پاورپوینت تاریخچه و پیدایش کامپیوتر 

پاورپوینت تاریخچه و پیدایش کامپیوتر 

دسته بندی:

قیمت: 30900 تومان

تعداد نمایش: 173 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تاریخچه و پیدایش کامپیوتر

پاورپوینت تاریخچه و پیدایش کامپیوتر ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان کامپیوتر بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

کامپیوتر یکی از پدیده‌های فن‌آوری است که تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده‌است. کامپیوتر از کلمه Compute در زبان انگلیسی به معنای محاسب و شمارنده گرفته شده‌است. در 1937 اولین کامپیوتر دیجتالی الکترونیکی جهان به نام ABC ساخته شد. این ماشین گرچه قابل برنامه ریزی نبود اما برای حل معدلات خطی استفاده می‌شد.به دلیل ابتدایی بودن ABC خیلی زود کامپیوترهای دیگر جایگزین آن شدند.

 

تاریخچه کامپیوتر

نخستین ماشین محاسبه ماشین مکانیکی ساده ای بود که بلز پاسکال آن را ساخته بود و به وسیله چند اهرم و چرخ دنده، می توانست عملیات جمع و تفریق را انجام بدهد. پس از آن لایب نیتز با افزودن چند چرخ دنده به ماشین پاسکال ماشینی ساخت که میتوانست ضرب و تقسیم را هم انجام بدهد و آن را (ماشین حساب) نامید.

بعدها چارلز بابیج ماشینی برای محاسبه چند جمله ای ها ابداع کرد که آن را ماشین تفاضلی نامیدند و سپس به فکر ساخت وسیله ی محاسباتی کاملتری افتاد که می شد به آن (برنامه) داد این ماشین شباهت فراوانی به کامپیوترهای امروزی داشت و به همین دلیل نام بابیج به عنوان پدر کامپیوتر در تاریخ باقی مانده است.

 

انواع کامپیوتر (رایانه)

کامپیوتر ها به چهار دسته ابر کامپیوتر ها، کامپیوترهای بزرگ، کامپیوتر های کوچک، ریز کامپیوتر ها تقسیم می شوند. کامپیوتر ها از نظر نوع پردازش داه ها به سه نوع / کامپیوتر های آنالوگ، کامپیوتر های دیجیتال و کامپیوتر های ترکیبی تقسیم می شوند.

 

معماری‌ها

در رایانه‌های معاصر واحد محاسبه و منطق را به همراه واحد کنترل در یک مدار مجتمع که واحد پردازشی مرکزی (CPU) نامیده می‌شود، جمع نموده‌اند. عموماً، حافظه رایانه روی یک مدار مجتمع کوچک نزدیک CPU قرار گرفته. اکثریت قاطع بخش‌های رایانه تشکیل شده‌اند از سامانه‌های فرعی (به عنوان نمونه، منبع تغذیه رایانه) یا دستگاه‌های ورودی/خروجی.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه کامپیوتر

چارلز بابیچ کیست

دستگاهی به نام ASCC

انواع کامپیوتر (رایانه)

ابر کامپیوترها

تاریخچه صنعتی ابرکامپیوتر

اولین دستگاه‌های CDC

اجزای این دستگاه

کامپیوتر های بزرگ و کوچک (چند کاربر و تک کاربر)

تاریخچه مینی کامپیوترها

تاریخچه کامپیوتر در ایران

پیدایش کامپیوتر

توسعه کامپیوتر

بازنگری کامپیوتر

بلوغ و رشد کامپیوتر در ایران

پدر کامپیوتر

معماری‌ها

برنامه‌ها

روش‌های محاسبه در زمان باستان

 

 

عنوان: پاورپوینت تاریخچه و پیدایش کامپیوتر 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت تاریخچه و پیدایش کامپیوتر 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید