پاورپوینت در مورد انواع ادبی

پاورپوینت در مورد انواع ادبی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 51 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 ژانویه 2023

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت در مورد انواع ادبی

پاورپوینت انواع ادبی شامل 165 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد که به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان رشته ادبیات کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم، سپس در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید.

 

 

بخشی از متن پاورپوینت

هدف کلی این درس آشنایی با انواع ادبی دنیا و چگونگی استقلال یا ارتباط آثار ادبی با یکدیگر است. موضوع اصلی این درس طبقه ‌بندی ادبیات و کوشش در راه درک ارتباط آثار ادبی و پیدا کردن نظم و قانون در بین آنهاست. در این درس در مورد آثار ادبی از جمله حماسه، غنا، ادبیات نمایشی، ادبیات تعلیمی، قوالب شعری و دگرگونی‌های تاریخی آنها بحث می‌شود.

انواع ادبی در ردیف سبک‌شناسی و نقد ادبی یکی از اقسام جدید علوم ادبی است. موضوع اصلی آن طبقه‌بندی کردن آثار ادبی از نظر ماده و صورت در گروه‌های محدود و مشخصی است. در انواع ادبی این پرسش مطرح است که آیا هر اثر ادبی برای خود وجود مجزا و مستقلی دارد و یا می‌توان بین گروه‌هایی از آنها ارتباط و تشابهی یافت..

انواع ادبی یکی از شعبه‌های بسیار مهم ادبیات است که مخصوصاً در سالیان اخیر که دید علمی بر همه شئون فکری بشر تأثیر نهاده است مطمح نظر محققان ادبیات قرار گرفته است. در انواع ادبی هدف اصلی طبقه‌بندی کردن برحسب ساختمان آثار ادبی و مختصات درونی و ساختاری آنهاست.

در ادبیات غرب از تلفیق تراژدی و کمدی نوع جدیدی موسوم به تراژدی – کمدی tragicomedy به وجود آمده است که ارسطو در کتاب «فن شعر» از آن سخن نگفته است. شاهنامه از آنجا که به طرح داستانهای اساطیری و ملی قوم ایرانی پرداخته است جنبه حماسی دارد و برای طرح مطالبی مفصل در حدود شصت هزار بیت ناچار بوده است قالب مثنوی را اختیار کند.

در سده های نخستین ادب فارسی حماسه و قصیده تفوق داشت و بعدها به عللی که مشروحاً در مباحث تاریخ ادبیات و سبک‌شناسی مذکور است نوع ادبی غزل و غنا در سده‌های ششم و هفتم جای حماسه و قصیده را گرفت

 

 

پیش نمایش بخشی از صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت در مورد انواع ادبی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید