مقاله بررسی آثار محمود دولت آبادی

مقاله بررسی آثار محمود دولت آبادی

دسته بندی:

قیمت: 28000 تومان

تعداد نمایش: 63 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 19 ژانویه 2023

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

مقاله بررسی آثار محمود دولت آبادی

مقاله بررسی آثار محمود دولت آبادی شامل 60 صفحه و قابل ویرایش می باشد که به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. این مقاله برای دانشجویان رشته ادبیات کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این مقاله را برای شما آورده ایم، سپس فهرست مطالب را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید.

 

 

بخشی از متن مقاله :

ادبیات هر سرزمینی، بخشی است جدایی ناپذیر از تاریخ آن کشور و تردیدی نیست که یکی از راههای نفوذ به روح هر کشوری، مرور ادبیات آن است. این ادبیات، درحقیقت ثمره فعالیت آفرینشی ادبی است که در فضای اجتماعی و فرهنگی دوران خود رشد کرده، و متحول می شود. گاه اتفاق می افتد که این فضا، مبدل به صحنه چالشی می شود روزافزون، ما بین سنت ادبی معاصر و کهن. با تلاقی بی وقفه این دو و همچنین برخورد مابین پاره ای از خط سیرهای ادبی، تحولات اندک اندک آشکار شده و خطوطی که در این میان برجسته ترند، به گونه ای محسوس تثبیت می شوند. تعادلی که در این میان بر قرار می شود، هر اندازه که شکننده باشد، از دو عامل تشکیل شده است نخست، تحسین و سپس، تکذیب.

ادبیات مدرن ایران، زاییده چنین بر خوردهایی است. این ادبیات، که در لحظاتی حساس از تاریخ ایران چشم گشوده است، بازتابی است روشن از این تنشها و چالشها، از این پیشرفتها و یا تثبیتهای شکننده و نا پایدار. نابجاست اگر بپنداریم که می توانیم در چهار چوب صرفا این پیشگفتا، به تشریح تمامی ویژگی های ادبیات مدرن ایران بپردازیم. اما این نکته بر همگان آشکار است، که با ارزشترین و پر افتخارترین ثمره این بر خوردها در ادبیات ایران معاصر، پیدایش نوع رمان است. رمان، ازهمان بدو ظهور در عرصه های ادبی – فرهنگی ایران (مقارن با نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی)، بلافاصله با استقبال فراوان روبرو شد و به رغم مشکلات نخستینی که پاره ای از نویسندگان، به منظور وفق ساختارنوشتاری و روایی خود با این نوع ادبی داشتند، جای خود را در جامعه نویسندگان ایران باز کرد .

 

 

فهرست مطالب :

مقدمه

تاریخچه

شناخت آثار

بخش اول داستانهای کوتاه

پای گلدسته امامزاده شعیب

بند

هجرت سلیمان

سایه های خسته

بیابانی

مرد

تجلیل

روایت

نتیجه گیری

 

منابع

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید