پاورپوینت معماری مسجد الاقصی

پاورپوینت معماری مسجد الاقصی

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 93 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد الاقصی 

پاورپوینت معماری مسجد الاقصی ppt در 49 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مسجد الاقصی

مسجدالاقصی (به معنی دورترین مسجد)، اولین قبله و سومین مکان مقدس مسلمانان است. مسجدالاقصی در بخش جنوب شرقی بخش قدیمی اورشلیم واقع شده‌است. مسلمانان به مکانی که مصلی اموی، مسجد جامع قبلی و مسجد قبهالصخره در آن واقع شده‌اند، مسجدالاقصی یا «حرم‌الشریف» می‌گویند.نام مسجدالاقصی در قرآن نیز ذکر شده اما در وجود ارتباط میان بنای قرآنی با مسجد فعلی تردید وجود دارد و این هم‌نامی ممکن است به دلیل تبلیغات بنی‌امیه باشد.

در این مکان، بنا به اعتقاد یهودیان، سابقاً پرستش گاه اورشلیم و هیکل سلیمان قرار داشته‌است که مقدس‌ترین مکان مذهبی برای پیروان یهودیت به‌شمار می‌رود. به باور یهودیان، بقایای مهم‌ترین معابد دین یهود در زیر مجموعه مسجدالاقصی، قرار گرفته‌است. یهودیان، محوطه پیرامون مسجدالاقصی را «کوه معبد» می‌خوانند.

 

 

تاریخچه مسجد الاقصی 

مسجدالاقصی پیش از خلافت دو حاکم بنی‌امیه یعنی عبدالملک بن مروان و پسرش ولید بن عبدالملک، زیاد توسعه نیافته بود و به «حرم قدسی شریف» معروف بود. در سال ۶۹۱ میلادی، عبدالملک‌بن مروان مسجدالاقصی را در مساحت فعلی آن توسعه داد و مهم‌ترین بنای آن معروف به قبهالصخره را ساخت.

در دوران حکومت ولید بن عبدالملک، ساخت و توسعه مسجدالاقصی ادامه یافت و شامل هفت رواق، یک رواق در وسط و شش رواق در دو سمت غربی و شرقی مسجد شد. هم‌چنین، مسجدالاقصی در این دوره صاحب ۱۱ دروازه شد که هفت دروازه آن در شمال، یک دروازه در شرق، دو دروازه در غرب و یک دروازه در جنوب قرار داشت. برای دسترسی نمازگزاران به آب پاک، ۲۵ حلقه چاه حفر شد و یک برکه کوچک برای وضو گرفتن در جلوی مسجد تدارک داده‌شد. در دوره‌های بعدی سه آبخوری به مسجد اضافه شد.

مسجدالاقصی در سال ۷۴۷ میلادی و در سال ۱۰۳۳ میلادی، بر اثر وقوع زلزله، تخریب گردید و توسط منصور خلیفهٔ عباسی بازسازی شد. بنیان اصلی مسجدالاقصی به دوره دو حاکم اموی یعنی عبدالملک بن مروان و پسرش ولید بن عبدالملک برمی‌گردد.

 

 

آتش‌ سوزی مسجدالاقصی

در ۲۱ اوت ۱۹۶۹ میلادی دنیس مایکل روهان، جوان یهودی استرالیایی الاصلی اقدام به آتش زدن مسجدالاقصی نمود و بیش از یک سوم مسجد در آتش سوخت. همچنین گنبد داخلی، محراب زکریا و منبر صلاح‌الدین ایوبی آسیب دیدند.

اسرائیل در ابتدا آتش‌سوزی را غیرعمدی و بخاطر اتصال در جریان برق اعلام کرد. کمیته‌های حقیقت طلب اثبات کردند که اینکار عمدی بوده‌است و به همین دلیل اسرائیل تغییر موضع داد و مایکل روهان استرالیایی الاصل را عامل آتش‌سوزی معرفی کرد. اسرائیل در ابتدا روهان را محاکمه کرد ولی بعد از مدتی او را به این علت که سلامت روانی نداشته آزاد و به استرالیا بازگرداند.

 

 

فهرست

مسجدالاقصی

نام

تاریخچه

موقعیت مسجدالاقصی

تقدس مسجد الاقصی

درهای مسجدالاقصی

آتش‌سوزی

مسجدی که با قبه‌الصخره اشتباه گرفته می‌شود

چند نکته مهم درباره مسجدالاقصی

معماری پیامبران در قدس

چوب‌های منبت‌کاری‌شده با عاج و صدف

مسجدی دست‌نخورده از دل تاریخ

یهودی‌سازی

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد الاقصی 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 49 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد الاقصی 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید