پاورپوینت معماری مسجد استقلال

پاورپوینت معماری مسجد استقلال

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 79 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 1 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد استقلال

پاورپوینت معماری مسجد استقلال ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مسجد استقلال بزرگترین مسجد مسلمانان جهان

مسجد همیشه برای مسلمانان مکانی مقدس به حساب می آید و از زمان قدیم تا کنون ساخت و معماری این مکان مذهبی همیشه در اولویت مسلمانان جهان قرار داشته و معماری های جالب و فوق العاده ای در این مساجد به کار برده شده است.

مسجد استقلال در جاکارتای اندونزی یکی از بزرگترین مساجد جهان به حساب می آید که زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و گنجایش ۱۲۰ هزار نفر را دارد. طرح این مسجد از زمان استقلال اندونزی آغاز شده و به خاطر بزرگی آن ۱۷ سال ساخت آن طول کشیده است و دارای معماری جالب با سقف های بسیار بلند است که در نوع خود زیبا و کم نظیر است.

مسجد استقلال در جاکارتا، در اندونزی، بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا است.دولت اندونزی در ۱۹۷۵ برای ساخت مسجد ملی اقدام کرد و مسجد استقلال را بنا کرد. این مسجد گنجایش ۱۲۰٬۰۰۰ نفر را در یک زمان دارد.بر روی شبستان اصلی مسجد یک گنبد با قطر ۴۵ متر قرار گرفته‌است که این گنبد توسط ۱۲ ستون نگه‌داشته شده‌است.

 

 

معماری مسجد استقلال اندونزی

اندونزی با جمعیت نود میلیون نفری، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان به شمار می‌ آید. مسجد استقلال بزرگ‌ترین مسجد در کشور اندونزی است که در زمینی به مساحت 5/9 هکتار بنا شده است. طرح ساخت مسجد ده سال پس از استقلال اندونزی از استعمار آلمان و در سال 1954 میلادی برای اولین بار مطرح شد.

در سال 1955 این اشتیاق در سوکارنو رئیس جمهور اسبق اندونزی هم بوجود آمد تا بزرگترین مسجد اندونزی را بسازد بنابراین طرح ساخت آن را به مسابقه گذاشت.یکی از شرایط مسابقه این بود که گنجایش مسجد باید بیست هزار نفر ‌باشد ظرفیتی که در سال 1984 میلادی و در زمان کامل شدن مسجد به صد ‌هزار نفر (شامل نمازگزارانی که در حیاط مسجد نماز می‌خواندند) هم رسید.

از شرایط دیگر مسابقه انتخاب مصالحی با عمر و دوام بالا و در صورت امکان قابل ساخت در محل بود. اکثر معماران اندونزیایی که در این مسابقه شرکت کردند، از ایده‌هایی ملی‌گرایانه استفاده کردند. در نهایت طرح سیلابان (فوت شده به سال1986 میلادی) در این مسابقه رتبه اول را به دست آورد.

 

 

محراب و منبر مسجد استقلال

طبقه اصلی و چهار سطح بالکن پنج طبقه را تشکیل می دهد. شماره “5” نشانگر پنج ستون اسلام و همچنین پانکاسیلا است ، راه پله ها در گوشه های ساختمان به همه طبقات دسترسی دارد. به سالن اصلی از طریق ورودی که با گنبدی به قطر 8 متر پوشانده شده است ، می رسید. عدد 8 نماد آگوست ، ماه استقلال اندونزی است. طراحی داخلی مینیمالیستی ، ساده و برش تمیز ، با حداقل تزئینات هندسی از جنس استنلس استیل است. 12 ستون با فولاد ضد زنگ پوشانده شده است.

بر روی دیوار اصلی قبله محراب و مینبار در مرکز وجود دارد. بر روی دیوار اصلی ، یک فلز بزرگ با خط عربی وجود دارد که نام الله را در سمت راست و محمد را در سمت چپ هجی می کند ، و همچنین رسم الخط سوره طه آیه 14 در مرکز است. کارخانه های فلزی ، روکش های فولادی ضد زنگ و زیور آلات از آلمان وارد شده است. در اصل ، همانطور که در بنای یادبود ملی در نزدیکی آن قرار داشت ، مرمرهای سفید از ایتالیا وارد می شدند. با این وجود برای کاهش هزینه ها و حمایت از صنعت سنگ مرمر محلی ، بعداً تصمیم بر این شد که سنگ مرمرها از معادن سنگ مرمر <1355>تولونگاگونگ در شرق جاوا باشند.

 

 

فهرست

مسجد استقلال بزرگترین مسجد مسلمانان جهان

نگاهی به معماری مسجد استقلال اندونزی

طراحی و رقابت

ساخت و ساز

رویدادهای معاصر

ساختار

دروازه های ورودی

دروازه های اصلی

دروازه های دیگر

دروازه الممالک.

گنبد

داخلی

محراب و منبر در سالن اصلی

مناره

استقلال مناره با بنای یادبود موناس در پس زمینه

ظرفیت

امکانات

سیستم صوتی و چندرسانه ای

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد استقلال

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد استقلال

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید