پاورپوینت کیسه تنان چیست

پاورپوینت کیسه تنان چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 304 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 15 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت کیسه تنان چیست

پاورپوینت کیسه تنان چیست شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

کیسه تنان از جانوران بی مهره بوده و دارای بدنی کیسه مانند هستند. اسکلت داخلی در این جانداران وجود نداشته ولی اسکلت خارجی از جنس کیتین، آهک و یا سیلیس در ساختمان بدنی آن ها وجود دارد. مرجان ها، عروس و شقایق های دریایی و هیدریدها دسته های تشکیل دهنده کیسه تنان هستند. مرجان ها دسته ی اصلی این بی مهرگان هستند که این مبحث  علاوه بر معرفی کیسه تنان و بیان توضیحاتی درباره ی نحوه ی زندگی آن ها، توضیح مختصری راجع به مرجان ها نیز داده است.

۱کیسه تنان چیست؟

در دسته ی بی مهرگان، گروه کیسه تنان قرار دارند. کیسه تنان بدنی کیسه ای مانند و دارای تقارن دوجانبی دارند با مجرایی که به عنوان دهان و مخرج آن محسوب می شود، با بیرون مرتبط می شوند. این جانداران که دریازی می باشند برای حرکت و تغذیه دارای بازوهایی در اطراف دهان خود هستند. همچنین وجود گزنده هایی روی بازوهای آن ها وظیفه ی دفاع از این جاندار را بر عهده دارد. عمل دفاعی با استفاده از زهری که باعث بی حس کردن طعمه می شود، انجام می شود. طعمه ها به عنوان غذا توسط کیسه تنان استفاده می شوند. محل زندگی این جانداران علاوه بر دریاها، آب های شیرین نیز می تواند باشد.

مرجان ها، شقایق دریایی و عروس دریایی نمونه هایی از کیسه تنان هستند که دارای طول عمرهای متفاوتی هستند. عروس دریایی ۴ ماه زنده است اما شقایق های دریایی تا صدها سال می توانند زندگی کنند.

۲مراحل زندگی کیسه تنان :

دو مرحله به نام های مدوز و پولیپ در زندگی هر کیسه تنی وجود دارد. در مرحله ی مدوز یک کیسه تن تاژک داشته و می تواند حرکت کند. در مرحله ی پولیپ به دوره ی بالغ شده و رسیده آن ها گفته می شود. در مرحله ی پولیپ این جانداران به شکل ثابت شده در صخره های مرجانی هستند. مرجان دارای زندگی پولیپی و عروس های دریایی دارای زندگی مدوزی هستند.

۳چگونگی تغذیه در کیسه تنان :

کیسه ی گوارشی در انواع جانداران کیسه تن می تواند آب و مواد غذایی را به بدن آن ها وارد کرده و مواد زاید را خارج کند. دو مرحله برای گوارش مواد غذایی در آن ها وجود دارد. مرحله برون سلولی و درون سلولی. مرحله برون سلولی توسط آنزیم های گوارشی انجام می شود که از سلول هایی در لایه درونی دیواره ی بدن جاندار کیسه تن ترشح می شوند. گوارش برون سلولی توسط این آنزیم ها روی مواد غذایی انجام می شود. سپس با تبدیل غذا به قطعه های کوچک، گوارش درون سلولی بعد از داخل شدن به بدن، روی آن ها انجام می شود.

همان طور که گفته شد شکار طعمه (مانند نوزاد حشرات) توسط ماده ی سمی که از گزنده های روی بازوها ترشح می شود، انجام می شود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

کیسه تنان چیست

مراحل زندگی کیسه تنان

چگونگی تغذیه در کیسه تنان

تولید مثل

انواع کیسه تنان

عنوان : پاورپوینت کیسه تنان چیست

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت کیسه تنان چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید