پاورپوینت ویژگی های خارپوستان چیست

پاورپوینت ویژگی های خارپوستان چیست

دسته بندی:

قیمت: 40000 تومان

تعداد نمایش: 192 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پپاورپوینت ویژگی های خارپوستان چیست

اورپوینت ویژگی های خارپوستان چیست شامل 30 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

خارپوستان از عجیب ترین و جالب ترین موجوداتی هستند که در دریاها زندگی می کنند. این موجودات حیرت انگیز به دلیل داشتن خارهایی در جلد بدن یا پوست خود، به این اسم نام گذاری شده اند. خارپوستان در دسته ی بی مهرگان قرار می گیرند. این موجودات با موجودات بی مهره ی دیگر تفاوت های زیادی، به خصوص در ساختار خود، دارند. انواع موجودات زیادی در گروه خارپوستان یا خارتنان قرار می گیرند. دسته ی بزرگی از آبزیان در گروه خارتنان قرار دارند. گونه های مختلف خارپوستان به طور تقریبی به شش هزار و پانصد گونه می رسد. در این مبحث ، به خار پوستان، انواع و ویژگی های آن ها می پردازیم.

خارپوستان چیست؟

خارپوستان در گروه بی مهرگان قرار می گیرند و در دریاها زندگی می کنند. بدن این موجودات دریایی به شکل متقارن است. این موجودات بی مهره دارای خارهایی از جنس آهک در سطح بدن خود هستند. این موجودات با استفاده از سیستم جریان آبی که در ساختار بدن آن ها وجود دارد، اعمال حیاتی خود را انجام می دهند. این اعمال حیاتی شامل تنفس، گردش مواد و دفع مواد زاید هستند که توسط این سامانه ی جریان آب انجام می گیرند. همچنین این جانداران به نام خار تنان نیز خوانده می شوند. خارتنان جاندارانی هستند که برخی از آن ها به طور آزاد و برخی دیگر آن ها به طور ثابت، زندگی خود را سپری می کنند.

خارهای بدن این موجودات دریایی بر روی پوسته ی سخت و سفیدی که به دور بدن آن ها کشیده شده است، قرار دارند. در میان تمامی جانداران بی مهره، خارپوستان شبیه ترین جانداران به موجودات مهره دار هستند. از جمله موجوداتی که در دسته خارتنان قرار می گیرند، می توان به ستاره دریایی، خیار دریایی و ستاره شکننده اشاره کرد.

شرایط زیستی خارپوستان

خارتنان یا خارپوستان معمولا در بخش های کم عمق آب دریاها زندگی می کنند. محل زندگی ستاره ی شکننده بر خلاف سایر موجودات دسته ی خار تنان در نواحی عمیق دریاها می باشد. تعداد گونه های متفاوت جاندارانی که در دسته ی خارپوستان قرار می گیرند، به حدود شش هزار و پانصد گونه می رسد که در تمامی دریاهای کره زمین به طور پراکنده زندگی می کنند. این موجودات به طور غالب گوشت خوار هستند. برخی از گونه های خاص خارتنان از گیاهان و یا ریزه های غذایی که در دریاها وجود دارند، تغذیه می کنند. خارپوستان دارای صفحات محکم و سختی در بدن خود، تحت عنوان اسکلت داخلی هستند.

این اسکلت به طور کامل با اسکلت مهره داران متفاوت است اما علتی می باشد که به خاطر آن این موجودات را مشابه ترین موجودات بی مهره به مهره داران می دانند. از آن جایی که صفحات اسکلت داخلی خارتنان با یک لایه ظریف خارجی پوشیده شده است، گاهی ممکن است اسکلت آن ها خارجی به نظر برسد. این موجودات به وسیله ی پاهای لوله مانند زیاد خود حرکت می کنند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

خارپوستان چیست؟

شرایط زیستی خارپوستان

کالبد شناسی بخش های مهم و عملکردی بدن خارپوستان

نحوه ی تولید مثل در خارپوستان

تغذیه در خارپوستان

نحوه ی دفاع خارپوستان در برابر خطرات تهدید کننده

سرگردانی عجیب ستاره های دریایی جوان

خارپوستان دیگر و خویشاوندان ترکه ای ستاره های دریایی

عنوان : پاورپوینت ویژگی های خارپوستان چیست

تعداد صفحات : 30

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت ویژگی های خارپوستان چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید