پاورپوینت ستاره دنباله دار چیست

پاورپوینت ستاره دنباله دار چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 143 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ستاره دنباله دار چیست

پاورپوینت ستاره دنباله دار چیست شامل 38 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

ستاره دنباله دار جسمی کوچک و منجمد از منظومه شمسی است که با عبور از نزدیکی خورشید ، گرم شده و شروع به آزادسازی گازها می کند به همین دلیل یک دنباله درخشان ایجاد می شود. این پدیده به دلیل اثرات تابش خورشید و باد خورشیدی است که بر هسته دنباله دار اثر می گذارد.

هسته ستاره دنباله دار از چند صد متر تا ده ها کیلومتر عرض دارند و از مجموعه های سست یخ ، گرد و غبار و ذرات کوچک سنگی تشکیل شده است. قطر آنها  ممکن است تا ۱۵ برابر قطر زمین باشد ، در حالی که دم آن ممکن است فراتر از یک واحد نجومی باشد.

اگر این جرم آسمانی به اندازه کافی روشن باشد می توان آنرا بدون کمک تلسکوپ از روی زمین مشاهده کرد و با قوس ۳۰ درجه در آسمان دیده شود. دنباله دارها از زمان های بسیار قدیم توسط بسیاری از فرهنگ ها مشاهده و ثبت شده اند. در ادامه مبحث توضیحات بیشتری در این رابطه ارئه می شود.

تاریخچه شناخت ستاره های دنباله دار

از منابع باستانی مشخص شده است که دنباله دارها از هزاره پیش مورد توجه انسان قرار گرفته اند. تا پیش از قرن شانزدهم ، ستاره های دنباله دار معمولاً به عنوان نشانه هایی بد برای مرگ شاهان یا انسان های نجیب ، یا فاجعه های آینده در نظر گرفته می شدند یا حتی به حملات موجودات فضایی علیه ساکنان زمینی تعبیر می شدند.

در هند ، ستاره شناسان در قرن ۶ معتقد بودند که ستاره های دنباله دار اجرام آسمانی هستند که به صورت دوره ای ظاهر می شوند. در سال ۱۳۰۱ ، جویتو نقاش ایتالیایی اولین شخصی بود که یک دنباله دار را به طور دقیق و تشریحی به تصویر کشید. جویتو در اثر خود ستاره دنباله دار هالی را به تصویر کشید.

ارسطو اولین دانشمند شناخته شده ای است که از نظریه ها و واقعیت های مشاهده ای مختلف برای شرح ساختار ستاره های دنباله دار استفاده کرد. وی معتقد بود که دنباله دارها پدیده های جوی هستند. از نظر ارسطو ، دنباله دارها باید در کره ماه باشند و به وضوح از آسمان جدا شوند. نظریه او در مورد ستاره های دنباله دار علی رغم کشف های متعدد از افراد مختلف در جنبه های چالش برانگیز کار وی ، در سراسر قرون وسطی بسیار پذیرفته شد.

یکی از چالش های برجسته سنکا بود ، که منطق پیشینیان خود را زیر سال برد و بحث های زیادی را در میان منتقدان ارسطو در قرن ۱۶ و ۱۷ ایجاد کرد. سنکا فکر می کرد که دنباله دارها ماندگارتر از آن هستند که با تابش کوتاه در آسمان مشاهده می شوند و شواهدی قابل تأمل در مورد ماهیت آسمانی ستاره های دنباله دار ارائه داد.

تفسیرهای نجومی از دنباله دارها از قرن پانزدهم میلادی توسعه یافت. در قرن شانزدهم ، تایکو براهه و مایکل میستلین نشان دادند که ستاره های دنباله دار باید در خارج از جو زمین با اندازه گیری اختلاف منظر اندازه گیری شود این بدان معناست که دنباله دار باید حداقل چهار برابر بیشتر از زمین تا ماه فاصله داشته باشد.

بر اساس مشاهدات در سال ۱۶۶۴ ، جیووانی بورلی طول و عرض جغرافیایی ستاره های دنباله داری را که مشاهده کرده بود، ثبت کرد و پیشنهاد کرد که مدارهای دنباله دار ممکن است سهموی باشند. گالیله یکی از مشهورترین اخترشناسان تا به امروز نظریه های تایکو براهه در مورد اختلاف منظر دنباله دارها را رد کرد و ادعا کرد که ممکن است این یک توهم نوری صرف باشد.

همچنین در اوایل دوره مدرن مطالعه دنباله دارها ، اهمیت طالع بینی آنها در رشته های پزشکی اتفاق افتاد. بسیاری از درمانگران این زمان ، پزشکی و نجوم را رشته ای مرتبط می دانستند و دانش خود را در مورد ستاره های دنباله دار و سایر علائم نجومی برای تشخیص و معالجه بیماران به کار می گرفتند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه شناخت ستاره های دنباله دار

کشف ستاره‌های دنباله دار

سیستم نامگذاری ستاره های دنباله دار

ستاره های دنباله دار از کجا می آیند؟

فرق ستاره دنبال با سیارک چیست؟

ارتباط ستاره دنباله دار با بارش های شهابی

ستاره های دنباله دار و تأثیر آنها بر حیات

عنوان : پاورپوینت ستاره دنباله دار چیست

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت ستاره دنباله دار چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید