پاورپوینت زندگینامه سیدمجتبی نواب صفوی

پاورپوینت زندگینامه سیدمجتبی نواب صفوی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 144 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 اکتبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت زندگینامه سیدمجتبی نواب صفوی

پاورپوینت زندگینامه سیدمجتبی نواب صفوی شامل 45 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

سیدمجتبی نواب صفوی (۱۳۰۳-۱۳۳۴ ش)، از روحانیان مبارز قبل از انقلاب اسلامی ایران، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدائیان اسلام و از پیشتازان مبارزه مسلحانه علیه حکومت پهلوی بود. نواب تحصیلات در علوم حوزوی و علوم جدید را نزد اساتیدی همچون علامه امینی، آیت‌الله سیدحسین طباطبایی قمی و … در قم و نجف گذراند.

فدائیان اسلام را با هدف اجرای احکام اسلام، تشکیل حکومت اسلامی، جهانی‌سازی اسلام، مبارزه با نظام سلطنت و مخالفت با اساس رژیم پهلوی تاسیس کرد. وی معتقد بود اصلاح را در دو سطح بالای جامعه یعنی حکومت و مردم باید انجام داد و آگاه ساختن مردم نسبت به مسائل اسلامی اولین گام در این راه است. وی با اعتقادات ضد شیعی احمد کسروی مبارزه کرد و در نهایت حکم ارتداد را در مورد وی اجرا کرد.

از فعالیت‌های مهم ضداستبدادی و ضداستعماری نواب می‌توان از همدردی با مردم فلسطین طی اشغال اراضی و تشکیل دولت اسرائیل، شرکت در کنگره بین‌المللی فلسطین در اردن و سخنرانی وی مبنی بر اسلامی خواندن مساله فلسطین نه عربی بودن آن، ملاقات با شاه حسین و دعوت وی به اجرای اسلام، رفتن به مصر به دعوت اخوان‌ المسلمین، سفر به چند کشور عربی لبنان، سوریه، عراق، تلاش برای ایجاد وحدت اسلامی و … نام برد.

نواب صفوی سرانجام در سن ۳۱ سالگی در پی ترور حسین علاء، توسط رژیم پهلوی به اعدام محکوم شد و پس از دو ماه شکنجه در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۴ش به شهادت رسید.

۱ – معرفی اجمالی

سیدمجتبی میرلوحی که بعداً نام خانوادگی مادرش نواب صفوی را برگزید، در ۱۳۰۳ش در خانی‌آباد تهران زاده شد. پدرش سیدجواد، روحانی و مادرش علویه‌ای بود.

سیدجواد که تحت فشار رژیم رضاشاهی لباس روحانیت را ترک کرده بود، جهت دادرسی مظلومان وکالت دادگستری را برگزید، تا اینکه در یک مشاجره با داور، وزیر وقت عدلیه، به مدت سه سال روانه زندان شد و در حدود ۱۳۱۴ یا ۱۳۱۵ش درگذشت.

خانواده سیدمجتبی در مدت زندان و پس از وفات پدر، توسط دایی وی سیدمحمود نواب صفوی اداره می‌شد.

نواب پس از گذراندن تحصیلات در علوم حوزوی و علوم جدید، ازدواج با نیره سادات نواب احتشام دختر یکی از رهبران قیام مشهد در برابر بی‌حجابی در ۱۳۲۶ش که حاصل آن سه دختر به نام‌های فاطمه، زهرا و صدیقه، که بعد از شهادت نواب به دنیا آمد بود.

نواب صفوی بعد از ایفای نقش اساسی در صحنه سیاسی کشور و جهان اسلام، سرانجام در سن ۳۱ سالگی در پی ترور علاء، توسط رژیم پهلوی به اعدام محکوم گشته، پس از دو ماه شکنجه در نیمه‌شب دوازدهم دی‌ ماه ۱۳۳۴ش به شهادت رسید، پیکر وی ابتدا در مسگرآباد تهران دفن گردیده، سپس به وادی‌السلام قم انتقال یافت.

۲ – پدر نواب و رژیم رضاخان

رضاخان که از طرف دولت استعمارگر انگلیس به سلطنت رسیده بود از مخالفان سرسخت اسلام و روحانیت ود. از نخستین کارهای او منع به‌کارگیری تاریخ هجری قمری است. تاریخ هجری شمسی جایگزین تاریخ قمری می‌شود و او نام این تهاجم وسیع بر ضد فرهنگ اسلامی را طرد یک سنت عربی تحمیل شده می‌نامد. بعد از تغییر تاریخ، بر سر گذاشتن کلاه پهلوی شبیه کلاه سربازی، برای همه اجباری می‌گردد. چیزی نمی‌گذرد که او مدارس را مختلط اعلام می‌کند و دختر و پسر را در کنار هم قرار می‌دهد. پسرها باید هنگام مدرسه رفتن، شلوار کوتاه بپا کنند و دخترها باید حجاب اسلامی را به کناری نهند.

همزمان با اسلام‌زدایی رضا خان، آیت‌الله حائری ( قدس‌سره)، برخی از روحانیان شهرستان‌ها و شاگردان درس خود را فرمود تا با استخدام در وزارت دادگستری، مقام قضاوت را در دست روحانیت نگاه دارند، که پدر نواب صفوی یکی از آنهاست و شاید به اشاره آیت‌الله حائری به این مهم اقدام کرده باشد.

در این‌حال روحانیان بیدارگر با تهاجم فرهنگی استعمار و اسلام‌زدایی رضا‌خان به مبارزه برمی‌خیزند و بر ضد وی قیام‌های اصلاحی مختلفی را برپا می‌دارند. در چنین زمانی است که آقا سیدجواد میر لوحی، پدر سیدمجتبی مجبور می‌گردد از پوشیدن لباس روحانیت صرف‌نظر کند. رضا‌خان دستور داده است تا مردم همه از لباس یک شکل استفاده کنند در این زمان آقا سیدجواد از فرصت استفاده نموده، برای احقاق حقوق مظلومان، در دادگستری وکیل دعاوی می‌شود.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

۱ – معرفی اجمالی

۲ – پدر نواب و رژیم رضاخان

۳ – تحصیلات

۴ – ویژگی‌ها

۵ – فعالیت‌های مذهبی و سیاسی

۶ – هجرت به نجف

۷ – ترور کسروی

۸ – تشکیل فدائیان اسلام

۹ – هم‌پیمانی با آیت‌الله کاشانی

۱۰ – تالیف کتاب منشور حکومت اسلامی

۱۱ – فعالیت‌های جمعیت فدائیان اسلام

۱۲ – حمایت از فلسطین

۱۳ – سفر به مصر

۱۴ – آموزش و مبارزه

۱۵ – پیشنهادات جذاب برای نواب

۱۶ – مخالفت با پیمان سنتو

۱۷ – ویژگی‌های جمعیت فدائیان اسلام

۱۸ – ارتباط با علما

۱۹ – شهادت

 

عنوان : پاورپوینت زندگینامه سیدمجتبی نواب صفوی

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 45

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت زندگینامه سیدمجتبی نواب صفوی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید