پاورپوینت معماری کتابخانه بادلیان

پاورپوینت معماری کتابخانه بادلیان

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 223 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کتابخانه بادلیان

پاورپوینت معماری کتابخانه بادلیان ppt در 61 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

کتابخانه بادلیان

کتابخانه بادلیان کتابخانه اصلی پژوهشی دانشگاه آکسفورد و از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین کتابخانه‌های انگلستان است. نام این کتابخانه از سر توماس بودلی (1545-1613) سیاستمدار و دانشور انگلیسی گرفته شده است. وی در فاصله سال‌های 1597-1602 پس از بازنشسته شدن و کناره‌گیری از سیاست، کتابخانه کهنه دانشگاه را که به مدت 50 سال منهدم و متروک بود، احیا کرد و بخشی از بودجه بنای تازه آن را هم خود تامین کرد و شخصی به‌نام توماس جیمز را به‌عنوان نخستین کتابدار آن برگماشت.

مکاتبات میان بادلی و جیمز از جالب‌ترین و آگاه‌کننده‌ترین مدارک در باب کتابداری در سده‌های گذشته است (3: ج 2، ص 649). ثمره کار جیمز به‌عنوان کتابدار دو فهرست است که اولی را وی در سال 1605 از روی رف‌برگه‌ها تهیه کرده بود، و دیگری نیز فهرست کتابی است که در 1620 منتشر کرد. این دو فهرست نخستین فهرست‌ها از نوع خود در انگلستان هستند و دیگران نیز از آنها تقلید کردند. فهرست‌های موضوعی که وی تهیه کرد هنوز بر روی برگه باقی مانده است.

 

ساختمان کتابخانه بادلیان

مشکل فضا برای جا دادن کتاب‌ها از همان آغاز در کتابخانه بادلیان مطرح بود. در همان بیست سال نخست تأسیس کتابخانه، به آن بخشی افزوده شد. نقشه افزوده بعدی در 1629 در انداخته شد تا برای ذخیره نسخه‌های خطی از آن استفاده شود.

مجموعه‌های به نسبت کلان و ارزشمندی که در طول سده هفدهم و به‌ویژه میانه سده هجدهم به کتابخانه بادلیان اهدا شد، بنا و کارکنان معدود آن را به سختی زیر فشار قرار داد و در میانه سده نوزدهم نیاز مبرم به فضا برای استفاده‌کنندگان و بنای بسیار زیبا و ارزشمند و تاریخی رادکلیف واقع در صحن دانشگاه که شاهکار معماری قرن گذشته بود به کتابخانه داده شد. از این به بعد تا دهه 1920 تغییر و بهبود محسوسی در فضای کتابخانه به‌وجود نیامد. در دهه مذکور، بادلیان کتابخانه‌های علوم رادکلیف، کتابخانه مؤسسه هندشناسی، و کتابخانه ساختمان رودس را نیز جذب و در خود ادغام کرد و سیستم کتابخانه‌ای واحدی را ایجاد کرد که در عین حال استفاده جداگانه از این مجموعه‌ها را نیز ممکن می‌ساخت.

 

تاریخچه کتابخانه‌ی بادلین 

کتابخانه‌ی بادلین متعلق به دانشگاه آکسفورد است و ۵ ساختمان مجزا را دربرمی‌گیرد و در شمار قدیمی‌ترین کتابخانه‌های قاره‌ی اروپا قرار دارد.

«کتابخانه‌ی بادلین» (Bodleian Library)، کتابخانه‌ی اصلی دانشگاه آکسفورد است و یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌ها در اروپا به حساب می‌آید. علاوه بر آن بعد از «کتابخانه‌ی بریتانیا» (British Library) در لندن، عنوان دومین کتابخانه‌ی بزرگ انگلیس به بادلین اختصاص دارد.

 

معماری کتابخانه‌ی بادلین 

 اصلا مهم نیست که چقدر طرفدار کتاب خواندن در زندگی‌تان هستید. فقط کافی است از کتابخانه‌ای با شکل و شمایلی شبیه «بادلین» سر دربیاورید تا ناخودآگاه دل‌تان برای کتاب‌ خواندن ضعف برود. وقتی توماس بادلی در سال ۱۵۹۸ تصمیم گرفت مرمت ساختمان قدیمی کتابخانه دانشگاه آکسفورد را شروع کند، هیچ نمی‌دانست که تا قرن‌ها بعد اسمش روی کتابخانه آکسفورد خواهد ماند و علاوه بر دانشجویان گردشگرانی هم از سراسر دنیا به آکسفورد می‌آیند تا سری به این مجموعه قدیمی بزنند؛ مجموعه‌ای با دالان‌های بزرگ و قفسه‌های عریض و طویل که کتاب‌ها را تا جایی در نزدیکی سقف رسانده است.

 

 

فهرست

کتابخانه بادلیان

تاریخچه

ساختمان

سبک معماری در کتابخانه بادلین در آکسفورد

گسترش در امروز

کتابخانه بادلین در قرن هجدهم و نوزدهم

قرن بیستم و کتابخانه جدید

گذری بر تاریخ کتابخانه بادلین

بازسازی مجدد کتابخانه بادلین

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کتابخانه بادلیان 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 61 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری کتابخانه بادلیان 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید