پاورپوینت بررسی معماری شهرک مسکونی اکباتان

پاورپوینت بررسی معماری شهرک مسکونی اکباتان

دسته بندی:

قیمت: 33800 تومان

تعداد نمایش: 393 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 19 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی معماری شهرک مسکونی اکباتان

این فایل شامل بررسی معماری شهرک مسکونی اکباتان در قالب پاورپوینت و  دارای 83 اسلاید قابل ویرایش می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است.

 

پاورپوینت بررسی معماری شهرک مسکونی اکباتان ، 83اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مساحت
موقعیت
گروه طراحی
معرفی پروژه شهرک اکباتان
ویژگی ساختمان ها
محدودیت های سایت شهرک اکباتان
هدف طراحی شهرک اکباتان
فاز بندی شهرک
بررسی فاز1
بررسی فاز 2
بررسی فاز 3
بررسی ویژگی های فاز دو بر اساس شکل کلی بلوک ها
تحلیل یکی از بلوک های فاز دو در مقایسه با فاز یک
معماری شهرک اکباتان
مقایسه ساختمان های فاز 1 و 3 با فاز 2
فضاهای تجاری ، مراکز خرید شهرک اکباتان
فضاهای سبز و بازِ میان بلوک‌ها
سیستم طراحی مجموعه
سازه شهرک اکباتان
مصرف انرژی
پایداری و ایمنی در شهرک اکباتان

تیپ بندی کلیه پلان ها شهرک اکباتان

و….

 

مختصری از متن:

شهرک اکباتان یکی از بزرگ ترین شهرک‌های خاورمیانه است که در غرب و شمال غرب تهران و منطقه ۵ شهرداری تهران قرار گرفته‌است.عمر مفید این شهرک در حدود سیصد سال برآورد شده است.
این شهرک یکی از محلات تهران است که دارای شورایاری است.طرح ساخت این شهرک در ابتدا بسیار وسیع بود، و بطور نمونه شامل ساخت دریاچهٔ مصنوعی و بزرگ ترین مجموعه فرهنگی ایران و غیره می‌شده‌است.
این شهرک دارای 33 بلوکِ 5، 9، 12 و 15 طبقه و تعداد 15,593 واحد مسکونی است. مساحت کلّ زمین شهرک، 2.208,570 متر مربع، سطح کلّ زیربنای احداثی، 3,072,533 متر مربع و سطح زیربنای مسکونی این شهرک، 2,660,000 متر مربع می‌باشد. این شهرک دارای 65,000 متر مربع فضای تجاری، اداری و درمانی است.
18 باب فضای آموزشی به وسعت 60,514 متر مربع، 17 باب مهدکودک به وسعت 5,400 متر مربع، 4,588 متر مربع فضای مذهبی، 176,063 متر مربع پارکینگ سرپوشیده و انباری و تصفیه¬‌خانه با زیربنای کلّیِ 9,448 متر مربع می‌ باشد.
شهرک اکباتان از شمال به اتوبان تهران کرج و از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی محدود می‌شود. در چند سال اخیر تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری و اتوبان کرج در این محدوده راه‌اندازی شده است.
جمعیت این شهرک حدود 63,000 نفر محاسبه شده است اما لازم به ذکر است که در منابع مختلف، رقم‌¬های متفاوتی برای جمعیت روز و یا شب این شهرک اعلام شده است (100,000 یا 80,000 نفر).
اکباتان بزرگ‌ترین پروژه ساختمانی با سرمایه‌گذاری خارجی بود که برای اولین بار در ایران با هدف کنترل بافت جمعیتی تهران و انتقال سرریز جمعیتی ناشی از ورود شهر به دوران مدرنیته و اسکان گسترده کارمندان دولتی، ساخت آن آغاز شد.
به کارگیری نخستین مورد از تکنولوژی ساخت بتنی و از جمله تکنولوژی قالب‌های جهنده و فراهم آوردن زمینه انتقال تکنولوژی به شرکت‌های پیمانکاری ایرانی در زمینه ساخت و ساز و همچنین نخستین تجربه شهرسازی کامل در حاشیه تهران با اختصاص تمام فضاهای شهری از ویژگی‌های بارزی بود که در ساخت اکباتان دخیل بودند.

 

عنوان  : پاورپوینت بررسی معماری شهرک مسکونی اکباتان

فرمت : ppt

تعداد صفحات : 83

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت بررسی معماری شهرک مسکونی اکباتان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید