پاورپوینت ایجاد ایده و ارزیابی طرح های صنعتی
پاورپوینت ایجاد ایده و ارزیابی طرح های صنعتی در 30 اسلاید در تابستان 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
مطالعات قبل از انتخاب
1- مطالعات كمي Quantified
صاحبنظران تحقيق كمي را به عنوان يك رويكرد دقيق كه در آن متغيرها قابل اندازه گيري و مقايسه هستند توصيف نموده اند. در تحقيقات كمي پژوهشگر به دنبال كشف رابطه علت و معلولي، آزمون فرضيه ، پيش بيني و كنترل مي باشد و به گروههاي مختلفي تقسيم ميشود كه در ذيل به آنها اشاره مي گردد.
2- تقسيم بندي بر اساس بعد زماني:
الف) گذشته نگرRetrospective
به طور كلي چنانچه دادهاي گردآوري شده در رابطه با رويدادهايي باشد كه در گذشته رخ داده است طرح تحقيق را مي توان گذشته نگر تلقي كرد.
ب) آينده نگر Prospective
در صورتي كه داده اي مورد نياز پژوهشگر درباره رويدادهايي باشد كه پژوهشگر بايد رخداد آن ها را طي دستكاريهايي نسبت به يك متغير به وجود آورد
ارزیابی
اولين تعريف ثبت شده از ارزيابي به نام رالف تايلر است. وي ارزيابي را وسيلهاي جهت سنجش ميزان رسيدن برنامه به اهداف ميداند. در اين تعريف اهداف به تغييرات مطلوب اشاره ميكرد كه انتظار ميرفت در اثر اجراي یک برنامه آموزشی در رفتار فراگيران حاصل آيد. اندیشمندان دیگری نیز معتقد بودند كه ارزيابي به تجزيه و تحليل هزینه-فایده يك طرح پس از اجراي آن ميپردازد.
اگر ارزیابی حین اجراي طرح انجام گیرد هدف آن بهبود مديريت برنامه يا اتخاذ تصميم براي ادامه، گسترش يا تجديدنظر در طرح خواهد بود. اما اگر در پايان طرح انجام شود هدف آن مشخص کردن عوامل موفقيت يا عدم موفقيت طرح است. برای این کار در ابتدا مجموعهای از معیارها یا هنجارها بعنوان شاخصهای ارزیابی مشخص میشوند. ارزیابی در زمینههای مختلف فعالیتهای انسانی مانند آموزش، صنعت، بهداشت، روانشناسی، مدیریت تجارت، اقتصاد، امور مالی، فناوری و سایر موارد کاربرد دارد
معیارهای انتخاب ایده های محصول
شاید تجزیه و تحلیل وضعیت بازار و تقاضا دشوار باشد، اما اقدامیست که باید قبل از صرف انرژی، وقت و سرمایهای که دارید، انجام دهید تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. سرویسهای زیادی در اینترنت وجود دارند که میتوانند به شما در زمینه ارزیابی محصولات و میزان جستجوی آنها کمک کنند، به عنوان مثال میتوانید میزان جستجوی یک کلمه کلیدی مرتبط با ایدهای که دارید را به دست آورید و تصمیمگیریهای لازم را انجام دهید.
1- ارزیابی: در آخرین بررسیهایی که انجام شده است، متوجه شدیم که حجم جستجوی روغن نارگیل بسیار بالا میباشد. با استفاده از ابزار جستجوی کلمه کلیدی گوگل میتوان میزان جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با ایدههای شغلی را به دست آورد که در نهایت باعث اتخاذ تصمیم درست خواهد شد. بد نیست بدانید که روغن نارگیل در ایالات متحده آمریکا، بیشتر از 73 هزار جستجو را تجربه کرده است. اینطور که پیداست، ابزارهایی همانند Buzzsumo وجود دارند که میتوان تعداد توییتهای مربوط به کلمات کلیدی که در ذهن داریم را هم تعیین کرد. توجه داشته باشید، این اطلاعات نمیتوانند موفقیت را به صورت 100 درصدی تضمین کنند،
اما باعث ایجاد اعتماد به نفس خواهد شد و به ما نشان میدهند که ادامه تولید یا فروش روغن نارگیل به عنوان یک محصول مراقبت از موی سر، توانایی جلب نظر مخاطبین را خواهد داشت. س از بررسی روند بازار، شناسایی رقبا، جهتگیری و انتخاب مشتریان هدف، باید به ارزیابی محصول با توجه به معیارهای خاص آن بپردازیم. محصول تا زمانی که برای مشتری و نیز سازمان ارزش خلق کند، زنده است و تا هر زمانی که محصول زنده باشد، توسعه آن ادامه خواهد داشت.
فهرست:
شناسایی
مطالعات قبل از انتخاب
واکاوی
ارزیابی
غربال ایده های سرمایه گذاری
معیارهای انتخاب ایده های محصول
روش های تفکر خلاق
اولویت بندی مقایسه ای
عنوان: پاورپوینت ایجاد ایده و ارزیابی طرح های صنعتی
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 30 اسلاید
تصویر پیش نمایش: