پاورپوینت معماری بازار کاشان

پاورپوینت معماری بازار کاشان

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 130 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار کاشان

پاورپوینت معماری بازار کاشان ppt در 45 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شهرهای تاریخی ایران، بازار این شهرهاست. بازارها از گذشته برای مردم شهرها اهمیت فراوان داشته‌اند. این بازارها قلب اقتصادی شهر بوده‌اند و دلیل اصلی پیشرفت شهرها محسوب می‌شدند. این روزها هم یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهرها بازارهای تاریخی است.

بازار کاشان یکی از این بازارهای تاریخی است که بازدید از آن در این شهر زیبای کویری خالی از لطف نیست. این بازار به دلیل قرارگیری این شهر در مسیر کاروان‌های بازرگانی در گذشته، دارای اهمیتی فراوان بوده است و تاریخ ساخت آن به بیش از ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

 

بازار کاشان

کاشان شهری پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. بازار کاشان نیز یکی از این دیدنی‌های بسیار ارزشمند است. این بازار از خیابان بابا افضل تا دروازه دولت یا میدان شهرداری کشیده شده است. تاریخ ساخت بازار سنتی کاشان را به دوران آل بویه نسبت می‌دهند. از دوران آق‌قیونلوها هم آثاری در این بازار تاریخی یافت شده است.

در زمان شاه عباس صفوی این بازار گسترش زیادی یافت و در دوران زندیه و سپس قاجاریه بخش‌های بیشتری به آن افزوده شد. بخشی از این بازار در زلزله سال ۱۱۲۹ از میان رفت و بخش دیگری هم در دوران پهلوی و پس از آن، در جریان گسترش و نوسازی شهر ویران شد.

بسیاری از دیدنی‌های بازار سنتی کاشان متعلق به دوران زندیه و قاجاریه است.

 

معماری بازار کاشان

بازار سنتی کاشان متشکل از گذرگاه‌هایی است مسقف که طول آن‌ها به ۳ کیلومتر می‌رسد. این گذرگاه‌های سرپوشیده طاق‌های چشمه‌ای و گنبدی دارند که نورگیرهای دایره‌ای وسط آن‌ها، نور را به درون بازار می‌تاباند.

مصالح به کار رفته در ساخت بازار آجر، خشت خام با ملات گل است. گچ و کاهگل نیز برای روبنا و چوب برای درها و چفت و قوس‌ها استفاده شده است. تزئینات موجود در هر بخش از بازار بر اساس سال ساخت و اهمیت آن بنا متفاوت است. زیباترین این تزئینات را می‌توانید در تیمچه امین‌الدوله و بازارچه قیصریه مشاهده کنید.

 

راسته‌های بازار سنتی کاشان

بعضی از بخش‌ها و راسته‌های بازار به صنف‌های خاص تعلق داشته است. از جمله این بازار‌ها می‌توان به بازار رنگرزی، کفش‌دوزی، ریسمان‌فروشی، زرگری، مسگری و … اشاره کرد.

 

 

فهرست

مقدمه

بازار کاشان

بازار قدیم کاشان از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

معماری بازار کاشان

اهمیت بازار سنتی کاشان

بخش‌های مختلف بازار بزرگ کاشان

کاروانسراهای بازار، جایی برای استراحت بازرگانان خارجی

راسته‌های بازار سنتی کاشان، برای صنف‌ها گوناگون

سرای خان یا بازار فرش‌فروش‌ها، جشنی از طرح و نقش ایرانی

بازارچه قیصریه، میعادگاه هنرمندان و صنعت‌گران

تیمچه امین الدوله، شاهکاری بی‌نظیر که کلاه از سرتان می‌اندازد

مسجد میدان یا میرعماد، یکی از مساجد تاریخی بازار

حمام عبدالرزاق خان

مسجد میرعماد

مسجد و مدرسه سلطانی (امام خمینی)

بازار کاشان کجاست؟

بازار کاشان تا به امروز…

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار کاشان

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 45 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار کاشان 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید