پاورپوینت چگونگی تبدیل زباله به انرژی

پاورپوینت چگونگی تبدیل زباله به انرژی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 257 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت چگونگی تبدیل زباله به انرژی

پاورپوینت چگونگی تبدیل زباله به انرژی شامل 39 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

امروزه بشر، به دلیل روبه اتمام بودن منابع انرژی فعلی (سوخت های فسیلی) به دنبال جایگزینی مناسب، پایدار و مقرون به صرفه برای آن است. استفاده از پسماند به عنوان یک منبع تولید انرژی می تواند راهگشا باشد و علاوه برتامین بخشی از انرژی مورد نیاز به کاهش مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از تولید پسماند نیز کمک نماید.

ازدیاد حجم زباله های شهری و افزایش مشکلات دفع آن و همچنین کمبود زمین مناسب جهت دفن ومسائل زیست محیطی مبتلابه سبب رویکرد به روش زباله سوزی درجهان امروز شده است بگونه ای که از سال   ٢٠١٠ دفن زباله قابل اشتعال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع گردیده است و تنها روش مورد توافق دراین کشورها نیروگاه های زباله سوز می باشد.

نخستین بار در سال ١٨٧٠ کشور انگلستان مبادرت به ساختن اولین کارخانه زباله سوز نمود پس از آن کشورهای دیگر از انرژی حاصل ازسوزاندن زباله در موارد مختلف استفاده نموده اند. درکشور ما نیز بر اساس برآوردهای انجام شده در حال حاضر روزانه حدود یکهزار و صدتن زباله شهری دراصفهان، حدود هفت هزار تن در تهران، هزار و سیصد تن در مشهد و هزار و صد تن در شیراز تولید میشود، این حجم کلان زباله ها علاوه بر اثرات سوء زیست محیطی، مشکلات شهرداری ها و مراکز بهداشتی را بدنبال دارد. نیروگاه زباله سوز از یک سو به عنوان یک روش کارا در دفع بهداشتی زباله و از سوی دیگر مولد انرژی می باشد.

 

پردازش حرارتی پسماند

روش های موجود

پردازش حرارتی پسماند می تواند در غیاب هوا (پیرولیز)، با کمی هوای اضافه (گازیفیکاسیون) و یا در حضور میزان زیادی هوا (پسماند سوزی) صورت پذیرد. در مورد پسماند سوزی، پسماند مانند دیگر سوخت ها به سادگی سوزانده شده و کارخانه پردازش حرارتی تبدیل به یک نیرگاه استحصال برق از پسماند می شود. پیرولیز و تا حدودی گازیفیکاسیون نیاز یه یک منبع خارجی گرما دارند، در حالی که در زمان احتراق پسماند، محتوای انرژی پسماند برای تقویت احتراق، بدون اضافه کردن سوخت کمکی، کافی است.

دو فرایند اصلی برای پردازش حرارتی پسماند به کار برده می شود: احتراق بستر سیال و احتراق شبکه ای.

در احتراق بستر سیال (و بیشتر فرایندهای پیرولیزی و گازیفیکاسیون) لازم است که پسماند قبل از ورود به محفظه احتراق (پیرولیز/گازیفیکاسیون) به اندازه های کوچکی خرد شود. از طرف دیگر، در احتراق شبکه ای پسماند های بزرگتر پذیرفته می شود و تنها مواد خیلی بزرگ باید خرد گردند. به همین دلیل احتراق شبکه ای اغلب به سوزاندن توده پسماند بر می گردد. احتراق پسماند گزینه دارای اولویت می باشدکه اعتبار خود را با عملیات 24 ساعته نشان داده است. به عبارت دیگر، امروز احتراق پسماند تنها تکنولوژی ثابت شده است. بیشتر پسماندها قابل احتراقند و در طول فرابند احتراق می سوزند و تبدیل به گاز خروجی می شوند، که این گاز بعد از تصفیه از طریق دود کش به اتمسفر وارد می شود. اما پسماند بخش های عیر قابل احتراق نیز دارد که این بخض ها به صورت خاکستر کف با حجم و وزن کمی از فرایند خارج می شوند. بیشتر، خاکستر کف به عنوان مواد شنی ترکیبی استفاده می شود اما ممکن است تحت شرایط معینی دفن گردد.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

پردازش حرارتی پسماند

پسماند به عنوان یک سوخت

مزایای پردازش حرارتی پسماند چیست؟

جنبه های مهم احتراق پسماند

روش های استحصال انرژی از پسماند

مراحل پسماند سوزی شبکه ای

انواع پسماند سوزها شبکه  ای

عنوان : پاورپوینت چگونگی تبدیل زباله به انرژی

تعداد صفحات : 39

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

چگونگی تبدیل زباله به انرژی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید