پاورپوینت معماری مسجد پوترا کوالالامپور

پاورپوینت معماری مسجد پوترا کوالالامپور

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 108 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد پوترا کوالالامپور

پاورپوینت معماری مسجد پوترا کوالالامپور ppt در 43 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

شاید تصورتان از مسجد یک بنایی با گنبد و گلدسته های کاشی کاری شده به رنگ آبی فیروزه ای ، طلایی ، سبز و … و شاید بنایی قدیمی با دیوارهای خشتی و گلی که محیطی عرفانی و ساده برایتان تداعی شود ، اما مسجد پوترا همه قید و بندهای ذهنی شما را کاملا تغییر می دهد شما با حضور در مسجد پوترا همه چیز صورتی می بینید .  همچنین این مسجد صورتی رنگ و فوق العاده دیدنی با آب های دریاچه پوتراجایا که در مرکز شهر کوالالامپور احاطه شده است جذابیتی چشمگیر را از آن خود کرده و جالب است بدانید این مسجد تنها از یک سو به خشکی راه دارد .

در ضمن حدودا سه چهارم این مسجد در دریاچه ساخته و گسترش یافته است به همین دلیل از دور که نگاه می کنید این حس به شما دست خواهد داد که مسجدی میان آب قرار دارد و اینکه رنگ صورتی بنا در آب های درخشان دریاچه زیبای پوتراجایا منعکس می شود و منظره ی بسیار منحصر به فردی را پدید می آورد که می تواند شما بازدید کنندگان را ساعت ها محو خود نماید .

درباره مسجد پوترا

مسجد پوترا با معماری چشم نواز خود از مدرن ترین مساجد دنیاست و گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند، این مسجد به افتخار اولین رئیس جمهور مالزی، پوترا، به این اسم نامگذاری شده است. تا حالا هر تصوری از مسجد داشتید را از ذهن پاک کنید و به مسجد پوترا با نمای صورتی رنگ خود به چشم دیگری نگاه کنید.

مسجد در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و اطراف آن را دریاچه پوتراجایا در بر گرفته است، فقط از یک طرف به خشکی راه دارد و وقتی از فاصله به آن نگاه می کنید فکر می کنید که در آب قرار دارد. رنگ صورتی این ساختمان در آب های دریاچه منعکس می شود و منظره ای تماشایی را به وجود می آورد. مساحت این مسجد ۱.۳۷هکتار است و همزمان ۱۵ هزار نفر می توانند در آن جا شوند. چیزی که این مسجد را از مسجدهای دیگر متمایز کرده معماری منحصر بفرد و رنگ های زیبای آن است.

معرفی مسجد پوترا مالزی

قطعا از مسجد پوترا با آن چشم انداز جذاب و محصور کننده اش به دریاچه پوتراجایا به عنوان یکی از مهم ترین مساجد مدرن در جهان نام ببریم و با توجه به اینکه در طراحی این مسجد از طرح ها و مواد سنتی و بومی استفاده شده است و مهم است بدانید که مسجد پوترا نمادی از هنر اسلامی معماری ایرانی دوران صفویه است و نمایشی جذاب از ترکیب طرح های معماری مالایی ، فارسی ، عربی و اسلامی را به شما ارائه می دهد .  در ضمن درب ورودی اصلی این مسجد شبیه به دروازه ساختمان های دولتی مسلمانان ایرانی قدیم بوده و مناره 116 متری اش با الهام از ایده طراحی ساخت مسجد عمر شیخ در بغداد انجام شده است و اینکه دیواره های زیر زمین آن یادآور مسجد حسن شاه در کازابلانکای مراکش است .

معماری مسجد پوترا

مسجد پوترا یکی از زیباترین مساجد دنیا نامبرده می شود ، دیواره های پائینی این مسجد شباهت بسیار زیادی به مسجد ” سلطان حسن  King Hassan  ” در کازابلانکا مراکش دارد و در ضمن سبک معماری این مسجد اسلامی می باشد .

همچنین برای ساخت مسجد پوترا از مساجد دوران حکومت صفویان بر ایران ایده گرفته شده و البته اگر کمی با دقت تر و ریز تر نگاه کنیم ، متوجه می شویم که معماری این مسجد تلفیقی از سبک ساخت تمامی مساجد در سراسر جهان را در خود دارد . برای مثال شکل کلی مسجد و معماری آن شبیه به مساجد پارسی بوده اما مناره 116 متری آن کاملا شبیه به مناره مسجد شیخ عمر در بغداد نیز بوده و همانطور که در بالا هم اشاره کردیم دیوارهای سطوح پائینی پوترا هم اقتباسی از مسجد ملک حسن مراکش هم می باشد و همچنین شیشه هایی رنگی به کار رفته شده در درب ها و پنجره های مسجد پوترا هم آلمانی هستند که در نوع خود بی نظیرند .

ویژگی های شاخص مسجد صورتی مالزی

رنگ تمامی بخش‌های این مسجد صورتی است.

آن را از سنگ‌های گرانیتی ساختند.

دومین مسجد کهن مالزی به شمار می‌آید.

در کنار دریاچه‌ی پوتراجایا قرار گرفته و چشم‌انداز زیبایی دارد.

دسترسی به آن آسان است.

از مشهورترین مساجد دنیاست.

شباهت زیادی به مسجد نصیرالملک ایران دارد.

فهرست

مقدمه

درباره مسجد پوترا

معرفی مسجد پوترا مالزی

معماری بی نظیر مسجد پوترا

بخش های مختلف مسجد پوترا

بخش صحن مسجد

بخش شبستان

سالن غذاخوری

اتاق های آموزشی مسجد پوترا

سایر بخش های مسجد

ویژگی های شاخص مسجد صورتی مالزی

آداب ورود به مسجد

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد پوترا کوالالامپور

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 43 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد پوترا کوالالامپور

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید