پاورپوینت کهکشان چرخ گاری چیست

پاورپوینت کهکشان چرخ گاری چیست

دسته بندی:

قیمت: 39800 تومان

تعداد نمایش: 202 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 جولای 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت کهکشان چرخ گاری چیست

پاورپوینت کهکشان چرخ گاری چیست شامل 18 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

کهکشان چرخ گاری (Cartwheel galaxy) نوعی کهکشان عدسی‌شکل و حلقوی در صورت فلکی سنگ‌تراش است. فاصله کهکشان چرخ گاری از زمین ۴۹۶ میلیون سال نوری است. قطر آن نیز ۱۵۰,۰۰۰ سال نوری است، لذا از کهکشان راه شیری اندکی بزرگتر است. درباره نحوه شکل‌گیری این کهکشان دست‌کم دو نظریه مطرح است. یکی از آن‌ها می‌گوید، چرخ گاری ابتدا کهکشان مارپیچی منظمی بود اما با کهکشان دیگری برخورد کرد. موج ناشی از برخورد، گازها و غبارها را از مرکز به‌سمت بیرون کهکشان جارو کرد و نهایتا ساختاری شبیه چرخ گاری پدید آمد.

طبق نظریه دوم، میدان مغناطیسی قدرتمندی که حول هسته کهکشان پدید آمد، ستاره‌های بزرگ را از اطراف هسته دور کرد. نتیجتا حلقه‌ای حول هسته پدید آمد و به‌تدریج ساختار فعلی شکل گرفت. در ادامه با جزییات بیشتری توضیح داده خواهدشد که کهکشان چرخ گاری چیست و کهکشان چرخ گاری چگونه تشکیل شده است.

کهکشان چرخ گاری چگونه تشکیل شده است

درباره نحوه شکل‌گیری کهکشان چرخ گاری دست‌کم دو نظریه مطرح شده است. یکی از آن‌ها نظریه برخورد با کهکشان کوچکتر و دیگری نظریه مدل ذره گوی نور است که هر دو آن‌ها توضیح داده خواهندشد.

نظریه برخورد کهکشان‌ها

طبق یکی از نظریه‌ها، چرخ گاری در گذشته کهکشان مارپیچی منظمی بود. اما حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش با کهکشان کوچکتری برخورد کرد. با عبور کهکشان کوچکتر از درون این کهکشان بزرگتر، موج عظیمی ایجاد شد. موج یادشده با سرعت حدود ۳۲۲,۰۰۰ کیلومتر در ساعت گازها و غبارهای اطراف ناحیه مرکزی کهکشان بزرگتر را جارو کرد، اما هسته کهکشان پابرجا ماند زیرا نواحی ستاره‌فشان قدرتمندی آن را احاطه کرده‌ بودند. نتیجتا، کهکشان بزرگتر به‌‌شکل فعلی خود درآمد که شبیه چرخ گاری است. ساختار مارپیچی این کهکشان هم‌اینک دوباره در حال شکل‌گیری است و بین هسته و حلقه بیرونی کهکشان، بازوهایی در حال پیدایش است.

در مجاورت چرخ گاری، دو کهکشان کوچکتر مشاهده می‌شود که هنوز دقیقا مشخص نیست کدام‌یک از آن ها میلیون‌ها سال پیش از درون چرخ گاری عبور کرده است. یکی از آن‌دو کهکشان ظاهر گسسته‌ای دارد که نشان‌ می‌دهد ستاره جدیدی درونش در حال شکل‌گیری است و ضمنا ستاره‌های آبی جوانی هم در آن حضور دارند. کهکشان کوچک دیگری که در تصاویر مشاهده می‌شود، فاقد گاز است و شاید در اثر برهم‌کنش با همسایه‌اش، تمام گاز خود را از دست داده است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

کهکشان چرخ گاری چگونه تشکیل شده است

نظریه برخورد کهکشان‌ها

نظریه ذره گوی نور

چرخ گاری کهکشان ستاره‌فشان است

ویژگی‌های کهکشان چرخ گاری چیست

عنوان : پاورپوینت کهکشان چرخ گاری چیست

تعداد صفحات : 18

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت کهکشان چرخ گاری چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید