پاورپوینت فوبیای تصمیم گیری چیست

پاورپوینت فوبیای تصمیم گیری چیست

دسته بندی:

قیمت: 31000 تومان

تعداد نمایش: 346 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 1 نوامبر 2020

به روز رسانی در: 27 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت فوبیای تصمیم گیری چیست

پاورپوینت فوبیای تصمیم گیری چیست شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

انتخاب های ما چه مربوط به تصمیم گیری های کوچک در امور پیش پا افتاده باشند و چه تصمیم گیری مهم و سرنوشت ساز، همواره با فصل مشترکی از ترس ها، تردیدها و عواقب همراه هستند. مسئله اصلی خود هراس نیست، بلکه مهم نگرش و طرز برخورد ما با این ترس ها و هراس هاست.

 

ترس از گرفتن تصمیم‌ها

ترس غیرمنطقی از گرفتن تصمیم، فوبیای تصمیم‌گیری نام دارد. در حالت‌های شدید افرادی که دچار این فوبیا می‌شوند حتی با فکر کردن به تصمیمی که باید گرفته شود حالاتی مانند حمله اضطرابی (بالا رفتن فشار خون، ضربان قلب بالا، تنفس تند، تعرق و انقباض ماهیچه ها) را تجربه می‌کنند.

گاهی شدت ترس از گرفتن تصمیم اشتباه آنقدر زیاد می شود که عملاً قادر به تصمیم‌گیری نیستیم. این ترس حتی تصمیمات کوچک افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این افراد برای تصمیم‌گیری به دیگران وابسته می‌شوند. این ترس باعث قفل شدن افراد در همان شرایط قبلی و پرهیز از تجارب جدید می‌گردد.

ترس از تصمیم گیری به حدی جدی است که برای آن یک نام اختصاصی در نظر گرفته شده است: Decidophobia یا فوبیای تصمیم گیری.

فوبیای تصمیم گیری از ترکیب دو کلمه Decide به معنای تصمیم گیری و Phobia به معنای ترس بی دلیل شکل گرفته است.

فوبیای تصمیم‌گیری یک ترس غیرمنطقی و ناپایدار از گرفتن تصمیم‌هاست. این اصطلاح اولین بار توسط والتر کافمن (پروفسور پرینستون) در کتاب «بدون گناه و عدالت» مطرح شد.

او کتاب خود تحت عنوان بدون گناه و عدالت، بحث ضعف در تصمیم گیری را اینگونه شروع می‌کند: «ترس از تصمیم گیری یا فوبیای تصمیم گیری، باعث می‌شود ما جرات انتخاب یک گزینه را از میان گزینه‌های موجود نداشته باشیم. این در حالی است که در بسیاری از موارد، گزینه‌ی درست را می‌توانیم به سادگی از میان گزینه‌های پیش رو تشخیص دهیم. اما کمال طلبی و ده‌ها عامل دیگر، ما را به سمت توقف و تصمیم نگرفتن سوق می‌دهند.»

کافمن در این کتاب اشاره می‌کند که افراد دچار فوبیای تصمیم‌گیری کسانی هستند که جرات یا تمایل به دسته‌بندی بخش‌‌های مختلف در بحث‌ها برای پیدا کردن حقیقت را ندارند و ترجیح می‌دهند تصمیم‌گیری در این موارد را به یک مرجع قدرت مانند والدین یا همسر بسپارند. در موارد شدید این فوبیا می‌تواند منجر به ناتوانی در ساده‌‌ترین تصمیم‌ها یا وابستگی به فرآیندهای تصمیم‌‌گیری خارجی مانند سکه انداختن بشود. بر اساس سخنان کافمن، فوبیای تصمیم‌‌گیری می‌تواند در نهایت باعث وابستگی ناسالم به دیگران یا روش‌های غیر عملی این چنینی و سپس یک الگوی خود ویرانگر طولانی مدت از تصمیم‌‌های ضعیف شود.

البته اینطور نیست که ما از همه‌ی تصمیم ها بترسیم. تصمیم گیری در برخی موارد ترسناکتر و در برخی موارد ساده تر است.

 

دلایل فوبیای تصمیم گیری

برخی از دلایلی که منجر به این فوبیا می‌شود:

1- تصمیم‌گیری برای مقابله با یک رویداد دردناک در دوران کودکی است که ممکن است ترسناک یا گیج کننده بوده باشد.

2- زمانی‌که شما در برابر تصمیمی احساس ناتوانی یا عدم کنترل دارید نیز این ترس تشدید می‌شود.

3- همچنین تصمیماتی در نظر ما مهمتر می‌آیند اگر افراد مهم زندگی ما تحت تاثیر آن تصمیم قرار بگیرند.

4- پول در تصمیمات نقش داشته باشد، ترس از دست دادن منابع خود را داشته باشیم، به موقعیت اطمینان نداشته باشیم و اجرای تصمیم نیازمند کار و مسئولیت زیادی باشد.

5- وقتی افراد در تصمیمات خود با شرایط ابهام در آینده مواجه باشند احساس ترس شکل می‌گیرد. ترس از ناشناخته‌ها نیز به این ترس دامن می‌زند.

6- کمال گرایی نیز می تواند در ایجاد فوبیای تصمیم گیری بسیار مهم باشد.

7- عدم اعتماد به نفس هم از جمله مهمترین دلایل ترس از تصمیم گیری است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

ترس از گرفتن تصمیم‌ها

دلایل فوبیای تصمیم گیری

رابطه کمال گرایی و فوبیای تصمیم گیری

افراد در معرض فوبیای تصمیم گیری

راهکارهایی برای غلبه بر فوبیای تصمیم گیری

عنوان : فوبیای تصمیم گیری چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

فوبیای تصمیم گیری چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید