پاورپوینت بررسی اهمیت فضا در معماری

پاورپوینت بررسی اهمیت فضا در معماری

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 81 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی اهمیت فضا در معماری

پاورپوینت بررسی اهمیت فضا در معماری  ppt در 56 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

وابستگی انسان به فضا ، ریشه های عمیقی دارد . این دلبستگی از نیاز به درک روابط اجتماعی انسان ، جهت کسب مفهوم و فرمانروایی بر دنیای حوادث و رویدادها سرچشمه می گیرد . بشر بین خود و اشیاء رابطه ایجاد می کند . بدین معنی که وی خود را به طریق فیزیولوژی با اشیاء وفق داده و ایجاد سازگاری می کند . چون حرکات بشر در فضا انجام می شود ، لذا فضا بیان کننده وجه ویژه ای از ایجاد ارتباط میان انسان ها و میان انسان ها و محیط نبوده بلکه صورتی است جامع از هرگونه ایجاد ارتباط و دربرگیرنده آن . بنابراین می توان بر این نکته تاکید کرد که فضا فقط یک جنبه از ایجاد ارتباط کلی است .

 

مفهوم فضا

فضا، اصلی ترین عنصر معماری و مهمترین عامل در طراحی معماری است. ما در میان فضاهای بسته یا باز حرکت و فعالیت می کنیم. با یکدیگر و اشیای پیرامون خود رابطه برقرار می کنیم و زیبایی های زندگی، لطافت نسیم، گرمای خورشید، جوانه زدن درخت و لطافت بازی کودک را در آن تجربه می کنیم.به همین دلیل، فضای معماری، هم به لحاظ احساسی و هم از جنبه ی زیبایی با کیفیات فوق عجین می شود. فضا ذاتا شکل خاصی ندارد و با وجود عناصر مادی و رابطه ی متقابل آنها با ما و با یکدیگر، تعریف می شود و معنی پیدا می کند.عناصر هندسی مانند نقطه، خط، صفحه و حجم می توانند با هم ترکیب شوند و فضا را محدود و مشخص کنند. در مقیاس معماری، این عناصر اساسی، در قالب عناصر خطی مانند تیرها و ستونها و عناصر صفحه ای شکل مانند کف ها، دیوارها، بام ها و احجام معماری در شکل گیری فضای معماری با هم ترکیب می شوند.

 

معماری بر پایه فضا

تعاریف مختلفی که تاکنون از معماری ارائه شده‌است، اغلب به گونه‌ای بر اهمیت فضا در معماری تأکید می‌کنند، به‌طوری‌که وجه مشترک بسیاری از این تعاریف، در تعریف معماری به عنوان فن سازماندهی فضا است. به عبارت دیگر موضوع اصلی معماری این است که چگونه فضا را با استفاده از انواع مصالح و روش‌های مختلف، به نحوی خلاق سازماندهی کنیم.

 

انواع فضا در معماری

فضای خصوصی

فضای عمومی

فضای نیمه خصوصی – نیمه عمومی

فضاهای محصور و نا محصور

 

 

فهرست

مقدمه

مفهوم فضا

معماری بر پای فضا

فرم و عناصر تشکیل دهنده ی آن

نقطه:

خط:

سطح

حجم

شکل

دایره و اشکال منحنی

مثلث:

مربع و مستطیل

رنگ

بافت

نور

ویژگی های فضا

انواع فضا در معماری

فضای خصوصی

فضای عمومی

فضاهای نیمه خصوصی – نیمه عمومی

فضای باز

عناصب تشکبل دهنده فضای باز

فضای نیمه باز

فضای بسته

عناصر تشکیل دهنده فضای بسته

نتیجه گیری

 

عنوان: پاورپوینت بررسی اهمیت فضا در معماری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 56 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بررسی اهمیت فضا در معماری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید