پاورپوینت تحلیل طراحی مقبره خیـام

پاورپوینت تحلیل طراحی مقبره خیـام

دسته بندی:

قیمت: 30500 تومان

تعداد نمایش: 383 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تحلیل طراحی مقبره خیـام

این فایل شامل تحلیل طراحی مقبره خیـام دارای 34 اسلاید قابل ویرایش می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد واین پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

پاورپوینت تحلیل طراحی مقبره خیـام ، 34 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

موقعیت
قدمت
معمار مقبره خیـام
معرفی پروژه
معرفی خیام شیرازی
موقعیت
تاریخچه مقبره خیـام
طرح مقبره برگرفته از زندگی
مشخصات بنا
تزئینات بکار رفته در آرامگاه خیام
ویژگی طراحی
جانمایی مقبره خیام
معماری مقبره خیـام
تزیینات بنای آرامگاه خیام نیشاپوری
آبنماهای اطراف مقبره خیـام
تزئینات و کاشی کاری مقبره خیـام
موزه تخصصی
کتابخانه خیام
سایت پلان
و…

 

مختصری از متن:

خیام در واقع سه شخصیت دارد، ریاضی‌دان، منجم و شاعر که باید هر سه شخصیت در بنا نشان داده می‌شد. دور تادور برج در کنار چشمه‌سارها، یک دایره وسیع به مرکز خود برج ساخته شد. همه از سنگ گرانیت با اجزا مثلثی شکل و تورفتگی‌ها و برون آمدگی‌هایی که تا اندازه‌ای شکل خیمه را تداعی می‌کنند  و این اشاره به نام خیام است. چون پدرش خیمه‌دوز بود و نام او به همین مناسبت انتخاب شد.
دایره کف به ۱۰ قسمت تقسیم شده است به‌طوری که برج یادبود بر ۱۰ پایه مستقر باشد. عدد ۱۰ اولین عدد دو رقمی ریاضی است و پایه اصلی بسیاری از اعداد است. از هر یک از پایه‌ها دو تیغه مورب به طرف بالا حرکت می‌کند به ترتیبی که با تقاطع این تیغه‌ها حجم کلی برج در فضا ساخته می‌شود و چون تیغه‌ها مورب‌اند خطوط افقی آن‌ها باید ناظر به محور عمودی برج باشد.
اضلاع بنا به‌صورت اشکال هندسی منظم تورفتگی پیدا می‌کنند و بعد به‌صورت تقریبا مخروطی شکل به هم رسیده شبه گنبدی را در بالا به وجود می‌آورند که قسمت عمده آن مشبک و تو خالی است و از لابلای آن‌ها آسمان آبی نیشابور پیدا است.
درآخر یک ستاره پنج پر آن‌ها را کامل می‌کند که یادآور ستاره‌ای است که نماد شخصیت علمی و ستاره شناسی خیام تلقی می‌شود. تیغه‌ها به‌صورت مارپیچ شکل به طرف بالا حرکت می‌کنند تا با هم تلاقی کنند و از طرف دیگر سر در بیاورند که خود یک شکل پیچیده ریاضی و هندسی‌ است. این شکل و عدد ۱۰ هر دو سمبل دانش ریاضی خیام است.

 

 

عنوان  : پاورپوینت تحلیل طراحی مقبره خیـام

فرمت : ppt

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

تحلیل طراحی مقبره خیـام

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید