پاورپوینت رنگین کمان چیست

پاورپوینت رنگین کمان چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 132 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 15 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت رنگین کمان چیست

پاورپوینت رنگین کمان چیست شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

وقتی نور خورشید از قطرات باران عبور می کند، شکسته شده و قطرات باران مانند منشور نور سفید را به رنگ های مختلف تجزیه می کند و باعث به وجود آمدن پدیده ای زیبا و خارق العاده به نام رنگین کمان می شوند. این پدیده، هنگام بارش باران یا بعد از تمام شدن آن، در آسمان مشاهده می شود. رنگین کمانها در کتاب علوم پایه هشتم توضیح داده شده است. در این مبحث به این موضوع خواهیم پرداخت.

رنگین کمان چیست؟

قطرات باران مانند یک منشور عمل می کنند، طوری که وقتی نور خورشید که نور سفید است و از رنگ های مختلف تشکیل شده، به آن ها می تابد، نور را تجزیه و بازتاب می کنند. هفت رنگ معروف رنگین کمان، رنگ های نیلی، بنفش، آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز هستند. در واقع رنگین کمان شامل طیفی پیوسته از رنگ ها است.

چرا میزان انحراف رنگ ها در رنگین کمان متفاوت است؟

در رنگین کمان، میزان انحراف و شکستگی رنگ های مختلف با یکدیگر متفاوت است. زیرا میزان انحراف، به طول موج های این رنگ ها بستگی دارد، به طوری که هر چه طول موج کمتر باشد، میزان انحراف بیشتر و هر چه طول موج بیشتر باشد میزان انحراف کمتر خواهد بود. بیشترین میزان انحراف متعلق به نور بنفش با کمترین طول موج و کم ترین میزان، متعلق به نور قرمز رنگ با بیشترین طول موج است.

نکته :

نکته ی دیگر این است که مثلا اگر ناظر، نور آبی خارج شده از یک قطره را ببیند، به دلیل این که نور قرمز خارج شده از آن در مسیری متفاوت از نور آبی حرکت می کند، وی قادر به دیدن نور قرمز تابیده شده از آن قطره نخواهد بود و نور قرمزی که می بیند از قطره ای دیگر بازتاب شده و در کمان، بالای نور آبی قرار می گیرد.

طیف رنگ ها

رنگ های رنگین کمان شامل طیفی پیوسته از رنگ ها هستند و چشم انسان با رنگ دانه های نوری، این رنگ ها را تفکیک کرده و گیرنده های نوری مغز پاسخ ایجاد می کنند. از آنجایی که در انسان ها قله ی پاسخ این گیرنده ها با هم متفاوت است، آن ها رنگ ها را کمی متفاوت تر از یکدیگر می بینند. افراد کور رنگ  می توانند تعداد کمی از رنگ ها را مشاهده کنند. ولی هر انسان عادی در هر کجا که باشد احتمالا ۷ رنگ قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش را در رنگین کمان خواهد دید.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

رنگین کمان چیست

چرا میزان انحراف رنگ ها در رنگین کمان متفاوت است

طیف رنگ ها

زمان تشکیل رنگین کمان ها

علت کمانی شدن رنگین کمانها

روشی جالب و عملی برای درست کردن رنگین کمان

تکین کمان

عنوان : پاورپوینت رنگین کمان چیست

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت رنگین کمان چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید