پاورپوینت تحلیل معماری برج گالاتا استانبول

پاورپوینت تحلیل معماری برج گالاتا استانبول

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 118 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 22 نوامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تحلیل معماری برج گالاتا استانبول

پاورپوینت تحلیل معماری برج گالاتا استانبولppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

معرفی برج گالاتا استانبول

همان طور که گفته شد برج سنگی گالاتا در قسمت شاخ طلایی استانبول قرار گرفته است و البته شاید خوب باشد بدانید که شاخ طلایی همان ورودی بخش اروپایی استانبول است ، در واقع به بیان بهتر می توان گفت شهر استانبول که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده در قسمت اروپایی بار دیگر به دو بخش تقسیم می شود که ورودی این دو بخش اروپایی را شاخ طلایی می گویند و برج گالاتا نیز درست در همین قسمت قرار گرفته است و همچنین نا گفته نماند که این برج زیبا نیز به دلیل قرار گیری در قسمت شمالی تنگه بسفر به عنوان نماد این جاذبه زیبا شناخته شده است و با ورود به این تنگه به راحتی می توان آن را دید و کلی از تماشای این دو جاذبه در کنار یکدیگر لذت برد .

با ورود به این برج قدیمی و باستانی به دل تاریخ سفر کنید و از گذر زمان لذت ببرید چرا که این برج با ساختار و معماری زیبایش می تواند هر فردی را به حیرت و تعجب وا دارد که البته این امر به دلیل معماری گالاتا می باشد زیرا به سبب همین معماری است که دقیقا شبیه برج های اروپایی شده و در دل شهر استانبول خود نمایی می کند و البته شما گردشگران عزیز می توانید هم از زیبایی خیره کننده و هم قایق سواری در تنگه بسفر لذت ببرید و هم به تماشایی این برج مخروطی شکل بی نظیر بنشینید و البته شاید جالب باشد که بدانید برج گالاتا در قرن 14 میلادی با 9 طبقه خود بلند ترین ساختمان در شهر استانبول بوده است و از ارتفاعای در حدود 66.90 و از وزنی بالغ بر ده تن برخوردار می باشد .

تاریخچه برج گالاتا استانبول

در هفتصد سال پیش و شاید هم بیشتر یعنی درست در دوران امپراطوری روم شرقی برجی به نام مسیح که بعدا مردم محلی آن را گالاتا نامیدند ساخته شد اما در سال 1461 میلادی به دستور فرمانروا وقت برجی دیگر در کنار این برج ساخته شد و بعد از گذشت مدتی نیز فردی به نام تقی الدین که یک منجم معروف و مشهور بود از این برج به عنوان رصد خانه استفاده کرد اما باز هم این رصد خانه دوامی نداشت و درست در سال ۱۵۷۹ میلادی این رصد خانه تعطیل شد و البته جالب است بدانید که این برج در ابتدا تنها به عنوان یک بنا بلند و مرتفع برای نگهبانی مورد استفاده قرار می گرفت تا نگهبانان هم بر مناطق شهری تسلط داشته باشند و هم به عبور و مرور کشتی ها.

اما در سال های بعد به زندان تبدیل شد و از این رو نیز چندین بار این بنا به خصوص بخش بالایی آن مورد مرمت قرار گرفت و البته نا گفته نماند که این تنها مرمت و بازسازی این برج زیبا و مرتفع نبوده است بلکه در بین قرن های 18 و 19 میلادی برج گالاتا چندین بار طعمه آتش شد و در این آتش سوزی سقف و قسمتی از بنا نیز آسیب دید تا این که در چندین سال بعد سقفی مخروطی و شبیه نوک مداد برای آن ساختند تا از آسیب و تخریب به دور باشد .

معماری برج گالاتا استانبول

همان طور که اشاره کردیم در طول تاریخ صدمه های زیادی به برج گالاتا وارد شده و شدیدترین آن ها در سال ۱۵۰۹ اتقاق افتاده است. در این زمان مرمت و بازسازی برج گالاتا را معماری به نام هایرتدین (Hayrettin) به عهده گرفته بود. هایرتدین از معماران مشهور قرن شانزدهم در ترکیه بود. این معمار به زیباترین شکل ممکن کارش را انجام داد. گفته می شود تا قبل از ویران شدن برج گالاتا از آن به عنوان زندان استفاده می کردند که پس از ویرانی دیگر چنین کاربردی نداشت. پس از آتش سوزی سال ۱۷۹۴ میلادی، در مرمت و بازسازی برج گالاتا یک اتاق چوبی کوچک به معماری آن اضافه گردید.

این برج پس از پشت سر گذاشتن حوادثی چون زلزله، توفان و آتش سوزی، آخرین بار در سال ۱۹۶۰ مورد بازسازی قرار گرفت و به جاذبه توریستی و رستوران تغییر کاربری داد. پس از پشت سر گذاشتن کوچه پس کوچه های خیابان استقلال به برج گالاتا می رسید و توسط چند پله سنگی بالا می روید. پس از عبور از در چوبی وارد لابی برج گالاتا می شوید. برای بالا رفتن از برج می توانید از پله های مارپیچ و یا آسانسور استفاده کنید.

آسانسور تا طبقه هفتم می رود و دو طبقه انتهایی را برای رفتن به بالاترین بخش برج باید از طریق پله ها طی کنید. یکی از دلایل رفتن گردشگران به بالای برج گالاتا تماشای دریای مرمره، تنگه بسفر، خانه های رنگارنگ، ایاصوفیه، مسجد آبی و گنبد و گلدسته های مساجد است. بنابراین، در بازدید از برج گالاتا از جمله وسایل ضرروری که باید همراه داشته باشید، دوربین عکاسی است. این قسمت از برج به روی رستوران برج گالاتا واقع شده و از آن می توانید پل گالاتا را نیز تماشا کنید. گوش سپردن به صدای مرغان دریایی از این ارتفاع بسیار زیبا است. معماری رستوران گالاتا نیز کاملا به سبک ترکی است و دکوراسیون آن به سبک محلی طراحی شده است.

فهرست

معرفی برج گالاتا استانبول

تاریخچه برج گالاتا استانبول

معماری برج گالاتا استانبول

محوطه اصلی و ورودی برج گالاتا

محوطه اصلی و ورودی برج گالاتا

سکوی برج گالاتا

بلند ترین سازه استانبول

برج گالاتا در خیابان استقلال استانبول

برج گالاتا قدیمی

برج گالاتا در دوره جدید

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری برج گالاتا استانبول

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلاید های پاورپوینت

پاورپوینت تحلیل معماری برج گالاتا استانبول

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید