پاورپوینت معماران الهام گرفته از طبیعت

پاورپوینت معماران الهام گرفته از طبیعت

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 501 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 24 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماران الهام گرفته از طبیعت

پاورپوینت معماران الهام گرفته از طبیعت  ppt در 50 اسلاید  تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

الهام گرفتن از طبیعت

معماران و طراحان سازه های بزرگ در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری از طبیعت الهام گرفته اند. البته این تاثیر و الهام بخشی را می توان از زمان های بسیار قدیم در سازه های دوران روم و یونان باستان نیز دید. امروزه نیز معمارانی مانند فرانک لوید رایت در آثار خود سعی دارند که از طبیعت الهام گرفته و مناظر طبیعی را با طراحی های خاص خود تکمیل کنند. این روزها تکنولوژی های جدید به معماران و طراحان ساختمانی این اجازه را می دهد که سازهای پیچیده ای که در طبیعت دیده می شود را با استفاده از روش های ساخت و مصالح مدرن به راحتی بازسازی کنند.

معماری زیست تقلیدی تاثیر و الهام خود را از آن چه که در طبیعت وجود دارد می گیرد. از معبد لوتوس رویایی در هند تا پل پیچ در پیچ هلیکس در سنگاپور می توان نشانی از ارتباط انسان با طبیعت را به خوبی مشاهده کرد. در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با سازه های شگفت انگیزی آشنا کنیم که در ساخت آن ها از سازها های طبیعی الهام گرفته شده است.

 

 

معماری طبیعی

معماری طبیعی نوعی معماری آمیخته با رنگ است که در اوایل قرن بیستم به عرصه ظهور رسید. معمارانی چون فرانک لوید رایت، آنتونی گادی و رادولف استینر که هر کدام با الهام از طبیعت شیوه ای از این معماری را بنیان گذاشتند.  این شیوه معماری به معنای تقلید صرف از طبیعت نیست بلکه در آن خواسته های بشر بعنوان موجودی خلاق و زنده در نظر گرفته می شود، به انسان فردیت می بخشد و به سازگاری انسان با طبیعت پیرامون و مشخصه های فرهنگی وی کمک می کند. معماری طبیعی از توجه صرف به ابعاد فرهنگی و اجتماعی پا را فراتر گذاشته و جنبه های فیزیکی، روحی و روانی بشر و ارتباط وی با دنیای پیرامون را مد نظر قرار می دهد و در زمانی که معماری روز شدیداْ وابسته به اقتصاد، تکنیک و مقررات است معماری طبیعی این موارد را با ابعاد زیستی، فرهنگی و روحی بشر گره می زند.

 

 

اصل و مبدا معماری طبیعی

با خلق شیوه های نوین معماری بسیاری از معماران بر آن شدند که با تلفیق تکنیک های ساختمان سازی و الهام از طبیعت زندگی بشر امروز، معماری طبیعی را بنیان گذاری کنند. لوئیس سالیوان (1856_1924): اولین فردی که به تجزیه و تحلیل مفاهیم معماری طبیعی پرداخت. وی در مورد طبیعت تحقیقات بسیاری انجام داد که نتیجه آن اصول نقشه کشی این شیوه معماری بود. او همچنین معمار بنای هندسی (شکل مقابل) است.

 

 

چگونه می توان از نبوغ طبیعت در معماری الهام گرفت؟

انسان در ارتباط با طبیعت همواره از آن تأثیر می پذیرد و سعی دارد ضمن آشنایی با ساز و کار ساختارهای طبیعی از آنها الگوبرداری کند. از آنجا که فرم یک جسم طبیعی هماهنگ با اجزای سازندۀ آن عمل می کند؛ الهام از طبیعت در معماری می تواند ساختمان هایی را پدید آورد که در عملکرد، سازه و فرم با یکدیگر همسازی داشته باشند.

تعامل معماری و طبیعت در جوامع انسانی مربوط به روزگاران گذشته است و پیشینه ای بس دراز دارد. زمانی که انسان در غارها مسکن گزید و یا از شاخ و برگ درختان، فضایی برای پناه خود ساخت میان معماری و طبیعت ارتباطی شکل گرفت که به تدریج توسعه یافت. آنچه در دنیای امروز شاهد هستیم تلاش بشریت در الگو گرفتن از طبیعت و زندگی موجودات زنده، در راستای خلق فضاهایی با مصرف بهینۀ انرژی و بدون آسیب به محیط زیست است.

 

 

فهرست

9 بنای شگفت انگیز و فوق العاده امروزی که از طبیعت الهام گرفته شده اند

معماری با الهام از طبیعت

اصل و مبدا معماری طبیعی

چگونه می توان از نبوغ طبیعت در معماری الهام گرفت

 

 

عنوان: پاورپوینت معماران الهام گرفته از طبیعت

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50  اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماران الهام گرفته از طبیعت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید