پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری

پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 73 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری

پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری  ppt در 51  اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

انسان با طبیعت زیسته و میزید و در عین حال برای حیات بهترخویش در آن معماری می کند. در واقع در رابطه تثلیت انسان و طبیعت و معماری است که درک چگونگی استفاده از طبیعت در ساخت محیط های انسان ساخت خود را جلوه می دهد. در طول تاریخ،بشر همواره تلاش داشته است تا با بهره گیری و یادگیری از طبیعت به عنوان مادر هستی به تجربه های جدیدی دست زند که امکان زیست بهتر و کار آمدتر او را میسر می کرده است.

 

ارتباط انسان با طبیعت در معماری

ارتباط انسان با طبیعت در معماری ناظر بر طراحی معماری در تعامل با طبیعت است. طبیعت یعنی آسایش و آرامش. ما اگر ساختمان را طوری طراحی کنیم که رفتاری شبیه طبیعت داشته باشد و آرامش بخش باشد، این‌گونه است که می‌توانیم بگوییم به تعامل بین معماری و طبیعت رسیده‌ایم.

 

روابط انسان و فضای معماری

در رابطه انسان و فضای معماری فرد محیط را دگرگون می کند و همزمان رفتار و تجارب وی به وسیله محیط دگرگون می شود . این دگرگونی از تمام تاثیراتی است که انسان از عناصر یک فضا وخصوصیات و شرایط آن از قبیل هندسه ، رنگ ،بافت ، نور، اندازه ، تناسبات و … می پذیرد.

 

فضای معماری     

فضای محافظ یا همان فضای معماری ، مرکزی است که برمینای آن تمامی ارتباطات فضایی شکل یافته و سنجیده می شوند. به این نکته توجه داشته باشید که هر فرد نیاز دارد که محلی خاص برای او باشد تا بتواند با خود خلوت کند و این محل تاثیری عمیق بر او میگذارد. برخی از آرامش ها تنها در خلوت کسب می شود پس باید قسمتهایی از خانه برای فضای خصوصی افراد اختصاص یابد.

 

سیر تحول ارتباط معماری و طبیعت

با توجه به مفاهیم بیان شده، ارتباط میان طبیعت و معماری در سه دوره قبل از مدرن، مدرن و پس از مدرن قابل بررسی است، در دوره قبل از مدرن توجه بیشتر به منشا پیدایش جهان بود و از این رو طبیعت به معنی سر منشا و فطرت به وسیله معماری بیان می شد. در دوره مدرن دیدگاه های بشری دگرگون شد و باعث به وقوع پیوستن انقلاب صنعتی و پیشرفت زیاد علوم و فنون گردید. خرد گرایی و انسان مداری از ویژگی های این دوره است که انسان را عامل و فاعل دانسته و وی را از کیهان و خدا جدا می کند.

 

فهرست

مقدمه

ارتباط انسان با طبیعت در معماری

نیاز انسان

محیط

فضا

مفهوم انسان

روابط انسان و فضای معماری

فضای معماری

رنگ

نور

معماری

رابطه ی انسان، طبیعت و معماری

سیر تحول ارتباط معماری و طبیعت

نتیجه گیری

 

عنوان: پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 51  اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید