پاورپوینت اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار

پاورپوینت اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 5 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 اکتبر 2024

به روز رسانی در: 12 اکتبر 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار در 40 اسلاید در پاییز 1403  تهیه شده که برای دانشجویان رشته مدیریت مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید

 

 

بخشی از متن:

مدیریت زمان چیست؟

(Time-Management) در ساده‌ترین تعریف استفاده بهتر از زمان معنی شده است و در کسب و کارها به آن معنی است که از زمان کاری کارکنان بهترین بهره برده شود تا کمتر هدر برود. این به معنی بیشتر کار کردن یا فشار مضائف نیست بلکه کلید موفقیت در هوشمندانه عمل کردن است. کارآفرینان و صاحبان کسب و کاری که مهارت‌های مدیریت زمان را آموزش دیدند

برای کارها برنامه ریزی دقیقی دارند و قبل از هر تصمیمی تلاش می‌کنند اولویت‌های کارشان را به دقت مشخص کنند. درواقع آن‌ها می‌دانند انجام کدام کارها مهم‌تر است و برای آن زمان مشخص می‌کنند و کارهای کم اهمیت‌تر را به بعد موکول خواهند کرد.

 

مراحل مدیریت زمان چیست؟

1- اولویت بندی کنید

ممکن است روزانه کارهای زیادی داشته باشد که انجام دهید. ولی بعضی وقت‌ها نمی‌رسید که همه را انجام دهید و لازم است که بی‌خیال بعضی‌ها بشوید یا اینکه آن را به دیگران بسپارید. برای این کار لازم است که فعالیت‌های‌تان را اولویت بندی کنید تا روی هر کار تمرکز بیشتری داشته باشید و همش فکرتان پیش کارهای دیگر نباشد. همچنین از خودتان بپرسید: «در پایان امروز باید چه کاری انجام شده باشد؟

 بعد کارهایی که قرار است انجام دهید با توجه به ضرورت، فوریت و اهمیت اولویت بندی کنید. حتی اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای هم بیافتد با استفاده از این شیوه خیلی ضرر نمی‌کنید. برای مثال می‌توانید از تکنیک ماتریس آیزنهاور کمک بگیرید و کارهایتان را به 4 دسته ضروری و مهم، ضروری اما غیر مهم، غیرضروری اما مهم و در نهایت کارهای غیرضروری و بی اهمیت تقسیم کنید. به این ترتیب مشخص می‌شود که کدام کارها اولویت بیشتری برای شما دارد.

 

2- اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کنید

تعیین اهداف قابل اندازه گیری برای شما و کارمندان ضروری است. تعیین اهداف مشخص بهتان کمک می‌کند که موفقیت کارتان را اندازه گیری کنید و بدانید که چقدر در کارتان پیشرفت داشتید و به هدف‌تان نزدیک شدید. به عنوان یک مدیر لازم است از خودتان بپرسید: «سال آینده باید در کجا باشم؟ چقدر درآمد داشته باشم؟ و چقدر پیشرفت کرده باشم؟». پاسخ به این سؤالات باید هدف قابل اندازه گیری و دست یافتنی‌ای بهتان دهد. پاسخ به سوالات شما باید اهداف قابل اندازه گیری و ملموسی را تشکیل دهد

که بتوانید به کارمندانتان هم منتقل کنید. به عنوان مدیر یک مجموعه، شما نه تنها باید بهره‌وری خودتان را اثبات کنید، باید روی اهداف شرکت یا تیمی که مدیریت می‌کنید هم تاثیر مثبت داشته باشید. تکنیک‌های هدفگذاری اسمارت هم راهکار خوبی برای این مرحله از مدیریت زمانتان خواهد بود.

3- از قبل برنامه‌ریزی کنید

برنامه ریزی از قبل باعث صرفه جویی در وقت و کاهش استرس آینده می‌شود. وقتی که اهداف‌تان را تعیین کردید می‌توانید یک جدول زمانی بنویسید و قبل از شروع شدن روز کاری، کارهای‌تان را برنامه ریزی کنید. مثل آخر هر روز لیست کارهای فردا را روی یک کاغذ بنویسید

 

مدیریت زمان برای کسب و کارها چه اهمیتی دارد؟

زیان‌های مالی یک شرکت هرچقدر بزرگ با برنامه ریزی قابل جبران است اما زمان از دست رفته بازگشت پذیر نیست و اگر کاری به موقع انجام نشود گاهی برای همیشه فرصت انجام آن از دست می‌رود. زمان یک نیروی کنترل‌گر است که خیلی نامرئی و نامحسوس کسب و کارها را مدیریت می‌کند. اگر مدیریت زمان جدی گرفته نشود کیفیت کارها کاهش یافته، کارکنان اعتماد به نفس خود را از دست می‌ دهند،

عملکرد کارکنان تضعیف شده و کارها به موقع تحویل داده نخواهند شد. بی‌نظمی و آشفتگی یکی دیگر از عواقب جدی نگرفتن مدیریت زمان است. معمولا در سازمان‌هایی که مدیریت زمان جدی گرفته نمی‌شود با کارکنانی عصبی مواجه هستیم که گاهی با وجود کار زیاد نتایج قابل قبولی به دست نمی‌آورند. اگرچه مدیریت صحیح زمان تا حدود بسیار زیادی به خود افراد بستگی دارد

 

 

فهرست:

مدیریت زمان چیست؟

اهداف مدیریت زمان

اهمیت مدیریت زمان

چرا مدیریت زمان برای یک مدیر ضروری است؟

مراحل مدیریت زمان چیست؟

مدیریت زمان برای کسب و کارها چه اهمیتی دارد؟

8 دلیل از اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار

 

  

عنوان: پاورپوینت اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

 221 1

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید