پاورپوینت بررسی سازه های برگرفته از طبیعت

پاورپوینت بررسی سازه های برگرفته از طبیعت

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 90 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی سازه های برگرفته از طبیعت 

پاورپوینت بررسی سازه های برگرفته از طبیعت ppt در 41 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

با تأمل در طبیعت می توان مشاهده کرد که طبیعت از الگوهای متنوع و سازه های متناسب با آن استفاده کردهاست. امروزه معماران برآنند تا با مطالعه طبیعت به رموز آن دست پیدا کنند و فرم ها و ساختار و روابط منطقی موجود در طبیعت را در کارهای خود جهت سازگاری بیشتر با طبیعت بکار گیرند. در این راستا معماری راهکارهای جدیدی پیش رو گرفته و به دستاوردهای نوینی رسیدهاست. یکی از مهمترین این دستاوردها، الگوبرداری از اصول سازهای طبیعت است. طراحی سازه ای باید با درک مفاهیم و اصول تأثیرگذار در شکل گیری سازه های طبیعی توأم شود.

 

انسان، طبیعت و معماری پایدار

توسعه پایدار ناشی از تعامل عوامل اجتماعی، فرهنگی، محیطی و عوامل اقتصادی بوده که طبق تعریف برونتلند، افزون بر برآورده ساختن نیازهای بشر امروز نیازهای آیندگان را فدا نکرده و به مخاطره نیندازد.

با استفاده از سازه های سبک کششی میزان مصالح به کار برده شده به حداقل رسیده که علاوه بر سبکی سامانه از نظر اقتصادی نسبت به سازه های سنتی در همان مقیاس مقرون به صرفه خواهد بود. یکی دیگر از موارد مهم برای دستیابی به توسعه پایدار مساله زیست محیطی و توجه به طبیعت می باشد که امروزه یکی از شاخه های مهم آن تحت عنوان علم بیونیک مطرح می شود.

 

طبیعت منبع بی پایان و متنوع سازه ها

به منظور هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر مصنوعات بشر از جمله سازه های کششی با طبیعت باید از ویژگی ها،قوانین حاکم، هندسه پنهان و روابط میان پدیده های طبیعی در آنها بهره جست و تا حدی آنها از نظر کارایی، ظاهر، زیبایی شناسی و ساختار سازه ها شبیه به پدیده ها گردد. سازه های کششی پیوندها و ارتباطات نزدیکی با طبیعت و پدیده ها از لحاظ ماهیت و ساختار دارند که می توان به الهام گرفتن از پدیده های طبیعی در تنظیم سازو کار آنها، استفاده از فرم های طبیعی و رفتار خالصانه سازه و مصالح آن یا تطابق کامل فرم و مواد با عملکرد اشاره نمود.

 

رویکرد معماری در ارتباط با طبیعت

تعامل معماری و طبیعت در جوامع انسانی مربوط به روزگاران گذشته است و پیشینه ای بس دراز دارد. زمانی که انسان در غارها مسکن گزید و یا از شاخ و برگ درختان، فضایی برای پناه خود ساخت میان معماری و طبیعت ارتباطی شکل گرفت که به تدریج توسعه یافت. آنچه در دنیای امروز شاهد هستیم تلاش بشریت در الگو گرفتن از طبیعت و زندگی موجودات زنده، در راستای خلق فضاهایی با مصرف بهینۀ انرژی و بدون آسیب به محیط زیست است. به طور کلی معماری در ارتباط با طبیعت سه رویکرد را دنبال می کند.

 

 

فهرست

مقدمه

انسان، طبیعت و معماری پایدار

علم بیونیک واسطه ای میان انسان و طبیعت

طبیعت منبع بی پایان و متنوع سازه ها

اهمیت سازه های سبک در ارتباط با طبیعت

جست‌وجو در ساختارهای زیستی برای طراحی مدرن

رویکرد معماری در ارتباط با طبیعت

تادائو آندو

سانتیاگو کالاتراوا

استادیوم ملی پکن

اتمیوم- بروکسل

پل پیچی- سنگاپور

ساگرادا فامیلیا- بارسلونا

دفتر مرکزی آلدار-ابوظبی

تایپه ۱۰۱- تایپه

خانه های مکعبی- روتردام

سازه خیابان ۳۰اُم سنت مری- لندن

شرح معماری بیونیک

سخن آخر

منابع

 

عنوان: پاورپوینت بررسی سازه های برگرفته از طبیعت 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بررسی سازه های برگرفته از طبیعت 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید