پاورپوینت تحلیل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی

پاورپوینت تحلیل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی

دسته بندی:

قیمت: 32500 تومان

تعداد نمایش: 223 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تحلیل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی

این فایل شامل تحلیل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی دارای 48 اسلاید قابل ویرایش می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد واین پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد.از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

پاورپوینت تحلیل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی ، 48 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مساحت
تاریخ تاسیس
گروه طراحی
معرفی پروژه ساختمان مرکزی میراث فرهنگی
سبک مجموعه
مصالح  ساختمان مرکزی میراث فرهنگی
جانمایی فضاها
ورودی
تحلیل پلان ساختمان مرکزی میراث فرهنگی
بررسی نما
تزیینات
پلان طبقات ساختمان مرکزی میراث فرهنگی
مقطع
و…

 

مختصری از متن:

ساختمان میراث فرهنگی تهران از بناهای معاصری است که با هدف حفظ و ارتقای میراث فرهنگی کشور طراحی و اجرا گردید. این بنا متعلق به دوره پهلوی دوم بوده و در اسفند سال 1383 در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت. ساختمان مرکزی میراث فرهنگی را، که در خیابان آزادی تهران واقع شده است، حسین امانت، معمار ایرانی، طراحی نموده و اجرای آن در سال 1363 تکمیل گردید.

این مجموعه در گوشه ی شمال شرقی بستر طرح استقرار یافته، و بافی زمین به پارکینگ اختصاص داده شده است. ورودی اصلی ساختمان به شکل حیاطی که نسبت به خیابان شمالی به اندازه یک طبقه پایین نشسته طراحی شده است و دسترسی دیگری نیز از همین جبهه به ساختمان وجود دارد که به سردر هال زری بافی معروف است.

ساختار هندسی پلان ، استفاده از  مفاهیم و عناصر معماری گذشته مانند حیاط مرکزی ، هشتی، آجری تزیینات آجری، سقفهای گنبدی ، راسته های بازار، نورگیرهای سقفی،مقیاس و تناسبات انسانی و مواردی نظیر آن بیانگر تاثیر جنبش های پست مدرن به ویژه گرایش هایی که به ارتباط با بوم و بستر و گذشته تمایل دارند می باشند.

در ترکیب احجام بنا از کوتاه و بلند شدن آنها برای ایجاد تنوع، و گاه حتی برای معنا بخشیدن به آنها استفاده شده است. نمونۀ موفق این شیوه در نمای شمالی بخش کارگاه ها دیده می شود. حرک تدریجی احجام از سردر کم ارتفاع مجاور خیابان تا سقف بلند و آشکار هال مرکزی، نگاه مخاطب را رفته رفته به سوی مقصد نهایی- یا همان سقف مدور چشمگیر- معطوف می گرداند.

 

عنوان  : پاورپوینت تحلیل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی

فرمت : ppt

تعداد صفحات : 48

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

تحلیل ساختمان مرکزی میراث فرهنگی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید