پاورپوینت معماری آرامگاه ناصرالحق و آرامگاه میر قوام الدینو

پاورپوینت معماری آرامگاه ناصرالحق و آرامگاه میر قوام الدینو

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 128 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری آرامگاه ناصرالحق  و آرامگاه میر قوام الدینو

پاورپوینت آرامگاه ناصرالحق  و آرامگاه میر قوام الدینو ppt در 46 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

چکیده

با ورود دین مبین اسلام به ایران، انقلاب عظیمی در زمینه های مختلف از جمله معماری و شهرسازی صورت گرفت. دستاوردهای معماری وشهرسازی ایران پس از اسلام، با تفکرات معماران مسلمان ایرانی پیوند خورد که حاصل آن در معماری و شهرسازی ایرانی دوره اسلامی دربیشتر شهرها و دوره های تاریخی خود نمایی می کند. بنابراین بناهای مذهبی) به عنوان مثال مساجد، آرامگاه ها، حسینیه ها، تکیه ها و بقاعمتبرکه( از لحاظ تاریخی، مذهبی، اجتماعی، هنری همواره مورد توجه محققین قرار دارد.

 

 

قیام ناصر اطروش در دیلمان

ابومحمد، حسن بن علی بن حسن بن علی بن عُمر بن علی (امام سجاد) بن حسین الشهید، ملقب به ناصر کبیر، ناصر اطروش، ناصر للحق، و داعی الی الحق، از سلاله نبوی و علوی است. گویا وی در زمان داعی کبیر به طبرستان رفته و به تعلیم و تعلّم مردم آن دیار که به تازگی مسلمان شده بودند، پرداخته‌است. بعد از کشته شدن محمد بن زید، ناصر للحق به دعوت از مردم پرداخته و خلق بسیاری از اهالی گیلان و دیلمان با وی بیعت کردند.

 

مذهب و مسلک اطروش

درمسلک ناصرالحق (اطروش) اختلافات زیادی شده‌است، برخی او را از زیدیه دانسته‌اند. اکثر مورخین و مترجمین یمن و زیدیه و اشخاصی که در مسلک بازیدیه همراه هستند و همین‌طور اشخاصی که مصادر کتابشان از زیدیه‌است، عقیده دارند و تصریح کرده‌اند برآنکه ناصرکبیر زیدی بوده‌است و از او تعبیر به امام زیدیه می‌کنند و عده دیگری در مقابل آن‌ها تصریح کرده‌اند که ناصرکبیر امامی اثنی عشری است.

 

آرامگاه میر حیدر آملی

آرامگاه میر حیدر آملی مربوط به سدهٔ ۹ ه‍.ق است و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۶۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. آرامگاه میر حیدر آملی در محیطی تاریخی و قدیمی با وجود حیاط زیبا و موزه تاریخی بنا شده و یکی از نمادهای معماری آرامگاه‌سازی در ایران است. حکیم عارف صوفی، بهاء الدین سید حیدر بن علی بن حیدر معروف به شیخ حیدر آملی یا میر حیدر آملی (زاده:۷۲۰ هجری آمل، درگذشت: ۷۹۴) عارف و صوفی و مفسر شیعه دوازده امامی قرن هشتم است. وی از نوادگان علویان مازندران است که نسبش به سجاد (امام چهارم شیعیان) می‌رسد.

بهاء الدین سید حیدر بن علی بن حیدر معروف به شیخ حیدر آملی یا میر حیدر آملی یا سید حیدر آملی (زاده:۷۲۰ هجری در آمل) فیلسوف و مفسر و عارف صوفی قرن هشتم است. میر حیدر، در آمل چشم به جهان گشود و تا میان‌سالی به کارهای دیوانی و دولتی مشغول بود. اما در میانه عمر سودای دانش اندوختن در سر گرفت.

 

 

فهرست

چکیده

معماری

ناصر للحق اطروش

قیام ناصر اطروش در دیلمان

مذهب و مسلک اطروش

میراث

آرامگاه میر حیدر آملی

متن کتیبه سنگی

تاریخچه

زندگی‌نامه میرحیدر آملی

برج آرامگاهی سید میر حیدر آملی در مازندران

آثار

طاق‌ها و گنبدها

نسب

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری آرامگاه ناصرالحق و آرامگاه میر قوام الدینو

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 46 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید