پاورپوینت فاجعه ی سینما رکس آبادان

پاورپوینت فاجعه ی سینما رکس آبادان

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 113 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 اکتبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت فاجعه ی سینما رکس آبادان

پاورپوینت فاجعه ی سینما رکس آبادان شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

یکی از مهمترین حوادث سال 1357 هجری شمسی، که باعث سرعت انقلاب اسلامی شد، فاجعه‌ی جان‌گداز و دل‌خراش به آتش کشیدن سینما رکس آبادان بود که در عصر روز 29 مرداد 1357 رخ داد. که موجی از اعتراضات سراسری علیه رژیم را دامن زد.

محمدرضا شاه در 27 مرداد 1357 از خدمات خودش سخن گفت که در آینده ایران را به تمدن بزرگ می‌رساند و مقایسه‌ای با وحشت بزرگ دیگران کرد که منظورش پیام‌های امام خمینی(ره) بود که ادامه‌ی مبارزه را توصیه می‌نمود. شاه همچنین در سخنرانی خود ادامه‌ی سیاست فضای باز و حرکت به سوی دموکراسی تاکید کرد و به مردم قول داد که دموکراسی را ایجاد کند.

ولی دو روز بعد در تاریخ 29 مرداد 1357 سینما رکس آبادان به‌طور عمدی طعمه‌ی حریق شد. آتش‌سوزی در جریان نمایش فیلم گوزن‌ها رخ داد. تماشاچیان فیلم که برای فرار از مهلکه به طرف درهای خروجی روی آوردند، درها را بسته یافتند. در این حریق که قرائنی بر تعمدی بودن آن وجود داشت، حدود 400 نفر از زن و مرد، پیر و جوان بی‌گناه در داخل سینما سوخته و به زغال تبدیل شدند.

انتشار این خبر و نمایش فیلم‌ها و چاپ عکس‌های این فاجعه، افکار عمومی را به شدت تکان داد. دولت بلافاصله مخالفان را متهم به مشارکت در این فاجعه کرد، ولی مردم بیشتر حرف مخالفان را که رژیم را در این فاجعه متهم می‌کرد می‌پذیرفتند.

واکنش رژیم

عوامل رژیم در ابتدا کوشش کردند این حادثه را به‌عنوان اقدامی از جانب عصیان‌گران مذهبی در قالب همان وحشت بزرگ معرفی نمایند و شاید بهره‌ی فراوان ببرند. اما بزودی مردم ایران فهمیدند که این فاجعه به دست مزدوران رژیم اتفاق افتاده است.

به دنبال وقوع فاجعه‌ی به آتش کشیده شدن سینما رکس آبادان، هیئت ویژه‌ای به ریاست تیمسار ملک‌پور از طرف دولت جمشید آموزگارمأمور بررسی فاجعه‌ی آبادان شد. ژنرال رضا رزمی رئیس شهربانی آبادان، آنان را در جریان اهم واقعه قرار داد. وی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که یک گروهک تروریستی که چهار یا پنج نفر بوده‌اند، مواد آتش‌زا در سالن سینما رکس آبادان کار گذاشته بودند و بر اثر انفجار آن 377 نفر کشته شدند.

در جایی دیگر در همین نشست می‌گوید: «بازداشت‌شده‌گان اقرار کرده‌اند که آماده‌ی آتش‌ زدن چند نقطه شهر بوده‌اند، اما قاطعانه تکذیب کرده‌اند که از عاملین حادثه‌ی سینما رکس هستند.». وی اظهار اطمینان کرد که این عده وابسته به گروه‌ مارکسیستی اسلامی هستند. و اضافه کرد خوب می‌دانیم دشمنان ما کمونیست‌هایی هستند که از احساسات مذهبی مردم بهره‌برداری کرده‌اند. در عوض خبرگزاری آسوشیتدپرس و اتحادیه‌ی بین‌المللی حقوق بشر معتقد بودند که دولت ایران این آتش‌سوزی را به‌عنوان مقدمه‌ای برای بیان حالت اضطراری ملی به وجود آورده است.

در کنار آن شخصیت‌های داخلی نیز مسئولین اداری آبادان را مواخذه کردند و مدعی بودند که کمبود امکانات شهری آبادان موجب پیش‌روی این حادثه شده است.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

واکنش رژیم

عوامل دست داشتن رژیم در فاجعه‌ی سینما رکس آبادان

واکنش امام خمینی(ره)

اعلامیه آیت‌الله صدوقی

پیامدهای فاجعه‌ی سینما رکس آبادان

عنوان : پاورپوینت فاجعه سینما رکس آبادان

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت فاجعه ی سینما رکس آبادان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید