پاورپوینت شفق قطبی چیست

پاورپوینت شفق قطبی چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 251 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت شفق قطبی چیست

پاورپوینت شفق قطبی چیست شامل 34 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

در ذره ذره علم نجوم چنان جذابیتی وجود دارد که حس کنجکاوی هر شخصی را قلقلک خواهد داد. شفق قطبی یکی از پدیده‎های زیبای نجوم است که با رنگ‌های بی‎نظیر، چشم زمینیان را به خود خیره خواهد کرد.

زمانی که با این پدیده مواجه می‎شوید، فرصتی برای حرف زدن و حتی توصیف آن نخواهید داشت. چنان در عظمت آن گم می‎شوید، که فکر می‌کنید فرا زمینیان این چنین زیبا برای شما خودنمایی می‎کنند.

از این پدیده به عنوان سپیده قطبی و یا نور قطبی نیز یاد می‎شود. در طی آن آسمان در تاریکی شب با نورهای رنگارنگ روشن خواهد شد.

اما واقعا نور قطبی چیست و چه اسراری در آن نهفته است؟ چرا به وجود می‌آید؟ دانشمندان چگونه آن را توضیح می‌دهند؟ بهترین مکان برای دیدن شفق‌های قطبی کجاست؟ آیا این پدیده تنها روی زمین رخ می‌دهد؟ رابطه خورشید با نور قطبی چیست؟ چرا این پدیده تنها در قطب دیده می‎شود؟ آیا آن‌ها به راستی رقص ارواح در آسمان هستند؟

شفق قطبی چیست؟

شفق قطبی نمایشی از نور‌های طبیعی در آسمان است. نورها به رنگ آبی، قرمز، زرد، سبز و نارنجی بوده و به آرامی جابه‌جا می‌شوند. چنان زیبا حرکت می‌کنند که گویی مشغول پایکوبی در آسمان هستند.

این پدیده در فاصله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین رخ می‎دهد. هر چه به قطب شمال نزدیک‎تر می‎شوید، به همان اندازه شانس دیدن این پدیده زیبا را خواهید داشت.

ساکنین شهرهای شمالی کانادا، به راحتی می‎توانند نور قطبی را در آسمان ببینند. ساکنین این سرزمین، این پدیده را با عنوان رقص ارواح معرفی می‌کنند.

برای دیدن شفق‌های قطبی، می‌توانید به سمت قطب جنوب نیز حرکت کنید. باید سعی کنید در جنوبی‎ترین عرض جغرافیایی قرار بگیرید. در این منطقه این پدیده به نام شفق جنوبی و یا نورهای جنوبی نامیده می‎شود.

در واقع باید بدانید اگر بتوانید مکانی را پیدا کنید که عرض مغناطیسی آن بیش از ۵۵ درجه باشد، محل مناسبی برای دیدن سپیده قطبی خواهد بود. برای دیدن آن‌ها باید صبر کنید تا شب فرا برسد. همچنین باید در منطقه‎ایی قرار داشته باشید که در آن  خبری از آلودگی‌های نوری نباشد.

شفق قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟

شفق قطبی در اثر برخورد ذرات ریز فضایی به نام الکترون با گازهای اکسیژن و نیتروژن در جو ما بوجود می‌آید. الکترون‌ها در لایه مگنتوسفر، قرار می‌گیرند.

لایه مگنتوسفر، منطقه‌ای است که توسط میدان مغناطیسی زمین کنترل می‌شود. بیش‌تر کره زمین از نیکل و آهن تشکیل شده است. چرخش هسته‎ آهنی زمین، باعث بوجود آمدن این لایه محافظتی شده است.

به این ترتیب لایه‌ای محافظت‌کننده در اطراف کره زمین بوجود خواهد آمد. این کمربند تا هزاران کیلومتر بالاتر از سطح زمین را پوشش داده است. به همین دلیل در برابر اجرام آسمانی و ذرات زیان‌بار مصونیت داریم.

زمانی که پروتون و الکترون‎های خورشید در فضا آزاد می‎شوند، در این میدان مغناطیسی زمین، یعنی مگنتوسفر گرفتار شده و با حرکتی مارپیچ به سمت قطب‌های زمین حرکت خواهند کرد.

در این مناطق، میدان مغناطیسی زمین وارد جو خواهد شد، ذرات باردار خورشید (الکترون‌ها) با مولکول‌های جو برخورد خواهند کرد. این برخورد سبب ایجاد انرژی خواهد شد، که به صورت نور در آسمان دیده می‎شود. نورهای قطبی در فاصله ۹۷ تا ۱۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین رخ خواهند داد.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

شفق قطبی چیست؟

شفق قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟

چرا در شفق قطبی رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟

چرا شفق قطبی شکل‌های مختلفی دارد؟

آیا شفق قطبی تنها در کره زمین رخ می‌دهد؟

رابطه خورشید با شفق قطبی چیست؟

شفق قطبی و لکه‌های خورشیدی

عوامل موثر در ایجاد شفق قطبی

عنوان : پاورپوینت شفق قطبی چیست

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت شفق قطبی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید