پاورپوینت طبیعت گرایی در آثار معماران

پاورپوینت طبیعت گرایی در آثار معماران

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 226 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت طبیعت گرایی در آثار معماران

پاورپوینت طبیعت گرایی در آثار معماران  ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

معماری طبیعت گرا چیست ؟

معماری طبیعت گرا سبک تقلیدی نیست بلکه تفسیری از اصول طبیعت برای ساخت فرم‌ های طبیعی است. طراحان و معماران از طبیعت برای خلق آثارشان الهام گرفته‌ اند. یا ارگانیک، سبک تقلیدی نیست بلکه تفسیری از اصول طبیعت برای ساخت فرم‌ های طبیعی است. مهندسین، طراحان و معماران از طبیعت برای خلق آثارشان الهام گرفته‌اند. معماری ارگانیک بسط یافته‌ی طبیعت و اصولی است که به طور تحت اللفظی به معنای ارتباط بین ساختمان و محیط پیرامونش است به نحوی که ساختمان با سایت موجود ترکیب شده باشد. به بیان دیگر فلسفه‌‌ی معماری طبیعت‌ گرا نمایش‌دهنده‌ی هماهنگی و سازگاری طبیعت، ‌انسان و محل سکونت است و ترکیب کلی حجم معماری به نحوی است که فضای برون و درون با یکدیگر ادغام و یکپارچه و مصالح از طبیعت برگرفته شده است. فرم‌ ها بازتابی از مناظر پیرامون و ویژگی‌ های سایت است به طور مثال ساختمان‌ هایی که به فرم کوه‌ ها و سازه‌ هایی که به شکل رودخانه‌ ها و ابرها هستند. معماران به تقلید از طبیعت نه‌ تنها برای یافتن روش‌ های جدید ساختمانی بلکه به یافتن منابع جدید الهام‌ بخش برای بیان زیبایی‌ شناسی علاقه‌ مند هستند.

 

 

معماری وابسته به طبیعت

اما در حال حاضر این مفهوم دستخوش تغییرات جدی شده است و مراحل آن عبارت است از طبیعت، ارگانیک، عملکرد، ظرافت، سنت، تزیینات، معنویت و بعد سوم فضا. به طور مثال خانه ها و سازه ها درون ریشه ای از گیاهان و بوته ها ساخته می شوند و یکی از مهم ترین مواردی که در این باره رخ می دهد این است که این معماری قدرتمند از سنت فرهنگی شکل گرفته و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

معماری طبیعت‌ گرا در ایران

طبیعت به عنوان یکی از مهم‌ ترین دستورالعمل‌ های معماری است که در فرایند طراحی تاثیر داشته و بر جنبه‌ های متنوع معماری و طراحی ساختمان تاثیر گذاشته به ویژه در معماری شرقی متاثر از فلسفه‌‌‌ ی ایرانی دیده شده است. همواره ارتباط بسیار نزدیکی میان انسان و طبیعت در فرهنگ شرقی در گذشته بوده است زیرا دنیای شرق بر این باور است که ریشه‌ ی انسان در طبیعت است. معماری طبیعت گرا در معماری ایرانی سنتی نقش مهمی داشته است به طور مثال باغ فین کاشان و باغ دولت آباد یزد، محورهای طبیعی در معماری شامل آب و گیاهانی است که سبب شده تا مجموعه‌ ی معماری تبدیل به خرد اقلیمی شود که کاربرانی که در آن زندگی می‌کنند نهایت لذت را ببرند. علاوه بر این، حضور طبیعت در تزیینات آبستره‌ ای که از فرم‌ های طبیعی است به طور مثال کاشی‌ های سر در مسجد جامع ارومیه.

 

 

رویکرد معاصر معماری طبیعت‌ گرا

معماری طبیعت گرا برخاسته از سنت فرهنگی است که قابل درک از طریق طبیعت‌گرایی رومانتیک بریتانیایی است.تکامل در چنین فرهنگ بریتانیایی در آمریکا به صورت معماری ارگانیک فرانک لوید رایت بروز کرده است که به تدریج سبب بروز ایده ی جدیدی در روابط بین انسان‌ ها و محیط زیست و روشی که معماری بایستی روابط را مدیریت کند شده است،همچنین این سبک به دنبال رسیدن به برترین حس کاربری و آسایش است که در سادگی ارگانیک نهفته است . در عصر معاصر استفاه از عناصر طبیعت در فضاهای مسکونی معمول شده است به طور مثال حضور آب و گیاهان که خرد اقلیمی را فراهم کرده که بر اساس هندسه‌ های منظم شکل گرفته است و یا استفاده از مصالح طبیعی و بومی برای کاهش هزینه‌ی ساخت و دستیابی به طراحی پایدار معاصر موثر بوده است.

 

 

نقش اثر گذاری طبیعت در آثار معماران

طبیعت و آثار طبیعت در طول تاریخ همیشه منبع الهام و سرمشق خلاقیت های انسان بوده است. طبیعت این معلم بزرگ تاریخ، در زمینه های مختلف منشا خدماتی برای انسان جست و جوگر و کنجکاو بوده که زمان آن به قدمت خود تاریخ می رسد و در این روند انسان بعد از گذر از قهر طبیعت، توانسته است چیرگی های خود را به او نشان دهد.

 

 

فهرست

معماری طبیعت گرا چیست ؟

معماری وابسته به طبیعت

معماران سبک معماری طبیعت گرا

معنی مکتب معماری طبیعت‌ گرا در ایران

تعریف معماری طبیعت گرا یا ناتورالیسم

رویکرد معاصر معماری طبیعت‌ گرا

تاثیر انسان و محیط در معماری طبیعت گرا

نقش اثر گذاری طبیعت در آثار معماران

نقش سمبل های طبیعت و جهان هستی در نگاه فرمال معماران

نقش سمبل های طبیعت و جهان هستی در نگاه فرمال معماران

ارتباط انسان با طبیعت(از جنبه عملکردی)

ارتباط انسان با طبیعت( از جنبه شکلی)

عناصر طبیعت، سمبل های معماری

طبیعت در آثار پیشینیان

طبیعت و معماری معاصر

نتیجه گیری

 

 

عنوان: پاورپوینت طبیعت گرایی در آثار معماران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت طبیعت گرایی در آثار معماران

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید