پاورپوینت بیزاری درمانی چیست

پاورپوینت بیزاری درمانی چیست

دسته بندی:

قیمت: 33000 تومان

تعداد نمایش: 194 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 مارس 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بیزاری درمانی چیست

پاورپوینت بیزاری درمانی چیست شامل 22 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

بیزاری درمانی درواقع نوعی شرطی سازی است که در آن با ایجاد ارتباط میان انجام یک رفتار و یک نتیجه ناخوشایند، به فرد برای ترک آن رفتار کمک می‌کند.

برای مدت های طولانی این روش برای ترک سو/ئ مصرف مواد و خصوصا الکل مورد استفاده قرار گرفته است.

انتقادات زیادی بر این روش وارد شده و امروزه استفاده از این روش درمانی کمرنگ تر از گذشته است.

بیزاری درمانی، که از آن با عناوین «درمان بی‌مهابا» یا «شرایط معکوس» یاد می‌شود، روشی است که در آن با ایجاد ارتباط میان انجام یک رفتار یا تکرار یک عادت و یک نتیجه ناخوشایند، به فرد برای ترک آن رفتار کمک می‌کند.

بیزاری درمانی بیشتر برای درمان رفتارهای اعتیاد آوری مانند سوء مصرف الکل استفاده می‌شود. بیشتر تحقیقات روی فواید این روش در رابطه با مصرف مواد متمرکز شده است.

این نوع درمان هنوز بحث برانگیز است و تحقیقات نتایج متفاوتی داشته است. بیزاری درمانی غالبا  خط اول درمان نیست و سایر روشهای درمانی ارجح است.

مدت زمان پایداری تاثیر درمان نیز مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا بعد از درمان، احتمال عود بالاست.

 

روش بیزاری درمانی چیست؟

بیزاری درمانی بر خلاف نظریه شرطی سازی کلاسیک است. شرطی سازی کلاسیک زمانی است که شما ناخودآگاه یا به طور خودکار انجام یک رفتار را به دنبال یک محرک خاص یاد می‌گیرید. به عبارت دیگر، شما یاد می‌گیرید که بر اساس تعامل مکرر با یک محرک، به آن پاسخ دهید.

بیزاری درمانی از هم از شرطی سازی استفاده می‌کند، اما با ایجاد پاسخ منفی به یک محرک نامطلوب مانند نوشیدن الکل یا استفاده از دارو متمرکز است.

در بسیاری از مواقع، در افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد، بدن شرطی می‌شود که از این ماده لذت ببرد. به عنوان مثال، مزه خوبی دارد یا احساس خوبی به فرد می‌دهد. در بیزاری درمانی، ایده، تغییر این مسئله است.

نحوه اجرای دقیق بیزاری درمانی بستگی به رفتار یا عادت نامطلوب دارد. یکی از روشهای متداول برای جلوگیری از استفاده از الکل، بهره جستن از یکی از واکنش های شیمیایی است. هدف این است که تمایل فرد نسبت به الکل با تهوع ناشی از واکنش شیمیایی کاهش یابد.

در بیزاریِ شیمیایی، پزشک دارویی تجویز می‌کند که باعث ایجاد تهوع یا استفراغ در صورت مصرف الکل یا مشروبات الکلی در فرد می‌شود. سپس الکل را در دسترس فرد قرار می‌دهند تا فرد بعد از مصرف آن دچار تهوع و استفراغ شود. این کار تکرار می شود تا زمانی که فرد بین شروع مصرف مشروبات الکلی با ایجاد احساس بیماری ارتباط برقرار کند و بنابراین دیگر میلی به الکل نخواهد داشت

و …

فهرست مطالب

مقدمه

روش بیزاری درمانی چیست

تاریخچه بیزاری درمانی

آیا می توان در خانه از بیزاری درمانی استفاده کرد؟

بیزاری درمانی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

بیزاری درمانی چقدر مؤثر است؟

نقد و بررسی روش بیزاری درمانی

سایر گزینه های درمانی

کلام آخر

عنوان : بیزاری درمانی چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 22

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

بیزاری درمانی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

2 نظر

  1. بابت پاورپوینت بیزاری درمانی ۱۳۰۰۰ تومان با شماره پیگیری 59833824 در ساعت 21:28 رزو پنج‌شنبه واریز شد اما یه سایت برنگشت تا خرید تکمیل شود.

    ایمیل
    R.ss.sarang@gmail.com

    • با سلام
      شما دو مرتبه اقدام به خرید کردید و هر دو مرتبه پرداختتون رو تکمیل نکردید به همین دلیل امکان دانلود فایل رو نداشتید.
      ضمنا اگه مبلغی از حسابتون کسر شده باشه، به حسابتون برگشت داده میشه.
      موفق باشید

پاسخ دهید