پاورپوینت تلسکوپ جیمز وب چیست

پاورپوینت تلسکوپ جیمز وب چیست

دسته بندی:

قیمت: 40000 تومان

تعداد نمایش: 135 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تلسکوپ جیمز وب چیست

پاورپوینت تلسکوپ جیمز وب چیست شامل 42 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

تلسکوپ جیمز وب (James Webb Space Telescope)، نوعی تلسکوپ فضایی است که برای تصویربرداری فروسرخ از کیهان طراحی شده است. ابرهای متراکم کیهانی راه نور مرئی را سد می‌کنند. درنتیجه، تلسکوپ‌هایی که با نور مرئی تصویر می‌گیرند، نمی‌توانند از اجرام آسمانی پنهان در پس ابرهای متراکم تصویر بگیرند. اما نور فروسرخ می‌تواند از میان ابرهای متراکم کیهانی بگذرد. پس تلسکوپ فضای جیمز وب می‌تواند بعضی از اجرامی را که تاکنون از دید سایر تلسکوپ‌های فضایی (از جمله هابل) پنهان مانده بودند، به ما نشان دهد. نخستین کهکشان‌های عالم، سیاره‌های درحال تولد و کوتوله‌های قهوه‌ای تنها بعضی از اجرامی هستند که نور فروسرخ منتشر می‌کنند و به‌همین سبب تلسکوپ جیمز وب می‌تواند از آن‌ها عکس بگیرد. این مبحث توضیح می‌دهد که تلسکوپ فضایی جیمز وب چیست و کجاست، از چه چیزهایی عکس می‌گیرد، چگونه کار می‌کند.

اندازه، ساختار و اجزای تلسکوپ فضایی جیمز وب

«جیمز وب» بزرگترین تلسکوپ فضایی است که تاکنون به فضا پرتاب شده است. مهندسان هنگام طراحی تلسکوپ‌های فروسرخ با دو چالش مهم روبه‌رو هستند:

  • تلسکوپ فروسرخ باید آینه بزرگی داشته باشد تا بتواند برای ثبت تصاویر واضح، نور کافی جذب کند
  • تلسکوپ فروسرخ باید همواره سرد باشد تا پرتوهای فروسرخ ناخواسته را از خود دور نگه دارد. در غیراین‌صورت پرتوهای فروسرخی که تلسکوپ از شیء آسمانی جذب می‌کند با پرتوهای فروسرخ مزاحم تداخل می‌یابد و تصاویر تلسکوپ مخدوش می‌شود.

دانشمندان در طراحی تلسکوپ فضایی جیمز وب بر این‌دو چالش چیره شدند. آن‌ها سپر خورشیدی بزرگی طراحی کردند که هم‌اندازه زمین تنیس است و تلسکوپ جیمز وب ‌را از گرما و نورهای پراکنده خورشید محافظت می‌کند. آینه تلسکوپ جیمز وب از ۱۸ قطعه تشکیل شده است که عریض‌ترین بخش آن ۶.۵ متر است. این آینه بزرگ به‌اندازه کافی نور فروسرخ جذب می‌کند.

پرتاب چنین تلسکوپ بزرگی، خود چالش دیگری بود. مهندسان برای حل این مشکل، از هنر ژاپنی تا زدن کاغذ یا اصطلاحا اوریگامی، بهره گرفتند. آن‌ها سپر فضایی و آینه‌های تلسکوپ جیمز وب را تاشو طراحی کردند تا هنگام پرتاب جای کمتری اشغال کند. بدین ترتیب، تلسکوپ پس از پرتاب و بعد از جدا شدن از موشک حامل، سپر خورشیدی و آینه‌های خود را در فضا باز می‌کند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

اندازه، ساختار و اجزای تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب چه ماموریتی دارد و چه چیزهایی را رصد می‌کند؟

جعبه ابزارهای تلسکوپ جیمز وب چیست و کجاست

طرز کار: تلسکوپ جیمز وب چگونه کار می‌کند؟

اندازه تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب چگونه خنک می‌ماند؟

مدار گردش: تلسکوپ جیمز وب کجاست

خلاصه ویژگی‌ها

عنوان : پاورپوینت تلسکوپ جیمز وب چیست

تعداد صفحات : 42

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تلسکوپ جیمز وب چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید