پاورپوینت معماری موزه ایران

پاورپوینت معماری موزه ایران

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 68 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری موزه ایران

پاورپوینت معماری موزه ایران ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

برای اولین بار پیشنهاد ایجاد مکانی به نام موزه توسط مرحوم مرتضی قلی هدایت ملقب به صنیع الدوله عنوان شد. در سال ۱۳۰۶ خورشیدی امتیاز بدون قید و شرط طرف باستان شناسان فرانسوی در ایران لغو گردید. به آنها اجازه داده شد تنها در شوش به حفاری بپردازند. همچنین از آنجا که ایران تصمیم گرفته بود تا موزه و کتابخانه ملی تاسیس نماید، لذا امتیاز طراحی و اجرای آن به فرانسویان داده شد. به همین منظور آندره گدار مهندس فرانسوی در سال ۱۳۰۸ خورشیدی ۱۹۲۹ میلادی برای تاسیس موزه و کتابخانه به ایران آمد و رسماً کار خود را شروع کرد.

 

مشخصات معماری موزه ایران 

از آنجایی که طرح و نقشهٔ یک موزه باید با موضوع و اشیای داخل آن ارتباط و هماهنگی داشته و با تاریخ و هنر آن سرزمین مرتبط و پیوسته باشد از این نظر، نما و سردر ورودی موزه به سبک نمای ایوان کسری ساخته شد. (ایوان کسری نام کاخ شناخته‌شدهٔ شهر تیسفون پایتخت دولت ساسانی است که ایوان آن ۳۵ متر بلندی، ۵۰ متر پهنا و ۲۵ متر ژرفا دارد). رنگ آجرها نیز به همین منظور به رنگ سرخ تیره تعیین شده تا نمایانگر معماری عصر ساسانی باشد. بنای موزه حدود ۱۱٬۰۰۰ متر مربع است که ساختمان اصلی آن در سه طبقه ایجاد شده‌است.

 

 

فهرست

پیشینه

مشخصات معماری موزه

مشخصات موزه ملی

پیش از تاریخ

تاریخچه موزه ملی ایران

بخش تاریخی

سنگ قانون حمورابی٬ موزه ایران باستان

بخش‌های پژوهشی

موزه ایران باستان (موزه ملی ایران)

مسیر دسترسی به موزه ملی ایران

بخش های موزه ملی ایران

موزه ایران باستان

موزه هنرهای اسلامی

طبقه اول: از تیموریان تا قاجار

تالار قرآن

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری موزه ایران

فرمت: pptx

تعداد صفحات:47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری موزه ایران 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید