پاورپوینت دب اصغر چیست

پاورپوینت دب اصغر چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 202 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با دب اصغر

پاورپوینت آشنایی با دب اصغر شامل 19 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

صورت فلکی در نیمکره شمالی به شکل ملاقه ی کوچک شبیه دب اکبر ولی کوچکتر از آن را دب اصغر یا خرس کوچک می گویند. به این صورت فلکی که یکی از ۸۸ صورت فلکی تا به امروز است، هفت اورنگ کهین هم می گویند.. برای شناخت این صورت فلکی و ستاره های آن با این مبحث  با ما همراه باشید.

 صورت فلکی چیست؟

در نگاه اول به آسمان، آن را به صورت فضایی از ستارگان پراکنده و درهم می بینیم. اما با نگاه دقیق تر به این ستاره های درخشان که از ۴۵۰۰ سال قبل شروع شد، شکل های زیادی را می توان تجسم کرد. مردم شرق مدیترانه از همان زمان به این شکل های خیالی که تجسم می شد نام های مختلفی از خدایان، قهرمانان، الهه ها و… را می دادند. به این اجسام متصور شده نام صورت فلکی داده شده که تا به امروز ۸۸ صورت فلکی شناخته شده است. در واقع تمام آسمان پوشیده از این صورت های فلکی با شکل های مختلف می باشد.

دب اصغر (خرس کوچک) چیست؟

خرس کوچک صورت فلکی است که شکل ملاقه کوچک را دارد و در آسمان طوری متجسم می شود که گویی مواد درون خود را به درون ملاقه بزرگتر یعنی دب اکبر (خرس بزرگ) می ریزد. دو صورت فلکی خرس بزرگ و اژدها در قسمت جنوبی این صورت فلکی قرار دارد. تا ۶۰۰ سال قبل یعنی تا زمانی که طالس ستاره شناس یونانی دب اصغر را صورت فلکی بنامد، خرس کوچک جزء صورت های فلکی به حساب نمی آمد. این صورت فلکی هفت ستاره اصلی دارد که پرنورترین آن ستاره قطبی می باشد. صورت فلکی خرس کوچک ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال نوری از کهکشان مارپیچی به نام NGC 3359 فاصله دارد همچنین فاصله کهکشان NGC 3359 تا زمین ۵۰ سال نوری می باشد.

توجه :

به خرس کوچک بنات النعش صغری نیز می گویند که علت نام گذاری به این اسم، تجسم این صورت فلکی به شکل جنازه ای (تابوت مستطیل که دارای چهار ستاره است) است که سه دختر (سه ستاره دسته ملاقه) در مقابل این تابوت در حرکتند. باز از نام های دیگر آن می توان به سریر فلک، خرس خرد، خرس کهتر، هفت برادران خرد و… اشاره کرد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

صورت فلکی چیست؟

دب اصغر (خرس کوچک) چیست؟

جهت یابی با خرس کوچک و بزرگ

ستاره های دب اصغر

ستاره قطبی

در افسانه ها

رسیدن به نحوه تشکیل جهان با دب اصغر

عنوان : پاورپوینت آشنایی با دب اصغر

تعداد صفحات : 19

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت دب اصغر چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید