پاورپوینت آشنایی با جناح لیبرال

پاورپوینت آشنایی با جناح لیبرال

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 109 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 22 سپتامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با جناح لیبرال

پاورپوینت آشنایی با جناح لیبرال شامل 34 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

لفظ لیبرال در دوره‌ی مبارزه‌ی بورژوازی صنعتی علیه اشرافیت فئودالی، به کسی اطلاق می‌شد که در جناح معتدل بورژوازی قرار داشت و طرفدار آزادی از قید و بندهای اقتصادی و اجتماعی عصر فئودالیسم و آزادی اقتصادی و فردی بود.

در قرون معاصر، مجموعه روش‌ها و سیاست‌ها و ایدئولوژی‌هایی که هدفشان فراهم کردن آزادی هرچه بیشتر برای فرد است را لیبرالیسم یا آزادی‌خواهی می‌نامند و به هوادار این سیاست‌ها لیبرال یا آزادی‌خواه می‌گویند. اصول اصلی سیاست‌های لیبرالی عبارتند از:

  1. 1. باور به این‌که بازگویی آزادانه‌ی عقاید برای فرد و جامعه سودمنداست.
  2. 2. ارزشمند شمردن بیان آزادانه عقاید فردی.
  3. 3. پشتیبانی و موافقت با نهادهای اجتماعی و حکومت پارلمانی که آزادی‌های عقاید را ممکن می‌کند.
  4. 4. در اقتصاد، موافق عدم دخالت یا کاهش نظارت دولت در اقتصاد و معتقد به اقتصاد بازار آزاد می‌باشد.

لیبرال در این معانی می‌تواند، حتی در بین جناح‌های چپ و راست ایران نیز اطلاق شود، راست معتقد به اقتصاد آزاد و بازار، عدم دخالت دولت در اقتصاد بوده و چپ موافق با آزادی‌های فردی و گسترش مشارکت مردم است.

در ایران جناح لیبرال به آزادی، دموکراسی، حقوق سیاسی مردم و مدارا با مخالفان تأکید می‌کند، ضرورتی در اجرای احکام فقهی، به ویژه مجازات‌های اسلامی نمی‌بیند، با اجباری شدن حجاب مخالف است در برابر ولایت فقیه و نظارت فقیهان بر دموکراسی و شورا تأکید می‌کند، که می‌توان گفت نقش دین را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند، طرفدار مصالحه با غرب و روابط نیکو با همه‌ی کشورهای غربی است، بر ملیت ایرانی پای می‌فشرد، منافع ملی را مهم‌ترین اصل تعیین‌کننده‌ی سیاست خارجی می‌داند و چندان تمایلی به صدور انقلاب و گسترش ابعاد جهانی انقلاب ایران ندارد.

این جناح متهم به سازشکاری و نرمش با امریکا و غرب می‌باشد که قصد دارند لیبرالیسم و مکاتب غربی را پیاده کنند و در این راه به کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی اقدام می‌کنند. از نظر برخی دیگر لفظ لیبرال در ایران اصولا معنا پیدا نمی‌کند، زیرا لیبرالیسم در غرب با پشت کردن به دین نضج گرفت در حالی‌که در ایران، فرد ضد دین یا غیر دینی لیبرال نیست. اما طیف لیبرال، در ایران متهم به مواضع غیر دینی و حتی ضد دین هستند و حتی گستره‌ی این لفظ برای کسانی بکار برده می‌شود که مطالعات و معرف دینی آنان به ‌نوعی نوگرا و متمایل به اندیشه‌های غرب و روشنفکری می‌باشد، حال امکان دارد حوزه‌ی روشنفکری آنان نوگرای دینی باشد و مبتنی بر تساهل.

بنابراین در بررسی این جناح، نهضت آزادی ایران، حزب ملت ایران، جنبش مسلمانان مبارز، جنبش آزادیبخش ملی ایران (جاما)، حزب جمهوری خلق مسلمان، و همچنین روشنفکران دانشگاهی را مدنظر است که در میان آنها، دیدگاه‌های نهضت آزادی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهیم، چون هم نماینده‌ی اصلی این جناح و هم این‌که دولت موقت را بعد از انقلاب تشکیل داد.

نهضت آزادی ایران

نهضت آزادی ایران در 27 اردیبهشت 1340 توسط برخی از رهبران نهضت مقاومت ملی سابق از جمله مهندس بازرگان، آیت‌الله طالقانی و دکتر یدالله سحابی تاسیس شد. مرامنامه‌ی نهضت آزادی در چهار اصل مسلمان، ایرانی، تابع قانون اساسی و مصدقی بودن خلاصه می‌شد. نهضت آزادای ایران در سالهای 41 و 44 در جبهه‌ی ملی دوم و سوم عضویت داشت. با ممنوعیت فعالیت نهضت آزادی مبارزات آن به صورت مخفی بویژه در خارج از کشور ادامه یافت و برخی فعالان نهضت در اروپا و امریکا از جمله دکتر شریعتی، دکتر یزدی، و دکتر چمران، نهضت آزادای را در خارج از کشور تاسیس کردند.

نهضت آزادی خارج از کشور به منظور تدارک مبارزه‌ی مسلحانه با رژیم به تشکیل سازمان مخصوص اتحاد و عمل (سماع) مبادرت ورزید و گروهی از اعضای خود را برای آموزش نظامی به مصر فرستاد. فعالان نهضت آزادی در خارج از کشور همچنین در تشکیل اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا و انجمن‌ اسلامی دانشجویان در امریکا نقش عمده‌ای داشتند.

در سال 1344 چند تن از اعضای جوان نهضت از جمله حنیف نژاد، بدیع‌زادگان، و سعید محسن سازمان مجاهدین خلق ایران را بنیان گذاردند. در آستانه‌ی انقلاب اسلامی مهندس بازرگان دبیرکل نهضت آزادای از سوی امام خمینی مامور تشکیل دولت موقت شدند. در آبان 1358 بازرگان از نخست‌وزیری کناره گرفت و از سال 1361 در پی مخالفت نهضت آزادی با ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، و برخی مسایل دیگر فعالیت‌های آن محدود شد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

نهضت آزادی ایران

عملکرد جناح لیبرال

دیدگاه‌ها و مواضع فرهنگی جناح لیبرال

دیدگاه‌ها و مواضع اقتصادی جناح لیبرال

دیدگاه‌ها و مواضع سیاسی جناح لیبرال

عنوان : پاورپوینت آشنایی با جناح لیبرال

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با جناح لیبرال

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید