پاورپوینت عصب حسی و حرکتی چیست

پاورپوینت عصب حسی و حرکتی چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 270 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 15 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت عصب حسی و حرکتی چیست

پاورپوینت عصب حسی و حرکتی چیست شامل 39 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

علم زیست شناسی به ما کمک می کند تا بدن انسان را تجزیه و تحلیل کنیم. سیستم عصبی بخش مهمی از بدن ما است. نورون ها پایه و اساس دریافت سیگنالهای حسی و حرکت ماهیچه ها از طریق سیگنالهای حرکتی و ارسال سیگنال ها به مغز برای شروع واکنش به محیط بیرون را تشکیل می دهند. در مورد انواع نورون ها بر اساس عملکردها و ساختار، سیستم عصبی مرکزی شامل دو نوع عصب حسی و حرکتی است.

در زیر میکروسکوپ مشاهده خواهید کرد که همه نورونها یکسان نیستند. چند نوع نورون وجود دارد؟ و چگونه محققان دسته بندی میکنند؟ برای نورونهای مغز، پاسخ به این سال آسان نیست. در مورد نخاع، می توان گفت که سه نوع عصب وجود دارد: عصب حسی و حرکتی و بین عصبی یا بینابینی.

در این مبحث عصب حسی و حرکتی و تفاوت بین عصب حسی و حرکتی را بررسی خواهیم کرد.

نورون های سیستم عصبی

نورون ها یا سلولهای عصبی، سیستم عصبی را تشکیل می دهند. آنها واحدهای بنیادی هستند که سیگنال هایی را ارسال و دریافت می کنند. به ما امکان می دهد ماهیچه های خود را حرکت دهیم و با دنیای خارج ارتباط برقرار کنیم.

نورونها واحد ساختاری و عملکردی سیستم عصبی هستند. شبکه ارتباطی سیستم عصبی را تشکیل می دهند. سیگنال های الکتریکی را بین سیستم عصبی مرکزی و اندام های حسی منتقل می کنند. سه نوع عصب هستند که بر اساس عملکرد به شرح زیر هستند:

  • عصب حسی
  • عصب حرکتی
  • بی عصبی یا بینابینی

عصب حسی چیست

سلولهای عصب حسی، سلولهایی هستند که با ورود حسی از محیط فعال می شوند. به عنوان مثال، هنگامی که با نوک انگشتان خود یک سطح گرم را لمس می کنید. سلولهای عصب حسی طبق اطلاعاتی که دریافت کردند، سیگنال هایی را به بقیه سیستم عصبی ارسال می کنند.

سیگنال هایی که نورون های حسی را فعال می کنند، فیزیکی یا شیمیایی هستند. مربوط به حواس پنجگانه ما است. بنابراین، سیگنال فیزیکی می تواند مواردی مانند صدا، لمس، گرما یا نور باشد. مواد شیمیایی هم شامل طعم یا بو سیگنالهایی به مغز ارسال می کنند.

اکثر سلولهای عصب حسی شبه قطبی هستند. به این معنی که آنها فقط یک آکسون دارند که به دو شاخه تقسیم شده است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

نورون های سیستم عصبی

عصب حسی چیست

نحوه عملکرد عصب حسی

مسیرهای عصب حسی

عصب حرکتی چیست

سلولهای عصب حرکتی

ساختار عصب حرکتی

سلول های عصبی در مغز

تفاوت بین عصب حسی و حرکتی

تفاوت عملکرد بین عصب حسی و حرکتی

آسیب به عصب حرکتی

تشخیص سلامت عصب حسی و حرکتی

علائم آسیب عصب حسی و حرکتی

درمان آسیب عصب حسی و حرکتی

مراقبت سیستم عصبی کودکان

آسیب عصب حسی و حرکتی یا نوروپاتی محیطی

عنوان : پاورپوینت عصب حسی و حرکتی چیست

تعداد صفحات : 39

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت عصب حسی و حرکتی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید