پاورپوینت معماری بازار سیرجان

پاورپوینت معماری بازار سیرجان

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 146 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار سیرجان 

پاورپوینت معماری بازار سیرجان ppt در 49 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

بازار سیرجان

بازار سیرجان با قدمتی قریب ۱۵۰ سال رونق خود را حفظ کرده و با توجه به مرکزیت آن همچنان یکی از پایگاه‌های اقتصادی، تجاری به حساب می‌آید. به‌خصوص اینکه مسقطی سیرجان را که از جمله سوغات این شهر به شمار می‌رود، می‌توان در این بازار یافت. در انتهای این بازار نیز مدرسه احمدی قرار دارد که در سال ۱۲۹۵ بنا شده و نخستین مدرسه به سبک جدید در این شهر است.

احتمالا اولین بازار سیرجان (بازار کهنه) در زمان محمد شاه قاجار احداث شده است، اما مرمت بنا به سال ۱۳۲۲ شمسی توسط معمار خوش‌سلیقه سیرجانی، استاد غلام عباس معماریان، انجام گرفته است. بازار عباس دارایی، بازار مسگرها، بازار علاف‌ها، بازار کلاه مال‌ها و تیمچه صدر از دیگر بازارهای شهر است.

 

موقعیت بازار سیرجان

بازار سیرجان از جاهای دیدنی سیرجان است و در مرکز شهر قرار دارد. وقتی وارد خیابان امام خمینی می‌شویم، کمی جلوتر از بازار جدید کوثر سمت راست خیابان دو بازار را بقل هم مشاهده می‌کنیم که به بازارهای نو و کهنه در میان مردم معروف است

این دو بازار به بازارهای جنبی راه دارند. وارد بازار قدیمی سیرجان (بازار کهنه) می‌شویم، بوی دواهای عطاری‌ها به مشام می‌رسد، سقف‌های گنبدی این بازار که نور آفتاب از نورگیرهای سقف بازار به میان بازار می‌تابد، جلوه خاصی به این بازار قدیمی داده است. مغازه‌های این بازار بیشتر شامل عطاری‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها است.

 

مشکلات بازار سیرجان

نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب، نابسامانی سیم‌های برق و خطرات احتمالی که در این نحوه برق‌رسانی وجود دارد، عدم وجود کف‌سازی مناسب در بازار، نبود پارکینگ خودروها و سرویس‌های بهداشتی، عدم وجود معبری که در حوادث احتمالی یا آتش‌سوزی خودروهای آتش‌نشانی بتوانند اطفاء حریق کنند و همچنین نبود شیرهای آتش‌نشانی برای رفع حوادث در بازار از جمله‌های مشکلات این بازار است.

سیستم برق‌کشی در این بازار قدیمی بسیار خطرناک و سیم‌ها از سقف گذر کرده که خطرناک است و هنگام بارندگی هم گل و لای در سطح بازار موجب اذیت و آزار مردم می‌شود.

 

راسته بازار جرو

این راسته  جهتی شرقی غربی دارد . یکی از ورودی های این بنا در خیابان امام خمینی (ره) واقع است . و فاقد سردر مشخصی است و فقط آغاز تویزه طاق نشانگر ورودی این راسته است . این راسته نیز دارای پوشش طاق و تویزه است که در سقف هورنو دارد و نوع پوشش طاقی را می توان نیم دایره (موسوم به چفد نیم پرهون ) دانست .

 

 

فهرست

بازار سیرجان

موقعیت بازار

مشکلات بازار سیرجان

وجه تسمیه سیرجان

تاریخچه بازار سیرجان

وضعیت آب وهوا

موقعیت جغرافیائی ومشخصات عمومی

 راسته های بازار سیرجان

 راسته بازار جرو

 راسته بازار نو

 راسته بازار مس گران

راسته قهوه سائی

میدان خرمافروشان

 میدان شیوه کشی

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار سیرجان 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 49 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار سیرجان 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید