پاورپوینت تحلیل معماری مسجد جامع اشترجان

پاورپوینت تحلیل معماری مسجد جامع اشترجان

دسته بندی:

قیمت: 33500 تومان

تعداد نمایش: 157 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 نوامبر 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تحلیل معماری مسجد جامع اشترجان

این فایل شامل تحلیل معماری مسجد جامع اشترجان در قالب پاورپوینت و دارای 22 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است. این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن  و در پایان پیش نمایشی از اسلایدها قرار داده شده است.

پاورپوینت تحلیل معماری مسجد جامع اشترجان

22 اسلاید قابل ویرایش شامل:

تاریخچه مسجد جامع اشترجان

معرفی پروژه

معرفی بانی مسجد جامع اشترجان

پلان

و..

مختصری از متن:

مسجد جامع اشترجان  بر اساس کتیبه های تاریخی که در آن یافت شده به دستور خواجه فخرالدین محمد بن محمود بن علی اشترجانی در سال 715 احداث شده است و جز شاهکارهای معماری دوره ایلخانی محسوب می شود.

این مسجد در اواخر حکومت محمد خدا بنده ساخته شد و اطلاعات درج شده بر روی کتیبه ها نشان می دهد که بانی آن خواجه محمد اشترجانی است که از او به عنوان «الصاحب الاعظم ملک الوزرا فی العالم» نام برده اند. خواجه محمد یکی از مستوفیان صاحب نام امیران ایلخانی بوده است که موفق شده مدتی حاکم لنجان شود. هرچند که او جز وزرای حکومت نبود اما در تمامی کتیبه ها با چنین صفت هایی از او یاد کرده اند و این موضوع نشان می دهد که در زمان ایلخانی لفظ وزرا فقط برای وزیران استفاده نمی شده بلکه برای سایر دولت مردان نیز به کار می رفته است.

این مسجد در طی دوران های حکومتی مختلف چندین مرتبه مورد مرمت و باز سازی قرار گرفته است و هر بار تغییراتی در آن ایجاد شده و بخش هایی به آن افزوده گردیده است. به طوری که در سال 1333 شمسی که مسجد مجددا تعمیر شد کتیبه ای آجری در آن کشف کردند که قدمت آن به زمان سلجوقیان باز می گردد. ویژگی های منحصر به فرد این مسجد موجب شد که نام آن در سال 1315 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردد.

مسجد جامع اشترجان که یکی از ارزشمند ترین مساجد تاریخی ایران محسوب می شود در 38 کیلومتری جنوب غربی اصفهان در روستای اشترجان از توابع فلاورجان در منطقه لنجان واقع شده است. بنای مسجد اشترجان در وسعتی حدود هزار و 500 متر مربع  به ابعاد 30×50 متر  ساخته شده و مشتمل بر دو سردر شمالی و شرقی، شبستان های ستوندار ، صحن و رواق های  اطراف آن ، ایوان جنوبی و گنبد خانه است.

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری مسجد جامع اشترجان

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 22

پیش نمایش اسلایدها

پاورپوینت تحلیل معماری مسجد جامع اشترجان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید