پاورپوینت معماری کتابخانه رسالتی واتیکان

پاورپوینت معماری کتابخانه رسالتی واتیکان

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 207 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کتابخانه رسالتی واتیکان

پاورپوینت معماری کتابخانه رسالتی واتیکان  ppt در 41 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

واتیکان اگرچه یکی از کوچک ترین کشورهای جهان در قلب شهر رم است اما یکی از معروف ترین کتابخانه های جهان در آن قرار گرفته است. زمان ساخت کتابخانه به سال 1450 میلادی باز می گردد و البته در قرن 16 نیز بازسازی شده است. این جا بیش از یک میلیون و هشتصد هزار جلد کتاب، نسخه های دست نویس، نقاشی و دیگر اسناد و مدارک تاریخی نگهداری می گردد. یک نسخه از کتاب مشهور کمی الهی اثر دانته که متعلق به قرن 15 میلادی است در این کتابخانه نگهداری می گردد.

 

تاریخچه کتابخانه رسالتی واتیکان  

شواهد نشان می‌دهد کتابخانه کلیسای کاتولیک موسوم به اسکرینیوم  یا “صندوق کتب و اسناد” در قرن چهارم وجود داشته و نه تنها به‌عنوان کتابخانه، بلکه به‌عنوان آرشیو نیز انجام وظیفه می‌کرده است. متأسفانه به دلایل نامعلوم این مجموعه در نیمه اول قرن سیزدهم نابود شد.

مطابق روایات، پاپ نیکولاس پنجم (حکومت. ۱۴۴۷-۱۴۵۵) بنیان‌گذار کتابخانه واتیکان است، لیکن در واقع سیکستوس چهارم (حکومت. ۱۴۷۱-۱۴۸۴) برای ساختمان‌ها، کارکنان، و موقوفات طی حکمی (۱۴۷۵) مقرری تعیین کرد. او بارتولومئو پلاتینا را به‌عنوان نخستین کتابدار منصوب کرد. سیکستوس پنجم (حکومت. ۱۵۸۵-۱۵۹۰) بین سال‌های ۱۵۸۷ تا ۱۵۸۹، در محدوده واتیکان، ساختمان مخصوصی برای کتابخانه ساخت.

 

معماری و هنر کتابخانه رسالتی واتیکان

در سالا دی کنسازایون یا اتاق مرجع اصلی کتابخانه واتیکان مجسمه ای از سنت توماس آکوئیناس (حدود 1910) ، که توسط سزار اورلی مجسمه سازی شده است ، به چشم می خورد. نسخه دوم این مجسمه (حدود سال 1930) در زیر ورودی رواق دانشگاه پاپتیک سنت توماس آکوئیناس ، آنجلیکوم .

 

مجموعه ها در کتابخانه رسالتی واتیکان  

منابع کتابخانه واتیکان به سه بخش تقسیم شده است: مواد چاپی، دستنویس‌ها، و مواد هنری. بخش چاپی شامل تقریباً 1600000 عنوان کتاب مرجع است و کتابخانه‌های خصوصی متعلق به خانواده‌ها و علمای برجسته را نیز دربرمی‌گیرد که شامل ۸۳۰۰ جلد کتاب‌های قدیمی مربوط به سال ۱۵۰۰ق.م.؛ بخش نسخ خطی شامل 75000 نسخه کتاب پوستی از قرن دوم تا کنون؛ به‌علاوه 65000 فقره سند آرشیوی در ۲۳ دسته است. بخش هنر دارای بیش از 100000 نسخه چاپی، کنده کاری، نقشه، و نقاشی؛ 330000 عدد سکه و مدال یونانی، رومی، و کاتولیکی؛ و مجموعه‌ای کوچک و با ارزش از اشیاء مقدس و دیرینه در موزه کتابخانه است.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه

موقعیت

محل و ساختمان

معماری و هنر

سازمان کتابخانه

خواندن و وام

مجموعه ها

نسخه های خطی

پروژه های دیجیتالی سازی

فهرست‌ها

خودکارسازی

دانشکده

چرا کتابخانه واتیکان ممنوعه است؟

نتیجه گیری

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کتابخانه رسالتی واتیکان  

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 41 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری کتابخانه رسالتی واتیکان  

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید