمدار و نماینده چند دوره مجلس شورای ملی بود که نقش بسزایی در تکوین افکار عمومی زمان خود داشت و در انتشار روزنامه صور اسرافیل نقش داشت.

امثال حکم و لغت نامه از تألیفات بزرگ علی اکبر دهخدا هستند که تعالی بخشیدن به مخاطبان را به اثبات رساندند. در ادامه این بخش از فرهنگ و هنر نمناک بیشتر با زندگینامه علامه دهخدا آشنا خواهید شد.

تولد و تحصیلات

علی اکبر دهخدا معروف به علامه دهخدا در سال 1257 خورشیدی در تهران چشم به جهان گشود. مادر ایشان به منظور کسب علم او را به نزد استادانی چون مرحوم “حاج شیخ هادی مجتهد نجم آبادی” و”شیخ غلامحسین بروجردی” روانه کرد و او علوم قدیمه را از صرف تا کلام در نزد این دو استاد به مدت ده سال آموخت.

بعد از چند سال که مدرسه سیاسی در تهران به همت “میرزا حسن مشیر الملک” (مشیر الدوله بعدی) در سال 1317 تأسیس شد، دهخدا در آن مدرسه به تحصیل پرداخت و در کنار زبان فرانسه دانش های نوین مانند حقوق، حقوق بین الملل، جنگ و دیپلماسی، حقوق بین المل خصوصی، تاریخ و اقتصاد را آموخت. علامه دهخدا در علم ادبیات بسیار توانمند بود، آن چنان که معلم فارسی مدرسه سیاسی گاه تدریس ادبیات را به عهده او می گذاشت.

غالب فارغ التحصیلان مدرسه سیاسی به استخدام وزارت خارجه در می آمدند و به ماموریت های سیاسی در خارج و عضویت در سفارت خانه و کنسولگری های ایران منصوب می شدند، میرزا علی اکبر خان قزوینی هم در وزارت خارجه استخدام شد.

پس از چندی دهخدا همراه با معاون الدوله غفاری به اروپا رفت و در اروپا دانش خویش را در زبان فرانسه تکمیل کرد و با اندوخته های ارزنده به ایران بازگشت.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

تولد و تحصیلات

انتشار روزنامه صور اسرافیل

تبعید دهخدا

فعالیت های علمی و فرهنگی

مسئولیت ها و مقام های علی اکبر دهخدا

لغتنامه بزرگ دهخدا

فوت دهخدا

آثار دهخدا

اشعار دهخدا

عنوان : پاورپوینت زندگینامه علی اکبر دهخدا

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 22

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت زندگینامه علی اکبر دهخدا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید