پاورپوینت معماری بیمارستان کودکان

پاورپوینت معماری بیمارستان کودکان

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 124 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بیمارستان کودکان

پاورپوینت معماری بیمارستان کودکان ppt در 49 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

تاریخ بیمارستان با تاریخ پزشکی در هم آمیخته و در حقیقت رشد و پیشرفت بیماستان متاثر از پیشرفت و توسعه روزافزون و دانش و تکنولوژی پزشکی است. با گذشت قرون و اعصار متمادی و بخصوص در دهه های اخیر طب تخصصی اطفال در میان علوم پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار گردید.

کودکان به عنوان موجوداتی بسیار ظریف و حساس و دارای طبعی لطیف و روحی پاک وتعالی جو؛ از ابعاد متنوعی برخوردار هستند.به عنوان یک اصل، کودکان بزرگسالان کوچک شده نمی باشند و لذا هنگامی که صحبت از طراحی برای کودکان میشود با ظرافت و لطافت روح خام انسانی طرف هستیم که بسیار بیشتر از بزرگسالان از محیط اطراف خود متاثر می شوند.به کلامی دیگر، کودک به عنوان عنصری که نیازمند طراحی خاص با ظرافت های خاص است نیاز به طبی خاص،بیمارستانی ویژه و شرایط متمایزی دارد.

متاسفانه در کشور ما علم و هنر بیمارستان سازی تجربه ای طولانی ندارد و آنچه که می بینیم بیشتر اقتباسی است از آنچه که در کشورهای پیشرفته دنیا صورت پذیرفته است.

 

 

محیط و روانشناسی محیطی

کلمه محیط آن قدر مورد استفاده دارد که تشخیص معنای آن مشکل شده است. جغرافی‌دانان زمین و آب و هوا، روان‌شناسان مردم و شخصیت‌های فردی آن‌ها، جامعه‌شناسان سازمان‌های اجتماعی و فرآیندها، و معماران ساختمان‌ها و محیط‌های باز و منظر را محیط تعریف می‌کنند. هرکدام از این طبقه‌بندی‌ها به مقاصدی که از محیط انتظار می‌رود ربط دارند. بر اساس دانش فعلی‌ ما، زندگی فقط در محیط زمینی جریان دارد، زمین کیفیت‌هایی دارد که زندگی را متعادل می‌سازد و موجودات مختلف هرکدام در آن جایگاه خود را دارند. محیط اطراف یک موجود، محیط زندگی موجودات دیگر نیز هست. بعضی از این محیط‌ها از یک گونه هستند. محیط زندگی انسان ویژگی‌های زنده یا اجتماعی دارد. در عین حال زندگی انسان در محیطی فرهنگی جریان دارد.

 

 

استرس و تاثیر آن بر وضعیت فیزیکی بیماران

استرس به عنوان یک عامل مزاحم در روند درمانی بیماران در رشته های مختلف علوم پزشکی و یک عامل بازدارنده در مقاومت بیماران برای انجام اعمال جراحی کاملاً شناخته شده است. استرس غالباً به صورت احساس اضطراب تجربه می شود. هنگامی که فرد احساس می کند در معرض خطر و تهدید قرار گرفته است، سیستم اعصاب سمپاتیک، او را آماده ی فرار از خطر یا مقابله با آن می کند و در عین حال در درون فرد پاره ای واکنش های فیزیولوزیکی نظیر تپش قلب، تعریق، دلشوره و افزایش ترشح آدرنالین و مواد شیمیایی دیگر رخ میدهد.

علاوه بر استرس ناشی از بیماری،فرد بیمار با حضور در بیمارستان و بستری شدن ،در تعامل با محیط قرار گرفته و در صورت وجود محرکهای تنش زای محیطی بر استرس وی افزوده می شود.از نظر روانشناسی تداوم اضطراب به اختلال افسردگی منجر می شود که سلامت روان فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.این مرحله منجر به تداوم بیماری و کم اثر شدن دارو های تجویز شده و همچنین پیچیده شدن درمان میشود. بنابراین وجود استرس باعث ایجاد تاخیر در روند بهبودی بیماری خواهد شد.

 

 

فشار روانی و ترس کودک در فضای بستری

استرس یا فشار روانی، مفهوم و پدیده ای است که تغییرات انفعالی ایجاد می کند و در اصطلاح کلی استرس زمانی آشکار می شود که فرد در معرض محرک های اجتماعی و یا فیزیولوژیکی و فیزیکی قرار می گیرد و در نهایت شرایط آسایش فرد را برهم میزند. کودکان به ندرت سخنی از استرس به زبان می آورند، اما این امر بدین معنا نیست که آنها استرس را نمی شناسند.

در حقیقت در مقایسه با بزرگسالان، کودکان واکنش شدید تر و خشن تری در برابر استرس نشان می دهند و اغلب الگوهای رفتاری عجیبی را تجربه میکنند. از جملۀ استرس ها و ترس های رایج در دوران کودکی، بیمار شدن و بستری شدن در بیمارستان است کودکی که سخت مریض است، به دلیل بیماری، که زندگی اش را به طور جدی تهدید می کند، نیازمند دوره های طولانی بستری شدن یا بستری شدن های مکرر است .

 

 

فهرست

مقدمه

طراحی بیمارستان

محیط و روانشناسی محیطی

محیط‌های درمانگر

استرس و تاثیر آن بر وضعیت فیزیکی بیماران

فشار روانی و ترس کودک در فضای بستری

اولین برخورد بیمار با معماری بیمارستان

نقش طراحی داخلی در کاهش استرس در بیمارستان کودکان

موقعیت مکانی و جغرافیایی

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری بیمارستان کودکان

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 49 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بیمارستان کودکان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید